Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0

Hvordan slipper jeg af med Kazaa?!

Forfatter: Giesji
Dato: 03-04-2006 14:15:00
Ok.. jeg kom engang til at downloade og installere kazaa, fordi jeg manglede et program til at downloade med.. Men på trods af de så fint skrev "spyware free" på siden, er det en omgang pis!
Jeg er ved at blive ret nutz over de reklamer der konstant popper op..

MEN.. Jeg kan ikke afinstallere lortet. Reklamen der konstant popper op, vil ikke afinstalleres, medmindre Kazaa bliver afinstallreet først. Men Kazaa vil ikke afinstalleres, da den påstår den er i brug.. Men HVOR?! Jeg lukker ALLE programmer, fjerner alt nede fra min startbar, og trykker ctrl+alt+del for at kigge på prosseserne, men kan intet finde, og selvom jeg forsøger at afslutte nogen, hjælper det sjovt nok ikke...
Jeg får denne besked, hver gang jeg vil afinstallere Kazaa

Og på trods af at jeg prøver at gøre præcis hvad der står, så siger den det alligevel. (og installationsprogrammet afinstallere jo intet..)

Hvordan fjerner jeg det lort!?
Forfatter: winstonsmiths
Dato: 03-04-2006 14:36:00
Nummer: #1
Jeg ville gætte på at noget af Kazaa og/eller de medfølgende spyware o.l. startes med Windows fra reg-basen.

Er det processer og ikke programmer du kigger på i Taskmanager ?

For her ville jeg prøve at afslutte processer som du mener er en del af 'pakken'.

Du kan også prøve med at spywarefjerningsprogram - det gratis fra MS eller Adaware.

Der findes programmer der kan fjerne programmer som ikke vil afinstalleres, men jeg kan ikke huske hvor jeg har set det. Måske det betaler sig at søge hos MS - der er mange nyttige programmer i deres ressourcekits, hvor af nogle er med på installations-cd'en.
Dato: 03-04-2006 14:38:00
Nummer: #2
det er processer jeg kigger i.. Og hvad der er en del af pakken, ved jeg ikke.. Jeg har prøvet at fjerne noget tilfædigt, uden held.
Og jeg har også forsøgt at køre ad-aware uden det hjalp..
Forfatter: Henmads
Dato: 03-04-2006 15:24:00
Nummer: #3
Nummer to tekst står der 'tøm din midlertidlige mappe (Temp)' Hvis du har en mappe der hedder temp kunne du Evt. prøve og slette den?
Dato: 03-04-2006 19:42:00
Nummer: #5
som sagt, har jeg prøvet. Mappen er altid tom.

Sæt dvd'en i? Tror ikke det er til meget hjælp, medmindre man rent faktisk har en dvd afspiller i sin comp. Hvilket jeg ikke har.
Og hvad er det præcist startupinspector er?
Dato: 05-04-2006 22:29:00
Nummer: #7
Giesji - #2

Har du prøvet af afinstallere i fejlsikret tilstand - det er nogen gange en mulighed.

Startupinspektor er et af mange programmer der viser hvad der startes af programmer sammen med Windows - det kunne være en hjælp, hvis problemet skyldes at nogle af Kazaas filer er låst for tilgang/sletning, fordi de er i brug.
Nummer: #10
brænder er altså heller ikke noget jeg har.

Anyway.. Hvordan dette startupinspector downloades?
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 14-04-2006 08:34:00
Nummer: #13
#12 - jeg leste ikke alt hun skrev, det var sent i går hehe.

Uansett.

Du kan prøve å laste ned et program som heter crap cleaner (det renser pc-en for unødvendige filer osv., blandt annet Temp filer.)

Sånn her ser det ut, enkelt å bruke:

http://xs76.xs.to/pics/06155/crapcle aner.PNG (uten mellomrom i URL-en)

Hvis ikke det hjelper, kan du prøve å kjøre systemgjennoppretning (Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Systemgjenoppretning) (mulig det heter noe annet på Dansk XP)

Det måtte jeg gjøre for å fikse et lignende problem jeg hadde da jeg skulle avinnstalere TES IV: Oblivion.

Hvis heller ikke det hjelper, må du slette Kazaa-mappen (hvis du ikke har gjort det allerede, da.) og kjøre en registry cleaner som kan slette og fikse filer i registeret. Jeg kan ikke anbefale deg et slikt prorlam, men søk på download.com eller google, så finner du sikkert noe.

Lykke til, håper dette hjelper. :)
Dato: 14-04-2006 08:36:00
Nummer: #14
Bleh, det går ikke ann å redigere innleggene sine, men med "prorlam" mente jeg selvfølgelig "program", hehe.

jaja.
Dato: 14-04-2006 08:45:00
Nummer: #15
Beklager for tre innlegg etter hverandre, men jeg fant noe som kan hjelpe:

Error 6001 fix
Forfatter: 198312
Dato: 14-04-2006 16:01:00
Nummer: #16
Hold nu op med jeres besværlige løsninger !

Gå ind på spywarefri.dk, og hent programmet "Dr.Delete". Så sletter du bare mappen med kazaa, men pas på med ikke at vælge noget forkert, for så kan det gå helt galt..
Dato: 20-04-2006 00:39:00
Nummer: #17
KinGze - #16

Det er da et smart lille program - det vil jeg prøve på filer, som ikke kan slettes fordi de har mærkelige navne - selvom det er lavet til noget andet.

Om det hjælper på kazaaproblemet, ved jeg ikke, for nogen gange installes der flere andre programmer i deres egne mapper.
Dato: 01-06-2006 10:54:00
Nummer: #25
NEJ VIRKELIG?

Så fortæl mig hvordan jeg skruer tiden tilbage, for DET ER LIGEOSM IKKE RELEVANT NU, da jeg HAR installeret det, smarte.
Nummer: #26
Jeg har gjort hvad du har sagt. Men det betyder jo, at noget som en uninstall ting, også er væk. Kazaa er forsvundet fra min computer, men ikke direkte afinstalleret..

Det gør så at det lorte spyware der er med, nægter at blive afinstalleret før Kazaa bliver det. Men jeg kan jo ikke afinstallere noget der ikke er der!
Dato: 04-06-2006 15:21:00
Nummer: #33
Det er den slags spyware der gerne vil være noget den ikke er. Dvs. ikke spyware. Jeg har spyware program, og den tager den ikke. Den er også i min kontrolpanel, og er derfor egentlig et program.
Dato: 06-06-2006 14:57:00
Nummer: #40
Hvad skal det betyde? Selv jeg kunne se at #32 var ironi.

Anyway.. Gider I ikke skændes i jeres gb'er eller sådan? Jeg gider ikke rigtig sidespor, og foretrækker relevant hjælp til mit problem.
Dato: 09-06-2006 17:37:00
Nummer: #42
Det gør det da?

Anyway. Denne debat er kommet på et sidespor... Det bør den ikke!
Dato: 09-06-2006 20:39:00
Nummer: #44
Programmet er der jo ikke mere? Spywaren er.

Mit nuværende problem er ikke Kazaa. Den er væk (tror jeg da) men det tilhørende spyware program er.

Det er spyware, for jeg har aldrig bedt om det, og det fulgte med kazaa.. Men mit spyware program fjerner det ikke.
Det er i Tilføj og fjern programmer tingen, men nægter at blive afinstalleret, fordi Kazaa ikke er blevet afinstalleret, kun slettet.
Dato: 10-06-2006 12:39:00
Nummer: #46
Den kan jo ikke afinstalleres rigtig.. det er jo der problemt ligger?
Nummer: #51
Giesji - #46

Hvis du ikke kan komme videre, ville jeg altså give det en chance at installere det en gang til med samme placering og så prøve at afinstallere igen.

Ellers er der jo ikke andet at gøre end at geninstallere styresystem og programmer - så det er vel et forsøg værd.

Jo, og så er der jo sitet spywarefri, som jeg har hørt godt om - der er dygtige folk som gider hjælpe.
0