Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 ... 7 8 9

Sv: man mangler noget når man er ateist !

Forfatter: Muslimins
Dato: 22-04-2007 20:07:00
rettelse

men = mon
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 30-12-2005 00:35:00
Nummer: #2
Livets store spørgsmål?

Og hvad er så det?

(det er når jeg læser ting som det her at jeg bliver mere og mere sikker på at få tatoveret 42 ind i huden mellem pegefinger og tommelfinger)
Dato: 30-12-2005 00:39:00
Nummer: #3
Den største støttepille i mit liv ser jeg, når min kæreste giver mig fodmassage ...

mellem storetæerne....

:)

Glædelig bagjul :)
Dato: 30-12-2005 01:00:00
Nummer: #4
Jeg synes ikke at man kan se en religion som en løgn, som #1 så flot beskriver det, men tror nu alligevel ikke på det en religion. Jeg er ateist, og jeg føler ikke at jeg mangler en "støttepille" i mit liv, jeg læner mig op af de videnskabligt beviste såkaldte sanheder, fordi det er nu engang hvad der har overbevist mig, nogle mennesker læner sig op af ældgamle skrifter (på ingen måde for at kritisere) og sådan er det bare. Vi har alle en forskellig opfattelse af alt.
Dato: 30-12-2005 03:16:00
Nummer: #5
#3 Orv du har fat i noget... Jeg har ingen grundpille i livet :( - Jeg er single :D - Jeg tror jeg må få en af mine frække veninder til at nusse mig lidt i stedet :D
Dato: 29-12-2005 23:37:00
Nummer: #6
Jeg tror nu at frygten er mere til stede hos troende end hos ateister ... hvis universetet og meningen med livet og den slags ting bliver lidt for uoverskueligt, så er det for nogle en rar ting at kunne støtte sig op ad en eller anden almægtig gud, som sørger for at der er forklaringer og altid noget velkendt i ens liv, selv når man bevæger sig ud i ukendte situationer.

Jeg ved ikke om jeg vil klassificere mig selv som ateist ... nok nærmere agnostiker eller noget i den dur.
Dato: 30-12-2005 13:12:00
Nummer: #7
#3: kan du da venligst holde den slags snask for dig selv :)

Og om ateister er bange for at miste kontrollen - tjah, man kan jo vende den om og spørge om det ikke mere er de religiøse, som er bange for at tage kontrollen. Og sådan er der så meget.
Dato: 30-12-2005 13:20:00
Nummer: #8
Sorry *gg*.
Dato: 30-12-2005 13:43:00
Nummer: #9
Altså jeg kan godt følge dig, men jeg tror ikke du har helt ret! Synes måske du fokusere på det negative, i sted for at se de positive ting af samme sag... Altså frygt er en ting, men troen er jo ikke en nem ting.. De som virkelig tror, tror jo ikke kun på at gud hjælper dem, men giver afkald på mange ting p.g.a troen..MEn jeg kan heller ikke forstå, hvorfor troen er så farlig? altså mennesker som skal dø? børn der skal dø? Hvorfor er det så forkert at tro på, at man bliver frelst og kommer i himlen? Tanken er mere behageligt, end at komme ned i jorden og blive til muld..
Dato: 30-12-2005 13:48:00
Nummer: #10
#0: "Men hvad fylder ateister livets store spørgsmål med?"

Som ateist fylder jeg livets store spørgsmål med TANKEVIRKSOMHED. Jeg ønsker ingen patentløsninger - og da slet ikke nogen som kræver, at jeg skal opføre mig på en bestemt måde.

"og har de ikke kunne unladt religion, fordi de er bange for at overgi kontrol?"

Det tror jeg ikke - og jeg håber da ikke, at andre vælger troen til, fordi de så slipper for kontrol - for med kontrol følger jo ansvar. Afgiver du kontrollen afgiver du også ansvaret, og den slags mennesker kan man jo ikke regne med. De bliver til psykopater - noget der kendetegner alt for mange troende. Jeg hævder ikke, at jeg selv har 100% kontrol over mig selv. Men jeg bestræber mig på det - og jeg vil da slet ikke ligge det hele over i armene på nissen, som så må være ansvarlig på mine vegne. Så hører alt jo op.

"og mangler man ikke en støttepille i livet?"

Nogen gør måske. Men det er måske også mere nødvendigt, når man ikke har kontrollen selv. Mine støtter finder jeg i mine venner og min familie og så i mig selv (min vilje om du vil). Jeg ville bare blive skuffet gang på gang, hvis jeg var nødt til at overlade mit ve og vel til skovalfer - for ikke at tale om "gud", som jo alligevel "svigter" 99% af gangene. Det er en ret porøs støttepille at have, efter min mening.
Dato: 30-12-2005 14:32:00
Nummer: #11
Hvorfor skal der være en mening - hvorfor skal der være noget efter døden?

Hvis du lærer at leve uden at skulle kæmpe for at opnå et næste liv, bliver det her på jorden nemt til et lille himmerige :)

Forfatter: winstonsmiths
Dato: 30-12-2005 15:48:00
Nummer: #12
De bliver til psykopater - noget der kendetegner alt for mange troende

Nå nå - kan vi lige komme til ;-)
Dato: 02-01-2006 13:07:00
Nummer: #27
#22:
Jeg svarer på dit debatoplæg og så er jeg ude efter opmærksomhed? :S *GG*

Terracide - Men rart at se du ikke havde andet end "argumentum ad hominem"...
Dato: 02-01-2006 13:13:00
Nummer: #28
#24:
Politisk korrekthed er ikke noget jeg benytter mig af...

Terracide - Og pt. bruger flertallet af psykisk syge medicin...eller burde gøre det...
Dato: 02-01-2006 14:28:00
Nummer: #29
Man kan da godt være ateist, også stadig have en tro, som bare ikke er den kristne, den budistiske eller islam.
Jeg har min egen tro. Men er hverken kristen eller noget andet.

Signe <3
Forfatter: DollyDyts
Dato: 03-01-2006 14:47:00
Nummer: #30
#29: Hvis man er ateist, så er man ikke tilhænger af nogen religion overhovedet.

Poltikens store nudansk ordbog: ateisme: En livsanskuelse der fornægter eksistensen af en guddommelig magt.
Forfatter: DollyDyts
Dato: 03-01-2006 14:59:00
Nummer: #31
Ligesom #2 og #20 vil jeg gerne vide, hvordan du definerer 'livets store spørgsmål' ?
Forfatter: Mirob_vs_Dave
Dato: 03-01-2006 23:02:00
Nummer: #32
Næææh!
Jeg kan godt stå på egen fod, uden at have en højere magt at tro på.

Jeg er min egen støttepille!
Dato: 27-01-2006 21:38:00
Nummer: #36
#34 Religion kan sgu heller ikke besvare alt! Der er altid huller! Det er et valg, om man er til det ene eller andet!
Forfatter: Musenchronics
Dato: 28-01-2006 11:44:00
Nummer: #39
Hvorfor spørger du om det? Hvis du har været ateist det meste af dit liv, så burde du da bedre end mange andre selv kunne svaret.
Forfatter: 1077570
Dato: 31-01-2006 15:13:00
Nummer: #45
Man mangler ikke noget.. Videnskaben har allerede besvaret mange, mange, mange spørgsmål som før i tiden var religiøst betingede .. Og det vi ikke ved endnu? det betyder ikke at der er en gud, men blot at der er noget at arbejde på stadigvæk..
Omkring andre spørgsmål, som f.eks. "hvad er meningen med livet?" så er det jo op til den enkelte at finde meningen med deres liv, det som de tror vil gøre dem lykkelige..
Dato: 31-01-2006 23:41:00
Nummer: #47
#43 Siden hvornår har jeg gjort det? Og hvad har jeg gjort nu?
Dato: 01-02-2006 09:44:00
Nummer: #50

Man kan på baggrund af de erfaringer en person har haft, bruge en videnskabelig metode til at finde den bedste løsning på en situation, med alle faktorer taget i betragtning. På den måde kan videnskaben hjælpe til at forholde sig til tilværeslsen, hvis man ønsker det..
Mht. behovet for morale, så er det et omdiskuteret psykologisk emne, som allerede er beskrevet i detaljer..

Hvad mener du med om man er et godt "emne" ?
Dato: 01-02-2006 11:41:00
Nummer: #52

Jeg sagde ikke at man skal basere sit liv på videnskabelige analyser, jeg sagde at det var en mulighed, som svar på #46..
Dato: 01-02-2006 11:46:00
Nummer: #54

Du er ikke den samme som #46 er du? For det var sådan set ham jeg svarede.. mindes ikke at have skrevet noget til et af dine indlæg..

Lige et sidespring
Forfatter: 1065695
Dato: 01-02-2006 15:22:00
Nummer: #56
Det er snarere omvendt. Jeg mener at det er de religiøse der er svage, hvis de blot tager en religion, for at have en støttepille, hvilket jeg tror de fleste i bund og grund gør. Endnu en gang er religionen udtryk for svaghed fordi den religiøse ikke selv har viljen til at være garanti for sine værdier, men bliver nødt til at have en gud, som en sikkerhed for at der er nogle almengyldige værdier.
0 1 2 ... 7 8 9