Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1

Sv: DANMARK/DENMARK!

Forfatter: Sexy_Rescue
Dato: 29-01-2009 17:30:00
Denne debat er til al fremtidig debattering omkring det vi alle har ventet på så længe! Danmark/Denmark; Nephews nye album, som udkommer grundlovsdag (5. juni) 2009!

Hvis jeg havde kunnet teksten på "Hurra!" havde jeg sunget den xD

Jeg lægger lige Nephews nyhedsbrev her, så vi har det i debatten ;)

"NEPHEW UDSENDER NYT ALBUM GRUNDLOVSDAG

Det fjerde studiealbum fra Nephew udkommer Grundlovsdag 2009. Albummet får titlen Danmark/Denmark og indeholder en række sange indspillet i løbet af 2008.

Om albummets titel siger Nephews sangskriver Simon Kvamm:
”Dét at være dansker er vel ikke en egenskab i sig selv, men nærmere den linse, vi ser vores liv igennem. På den måde er albummets tema egentlig ‘alting set fra Danmark’. Sangene handler hver for sig om at være mennesker med øjne og ører, hjerte og hjerne, fysisk placeret i Danmark, som ligger i Europa, som ligger i Verden.”

I øjeblikket færdigmixes sangene på Danmark/Denmark af Carsten Heller, som også er albummets producer.

”Da jeg gik på Journalisthøjskolen fik vi altid at vide, at det er forbudt at lave ’noget-om-historier'. At man altid skal have en skarp vinkel og vide præcis, hvad man vil sige”, fortæller Simon Kvamm.

"Det her album er netop en 'noget-om-historie'. Det er et album, der forbeholder sig ret til at sige noget-om-Danmark, uden at have et bestemt budskab eller nogen særlig konklusion.”

Af sangtitler på det nye album kan nævnes: Descendants Of King Canute, Sov For Satan Mand, D.T.A.P. (Decideret Træt Af Pis), Jesus Jesus, Hurra! og 007 Is Also Gonna Die.

Med Danmark/Denmark følger Nephew op på deres sidste studiealbum Interkom Kom Ind, der udkom i efteråret 2006. Et album, der ligesom gennembrudsudgivelsen USADSB er solgt i over 100.000 eksemplarer herhjemme.

Danmark/Denmark er ude Grundlovsdag
(som er d. 5.juni, hvis nogen skulle have glemt det…)"

Sådan. Hvor er det STORT det her! :D
Forfatter: Miss-Pinkness
Dato: 30-01-2009 17:30:00
Nummer: #2
Det her er så stort, at det ikke kan formuleres på nogen måde, som bare kommer i nærheden af at dække sandheden!
Forfatter: siffi
Dato: 01-02-2009 17:30:00
Nummer: #3
OVERDREVET VILD!!!! GLÆDER MIG SÅSÅSÅSÅSÅSÅ MEGET! :D :D :D
Dato: 24-03-2009 17:30:00
Nummer: #4
Sexy_Rescue udvalgt emne
Begrundelse:Det er ret aktuelt xD
Nummer: #5
Sexy_Rescue udvalgt emne
Begrundelse:Det er ret aktuelt xD
Nummer: #6
SÅ fik man de første spæde toner at høre fra Focus On The Sound! Hvad synes I?

Jeg synes den var utrolig smuk, meget hypnotiserende, afslappende og behagelig. Og fed tekst til den. Jeg glæder mig til at høre den sunget =)
Men åh gud hvor var det rart at høre noget af det nye, og få et lille præg af hvad retning de var gået i. :)
Dato: 07-04-2009 18:30:00
Nummer: #7
.... OG 007 Is Also Gonna Die!!!!

FUCK den 13. april bliver stor!!
Hvad synes I????
Forfatter: Fieldstream
Dato: 14-04-2009 18:30:00
Nummer: #8
Som der også står i nyhederne, så synes jeg, at den nye single "007 Is Also Gonna Die" er viiiildt fed! :D Jeg turde ikke, at have nogle forventninger, derfor lever den fuldt op til mine! Jeg elsker også det, vi har hørt fra "Focus On The Sound" og nu glæder jeg mig bare helt vildt meget til at høre hele den nye cd! :D
Dato: 29-01-2009 17:30:00
Nummer: #9
Denne debat er til al fremtidig debattering omkring det vi alle har ventet på så længe! Danmark/Denmark; Nephews nye album, som udkommer grundlovsdag (5. juni) 2009!

Hvis jeg havde kunnet teksten på "Hurra!" havde jeg sunget den xD

Jeg lægger lige Nephews nyhedsbrev her, så vi har det i debatten ;)

"NEPHEW UDSENDER NYT ALBUM GRUNDLOVSDAG

Det fjerde studiealbum fra Nephew udkommer Grundlovsdag 2009. Albummet får titlen Danmark/Denmark og indeholder en række sange indspillet i løbet af 2008.

Om albummets titel siger Nephews sangskriver Simon Kvamm:
”Dét at være dansker er vel ikke en egenskab i sig selv, men nærmere den linse, vi ser vores liv igennem. På den måde er albummets tema egentlig ‘alting set fra Danmark’. Sangene handler hver for sig om at være mennesker med øjne og ører, hjerte og hjerne, fysisk placeret i Danmark, som ligger i Europa, som ligger i Verden.”

I øjeblikket færdigmixes sangene på Danmark/Denmark af Carsten Heller, som også er albummets producer.

”Da jeg gik på Journalisthøjskolen fik vi altid at vide, at det er forbudt at lave ’noget-om-historier'. At man altid skal have en skarp vinkel og vide præcis, hvad man vil sige”, fortæller Simon Kvamm.

"Det her album er netop en 'noget-om-historie'. Det er et album, der forbeholder sig ret til at sige noget-om-Danmark, uden at have et bestemt budskab eller nogen særlig konklusion.”

Af sangtitler på det nye album kan nævnes: Descendants Of King Canute, Sov For Satan Mand, D.T.A.P. (Decideret Træt Af Pis), Jesus Jesus, Hurra! og 007 Is Also Gonna Die.

Med Danmark/Denmark følger Nephew op på deres sidste studiealbum Interkom Kom Ind, der udkom i efteråret 2006. Et album, der ligesom gennembrudsudgivelsen USADSB er solgt i over 100.000 eksemplarer herhjemme.

Danmark/Denmark er ude Grundlovsdag
(som er d. 5.juni, hvis nogen skulle have glemt det…)"

Sådan. Hvor er det STORT det her! :D
Dato: 20-04-2009 18:30:00
Nummer: #10
Det er overdrevet fedt! :D :D :D
Dato: 20-04-2009 18:30:00
Nummer: #11
Det er overdrevet fedt! :D :D :D
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 18-06-2009 18:30:00
Nummer: #12
År hvad.. xD Glæder mig også vildt meget til den udkommer..

(Jeg er bagud!)
Dato: 19-06-2009 18:30:00
Nummer: #13
det er fedt fedt fucking fedt. !
Nummer: #14
HAHAHA!! xD
Nummer: #15
hvad nu?? %-) :D
Forfatter: Læsterligeklø
Dato: 22-06-2009 18:30:00
Nummer: #16
Albummet er jo uhyggeligt godt! O.O'
Dato: 03-07-2009 18:30:00
Nummer: #17
Så... Va Fangool! er den nye single! Hvad
synes I? ... Godt valg? Jeg synes, at den
er perfekt som single... Men jeg lagde
også lige mærke til, at de havde linket
til "Video video" videoen (Haha) til Va
Fangool! som værende.. Ja.. Video til Va
Fangool! .... Tror I ikke, at der kommer
en "rigtig"? Det ville være lidt
sørgeligt, hvis der ikke gjorde... Synes
jeg..
Dato: 04-07-2009 18:30:00
Nummer: #18
#17, jo jeg håber også lidt at der kommer en "rigtig" video. Og det regner jeg faktisk også med der gør, da der er en "rigtig" video til "007 is also gonna die" OG en video til den i "Video Video" også.
Bare for at have lidt forhåbning.
Jeg tror ikke at en video med fodboldglade piger vil vække den største interesse heller.
Dato: 05-07-2009 18:30:00
Nummer: #19
#18 - Jeg tænkte nemlig præcis det samme.
Dato: 05-07-2009 18:30:00
Nummer: #20
#18 - Ja. Personligt synes jeg også den er pænt kedelig.. :S
Dato: 06-07-2009 18:30:00
Nummer: #21
Ligesom videoen til "descendants of king canute". Den er altså heller ikke for attraktiv efter min mening.

Derimod "Danmark Man Dark", "Gong Gong" og en masse andre er ramt lige plet! XD
Nummer: #22
#21 - Ja!
Ej.. Jeg ved ikke. Jeg kan nok rigtig godt lide de første "morgen-billeder" i Descendants. De skulle bare have kørt dem, i stedet for de andre lidt upassende billeder.
Nummer: #23
#22 Må faktisk give dig ret i at nogle af morgenbillederne er ret søde. ^^
Men jeg mener ikke at de der halvnøgne billeder passer til "Efterfølgerne Af Kong Knud", selvom det er naturligt og helt harmløst.
Dato: 08-07-2009 18:30:00
Nummer: #24
#23 - Haha, nej. Gi'r dig helt ret!
Forfatter: FirstBloodHD
Dato: 24-07-2009 18:30:00
Nummer: #25
#21 -Enig!:D

Mener heller ikke at New years morning og Det her sker bare ikk' -videoerne er for spændene efter min mening.
Dato: 24-07-2009 18:30:00
Nummer: #26
Nej "Det her sker bare ikk'" videoen er lidt stener at se på..
0 1