Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 3 4

Slettet

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 01-01-1970 01:00:00
Slettet
Forfatter: Kastanjedyr
Dato: 21-12-2005 20:45:00
Nummer: #1
Det er da lidt underligt at dem fra 2980 kokkedal ikke må komme ind, hvis alle mulige andre må, det er jo at foreskelsbehandle..
Bare fordi man er invandrer eller ens mor og far er, og man er født i Danmark..
Det er skam lidt strængt!
Forfatter: emul0c
Dato: 21-12-2005 21:07:00
Nummer: #3

Pointen er at der på diskotekerne HAR været meget ballade med folk fra kokkedal. Jeg kan ikke sidde og sige, at der er eller ikk er vold i kokkedal. Men folk FRA kokkedal har opført sig yderst dårligt på diskotekerne, og derfor har diskotekerne valgt simpelthen at afvise alle fra kokkedal, for at slippe for ballade.
Det er ikke noget der kommer som følge af, at medierne skriver om vold/ballade (så skulle de københavnske diskoteker jo lukke alle københavnere ude), det kommer som følge, af den ballade der var på diskotekerne, udført af folk fra kokkedal.
Dato: 21-12-2005 21:12:00
Nummer: #5

Ja det er surt for de fredlige, men det er bare ærgeligt, at nogen skal ødelægge det for andre.
Men pointen er, hvorfor skulle de lukker nogle folk ind, som alligevel bare laver ballade?! Hvorfor ikke spare sig selv umagen, og bare afvise dem med det samme?
Dato: 21-12-2005 21:25:00
Nummer: #7

Ja det kunne være - men hvorfor tage chancen?! Måske når der er gået et godt stykke tid - men ikke nu.
Dato: 21-12-2005 21:35:00
Nummer: #9

Ja de kan smide dem ud - men hvad er deres konsekvens for at lukke dem ind?! Hvis de nu ødelægger nogle stole, etc. så har diskoteket mistet penge på det! Diskoteket er mere eller mindre ligeglade hvor gæsterne kommer fra - så længe der ikke er ballade. De er ligeglade med de "normale" folk fra kokkedal som ik laver ballade, de må bare finde andre steder at gå i byen - det er diskoteket jo ligeglade med.

Hvis de skulle gøre noget, så hvis de skal lukke folk fra kokkedal ind igen, så skal de notere PRÆCIS hvem der kommer, med navn, nummer etc. og så når vedkommende laver ballade, smide dem på porten, og forbyde lige præcis den person adgang en anden gang.
Dato: 21-12-2005 22:08:00
Nummer: #13

Diskotekerne er jo ligeglade med de normale fra kokkedal - de skal bare have deres penge, og hvis de får dem ved at udelukke folk fra kokkedal, så er det det de gør. Ville jeg også selv hvis jeg var diskoteksejer.

Så må de tage til Hillerød eller Helsinge hvis de skal i byen, eller københavn hvis det går helt galt, andet er der jo ikke for.
Dato: 21-12-2005 22:14:00
Nummer: #17
Jeg bor i Kokkedal!
Dato: 21-12-2005 22:40:00
Nummer: #18

Jeg er sgu ligeglad med de almindelige i kokkedal - fordi jeg VED at jeg ville gøre præcis det samme i deres sted. Det er sørgeligt, men det er en nødvendighed åbenbart.
Dato: 21-12-2005 23:25:00
Nummer: #20

Det er de jo så ikke ifølge diskotekerne. Det kan også godt være at størstedelen (lad os sige 55%) er normale, men I omkringliggende byer er det måske 90% der er normale?!
Dato: 22-12-2005 00:31:00
Nummer: #22

Ja - men der er måske ENDNU flere i de andre byer. Det kan også være at de få ballademagere der er i kokkedal, lige præcis er dem der går i byen?!
Forfatter: Knottys
Dato: 22-12-2005 23:44:00
Nummer: #37

Selvom du bor i byen og du og dine egne venner ikke er dem som skaber problemerne så betyder det jo ikke at der ikke er andre - som du ikke lige omgåes - som gør det.

At jeg kommer fra Ballerup betyder da heller ikke at jeg har styr på hvad alle fra byen går rundt og laver og præcist hvor mange af dem laver ballade på diskoteker, samler på bananer eller lign. - derimod kan journalister få fat i statestikker m.m. over den slags ting, som Ablabab siger.

Og så siger du at det ikke hjælper at lyve, jamen det er da præcist hvad det gør!
Diskoteks-situationen er sikkert ikke noget der ændrer sig så hurtigt, og hvis du så gerne vil så sig du kommer fra et eller andet andet sted - hvad skulle problemet være?

Hvis ikke du er sådan en gangster-type der skal have sit postnummer skrevet på din cap , din Tee og din whatever, så tror jeg ikke at der er noget der tænker Kokkedal når de ser dig.
Forfatter: Knottys
Dato: 27-12-2005 20:14:00
Nummer: #41

Så i virkeligheden har hele verden bare rottet sig sammen imod jer stakkels mennesker?
Det var ikke pænt gjort! Ö

Hullabuh og rød front!
Dato: 11-01-2006 09:47:00
Nummer: #57

Ja right! Det er sandt at medierne tit godt kan lide at puste tingene lidt op i forbindelse med noget der giver gode historie! Men som jeg skrev før, mennesker er naive og tror på alt hvad de ser og hører! Sådan er vi, og ja jeg tror rent faktisk mere på de målinger der er blevet lavet over området end jeg tror på dig! (ikke personligt) Desuden kan der godt være ting du ikke ved af, derfra gør dørmændende bare deres arbejde! Faktisk burde man være glad for det, da "jeres" lille pub eller hvad det er nemt kunne være blevet smadret eller hvad ved jeg!

Desuden forstår jeg ikke helt dine argumenter, du er 14 år og det vil sige du må slet ikke komme ind de steder! Og foruden det findes der også andre steder, og noget der hedder derhjemme!

Mærkeligt at man skulle finde på, at stikke sig selv i maven med en kniv og få 6 andre vidner til at sige at de også så det! Hvis du siger at det er det rene opspind, så ved jeg ikke hvad!!

//Fønix--
Dato: 11-01-2006 10:24:00
Nummer: #58
#55: Læs mit spørgsmål igen - du snakker om fester i #0 - ikke om kebabrestauranter.
Dato: 11-01-2006 11:26:00
Nummer: #59
#47 Som sagt, hvis dørmændene synes det er fint, så synes jeg det er fint, før der falder en dom i sagen.

Dato: 11-01-2006 19:29:00
Nummer: #60
Jo, jeg kan godt se samhængen.

Jeg er ikke så meget ud efter dørmændene, men også dem der står få diskutekerne/festerne, det er jo dem der siger til deres dørmændene de og de må ikke ind. Jeg synes bare det er en forkert opfattelse de har fået.
Dato: 11-01-2006 19:32:00
Nummer: #61
Jeg går heller ikke på diskuteker, men det er der jo nogen i min alder der er begyndt på.

Til hensyn med medierne, du må tro på hvad du vil og jeg har mine.
Dato: 11-01-2006 19:33:00
Nummer: #62
Nu snakker jeg om det sted i Kokkedal balladen/volden kommer fra.
Dato: 11-01-2006 20:37:00
Nummer: #63

Hvis nogle på din alder går på diskotek lyder det som om de godt kan komme ind! :/

I øvrigt er en restaurent og et diskotek ikke lige det samme!

//Fønix--
Dato: 11-01-2006 20:59:00
Nummer: #64

Siger ironi dig noget ? ;)

Hvad er det forkerte i at beskytte sine interesser ? De folk, som driver diskotekerne i Helsingør, vil tjene penge. De har på baggrund af politiets statistiker set, at størstedelen af balladen bliver lavet af udefra kommende mennesker - hvorfor skal de så ikke gøre noget forebyggende, så man mindsker balladen ? Hvor der handles, der spildes - det lærer du i det lange løb, når du bliver lidt ældre.

At sige, at der i Kokkedal ikke er ballademagere, er det samme som at påstå, at julemanden ikke har noget skæg!
Dato: 11-01-2006 22:21:00
Nummer: #65

Er det her ironi!?:

Alle de der knivoverfald, medierne skriver om, men jeg har aldrig har oplevet, er det pure opspind... Kan du se sammenligningen ?

I så fald underlig form for ironi! :)

//Fønix--
Dato: 11-01-2006 22:22:00
Nummer: #66

Anyway! - god replik med julemanden!

//Fønix--
Dato: 11-01-2006 22:32:00
Nummer: #67
#62: Så dørmændene i Kokkedals kebabrestauranter afviser altså indvandrere der vil ind og have kebab, eller hvad?

Lad være med at lave om på din historie.
Dato: 12-01-2006 13:02:00
Nummer: #68

Det er måske en usmagelig form for ironi, men målet helliger engang imellem midlet, og sammenligningen var sådan set reel nok... Burde måske ha' gjort det mere klart, at jeg brugte en lettere sarkastisk tone, da jeg skrev det... :)
Forfatter: Megafon
Dato: 12-01-2006 13:41:00
Nummer: #69
Synes det er dumt alle burde have lov til at komme ind..
0 1 2 3 4