Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 ... 10 11 12

Slettet

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 01-01-1970 01:00:00
Slettet
Dato: 06-11-2006 16:48:00
Nummer: #1
Det virker som om du dyrker tanken om selvmord som en hobby, og ikke som noget du egentlig kunen finde på. Måske for at få opmærksomhed?

Jeg synes det er meget ærgerligt, at folk har det så dårligt med sig selv og omverdenen, at de prøver at slippe væk fra den. Jeg tror på at rigtig mange kan komme oven på igen, og lære at elske deres liv, hvis de får noget hjælp til det.
Dato: 06-11-2006 17:13:00
Nummer: #2
Ja det er okay, ikke noget man bare skal gøre, eller prøve på, fordi det er sejt, men fordi man ikke kan se andre udveje.

men hvis man har disse føleser, skal man søge hjælp!
Dato: 06-11-2006 15:41:00
Nummer: #3
Der er ikk noget svar på om det er okay ?!?!? det var da noget underligt noget at spørge om, tror de fleste ville svare nej.. hvorfor skulle det være okay, at folk slår sig selv ihjæl?

Det har jo selvfølgelig noget med, hvordan de har det psykisk.. de fleste, der begår selvmor, gør det nok fordi de har det trælst, mobning, udseende osv.

# Lizhy#
Dato: 06-11-2006 17:20:00
Nummer: #4
ikke for at fornærme dig eller andre med den tanke som dig, men jeg syntes at selvmord er for tabere, og godtfolk som ikke kan tage signe egne problemer op, eller snakke med andre! og som dig en flot pige i sin bedste alder! brug dit liv på det have det sjovt og ikke det der pjat!
Forfatter: Giesji
Dato: 06-11-2006 20:39:00
Nummer: #5
Selvom du ikke siger det for at fornærme nogen (hvilket jeg da heller ikke håbede på det gjorde) så er det lettere sagt end gjort, og så længe man ikke selv har været der, kan det være meget svært at sætte sig ind i det.

Selvmordstanker kan jo komme af mange ting, og de fleste har den heldigvis kun meget kort varigt, eller måske kun en enkelt gang, for aldrig at få det igen. Og så er der de andre, som har depression, eller andre psykiske problemer, som gør deres liv mere kompliceret end det ummidbart ville se ud.
Og det er ikke "bare" et problem man tager op, hvis man er stærkt depressiv, enda med over 3+ tilbagefald, for det er dér det begynder at blive slemt. Det er en psykisk lidelse, og sågar en fejl i hjernen der gør at man tænker og føler således. Det er ikke alle der "bare" kan snakke med nogen, især ikke hvis de ikke har nogen, føler de har nogen, eller tør.

Du skal selvfølgelig være enormt glad for at du er mentalt og psykisk rask, men det er ikke alle der kan handle på samme måde, eftersom sygdommen i langt største tilfælde forhindre en i det.
Dato: 06-11-2006 20:53:00
Nummer: #6
Selvmord kan efterhånden være mange ting.. eller rettere, årsagen og føelsen der fører til selvmord, er ofte forskellig, og det er dén der afgører hvad det egentlig er jeg synes.
For selvmord er ikke BARE selvmord.

Der er dem som det strefer en enkelt gang, fordi noget gik ad helvede til, og de blev enormt nederen over det. Det er jo så de færreste af dem, som også gør det, når de kun har overvejet det den ene gang. Og det er de sikkert glade for i dag. Folk der begår selvmord i sådanne tilfælde, er imo. komplet idioter.
Så er der dem der har depression, enkelt eller få tilfælde.. Selvom tanken ofte kommer igen, og er der over lange perioder og en opgiven føelse, umotiveret og opgiven, så kan det være svært helt at forholde sig til. Folk der begår selvmord i de tilfælde, er efter min mening nogen svage, og opgivende sjæle, der ikke kæmpede hårdt nok for deres liv.
Så er der dem med konstant tilbagefald af depression. Det er sådan, at nu flere tilbagefald du har haft (jeg mener det er over 2) nu størrer bliver chancen for at du får tilbagefald igen. Derfor er det logisk nok, endnu sværer for dem at ryste depressionen af sig, og går ofte med alle de symptomer depression giver. Restløshed, ingen appetit, på hverken mad, livet eller aktiviteter, umotiveret, søvnløs og irritabel. I længden bliver det et rent helvede, og er ikke særlig rart. Folk der begår selvmord i de tilfælde, bebrejder jeg ikke. De kunne vælge at leve, til fordel for venner og familie, og nyde de gode stunder i livet de af og til opdager, men stadig med tanken om at de mørke stunder også altid vil være der, mindst lige så meget, eller de kan vælge at slutte det hele, og blive fri for den rædsomme depression.

Så er der jo så også årsagerne selvmordet.. Enten er livet surt, i størrer eller mindre grad, noget uretfærdigt i livet er sket (nogen er død, eller ligende). Alt sammen individuelle vuderinger, hvorvidt grundene er gode nok. Jeg vil ikke mene at der er nogen defination på, om ens selvmord er begrundet ordenligt nok, til at man kunne tillade sig det, på trods af man efterlader mange bag sig i dyb sorg.
Inde for depression, er der jo som sagt mange stadier, men også mange forskellige typer, og alle har deres måde at gribe tingene an på. Der er emoerne, som de fleste kender alt for vel.. De hyler op om deres ringe liv, og snakker om selvmord. Jeg har selv været der, og tuderiet og opmærksomhedsskrigene, er altså ikke lig med lutter falskhed. Der er altid en grund til man skriger op om opmærksomheden, og flager med at man er selvmordisk, deprimeret, og hader livet. Selvom det uden tvivl, er pisse irritende i længden, og svært at tage alvorligt på længere sigt.
Men folk der har levet med selvmord i en lang periode, med alt for mange tilbagefald, samt andre psykiske problemer, holder ofte deres selvmordiske tanker for dem selv. Ok, jeg taler kun for mig selv, men vil man virkelig gerne gøre det, så flager man ikke med det, da man risikere at nogen vil nå at stoppe en i at fuldføre det.
Og vil man virkelig gerne gøre det, mere end noget andet - Så synes jeg ærlig talt at de ska have lov.
Dato: 06-11-2006 21:42:00
Nummer: #10
Jeg synes det er trist... ikke kun alene, at jeg hele tiden skal komme med de samme argumenter om og om igen, fordi folk har glemt at der også findes andre indlæg i debatten, som man gerne må læse inden man skriver.. Men også fordi folk som ikke kan forstå selvmord, jo oftes og logisk nok, ikke selv har været ude i det, og derfor har mere end svært ved at sætte sig ind i tankegangen.

Ja, man sårer sine efterladte, mister en masse værdier, og det ligner muligvis ikke som den aller bedste måde at løse problemet på. Men det er ikke sådan en selvmordisk prioritere, eller tænker. Generelt synes jeg disse debatter er komplet latterlige, for enten så ved man hvad det handler om, eller også gør man ikke. Man kan ikke være diplomatisk inde for selvmordstanker, hvis man aldrig har været der, og vil aldrig kunne forstå det.
Forfatter: RandyRhoads
Dato: 07-11-2006 15:06:00
Nummer: #16
Ja selvfølgelig er det i orden. Alle mennesker dør jo enten, eller som de fleste gør, bliver slået ihjel. Og hvis man virkelig ikke vil leve længere, så synes jeg at det er i orden. Der er jo ingen der har bestemt at vi skulle være her( måske ens forældre), så hvorfor skulle der være nogen, som bestemte hvornår, og hvordan man skulle dø? Fødslen og døden er de to vigtigeste ting, ved mennesket.

Peace.
Forfatter: emul0c
Dato: 08-11-2006 15:28:00
Nummer: #21
Ikke i orden, overhoved.
Dato: 08-11-2006 16:55:00
Nummer: #24

Det er hårdt, og egoistisk at efterlade sine bekendte.

Har selv en mor der har forsøgt to gange. Hun har gjort at jeg havde psykiske problemer. Det er ikke fedt at vide sin mor kunne finde på at hoppe ud fra en bro, når det bedst passede hende. -det er dog aldrig lykkes for hende, og efter hendes skilsmisse med min far, er hun faldet lidt mere til ro. Men tror sgu aldrig rigtig jeg tilgiver hende.

At skære i sig selv, forbinder jeg lidt med opmærksomhed (ikke på den negative måde) men et råb om hjælp.

Mit råd til dig er at selv opsøge den hjælp, ved godt det er hårdt, men du bliver nød til det for at overleve :/
Dato: 08-11-2006 16:57:00
Nummer: #25
Du er sgu lidt EMO!
Forfatter: mademoiselle
Dato: 08-11-2006 18:28:00
Nummer: #26

Emo har INTET af gøre med selvmord. Overhovedet.

#0 Nej, selvmord er ikke okay. Det er egoistisk og en ALT for let løsning.
Forfatter: Mixle
Dato: 08-11-2006 20:28:00
Nummer: #29
#26 Når man kommer så langt ud som folk der forsøger selvmord gør, så tænker man ikke på de efterladte/pårørende.

Selvmord kan virke som en nem løsning, MEN for dem der har det virkeligt skidt - kan det virke tillokkende. Mener heller ikke det er egoistisk at begå selvmord fordi at måske er det den bedste løsning for folk der har det rigtigt skidt after all.

De fleste mener det ikke er okay at begå selvmord - gør mine forældre (og venner) sikkert heller ikke at det er. MEN de kan ikke sætte sig ind i tingene/problemerne, de har aldrig prøvet at stå nede i et dybt sort hul og kigge op - men ikke ane hvordan man skal komme op. Så for nogen bliver selvmord løsningen for at slippe for deres problemer (og det sorte hul).
Forfatter: mademoiselle
Dato: 09-11-2006 12:23:00
Nummer: #31
#29 - Jeg har selv været nede i det sorte hul. Min far var syg, min mor arbejde for meget, jeg blev mobbet og min veninde var ved at forlade mig. Men det kan altid blive bedre.

Måske skulle man tænke på de pårørende? Det er after all dem der skal leve resten af deres liv med psykiske smerte pågrund af at DU ikke kunne klarer det. De vil tro det er deres skyld. Jo selvfølgelig er det svært for dem at komme op af det hul, der er rigtig svært. Jeg har aldrig sagt det modsatte. Men det virker alligevel som om man bare giver op.
- og det er altså ikke fair for familien og dem du efterlader, synes jeg.
Forfatter: 1059170
Dato: 20-11-2006 18:14:00
Nummer: #36
Ja, det er vel okaq, hvis man ikke vil leve mere.
Men jeg sys at man skal selv tænke lidt på sine omgiveleser. Altså om man virkelig har det så dårligt, man går og påstår. Der er mange gange, hvor man bare har så ondt af sig selv og alle er nogen idioter, hvor man selv #fantaser# sig det.
Jeg sys det kun er i orden, hvis alle mobber en, ingen venner har og familien er noget lort. SÅ er det vel okay
Jeg har selv mange gange tænkt på at begå selvmord, men gjorde det ikke.
Dato: 26-12-2006 23:23:00
Nummer: #44
Det er MEGET dumt at gøre det..

.. Det kunne jeg specielt ikke finde på, selvom jeg nogle gange har tænkt på det.

Man får intet ud af det, heller ikke bagefter.

//dokly//
Dato: 26-12-2006 23:45:00
Nummer: #45
øøy hvor er jeg træt af folk som søger opmærksomhed, for min skyld må du godt slå dig selv ihjæl, jeg gider bare ikke høre om det!
Dato: 26-12-2006 23:48:00
Nummer: #46
tuuuudefjæææææs.
whine noget mere, emo. o.O
Dato: 26-12-2006 23:50:00
Nummer: #47
havde jeg en bunke tudekiks var du fandme blevet til en skydeskive o.O
Dato: 26-12-2006 23:50:00
Nummer: #48
bulls eye!
Dato: 26-12-2006 23:52:00
Nummer: #49
man får nærmest lyst til at kvæle hende i lommetørklæder :P
Dato: 26-12-2006 23:53:00
Nummer: #50
jannik, tudekiks er billigst i aldi. :)
Dato: 26-12-2006 23:53:00
Nummer: #51
Selvmord er det mest egoistiske man kan gøre!
Dato: 26-12-2006 23:54:00
Nummer: #52
det er lommetørklæder vist også <.<
Dato: 27-12-2006 01:29:00
Nummer: #53
selvmord er den langsigtede løsning på et kortsigtet problem.
Lidt ligesom at dræbe en ven, fordi man på tidspunktet er uvenner med vennen.
Og må jeg lige spørge vedkomne, der overvejer at dræbe sig om, hvorfor han i alverden tror på, han har fået livet, hvis det bare skulle døs væk.
Hvis vedkomne er ateist, så tror personen jo på, at han bliver spist af orme og "that's it". hvorfor så ik nyde det man har, når man alligevel slutter det snart?

Og så er der den gamle kliché. Tænk på alle andre i Afrika, der ville miste arme og ben, for at kunne leve ligesom vi gør. - Hvordan kan man dog påstå, at have det værre?
0 1 2 ... 10 11 12