Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1

Forældre vil have deres fede børn opereret

Forfatter: shoo
Dato: 02-01-2007 13:11:00

Man skal være 20 år for at få foretaget en fedmeopration i Danmark - men flere forældre ønsker at få fjernet fedt på deres børn.

Ca. 15-20 procent var overvægtige i 2003.

Er det langt ude at ty til kniven for at hjælpe børn og unge af med fedtet?
Hvad gør du selv for at undgå overvægt?

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 02-01-2007 14:28:00
Nummer: #1
Jeg synes, at det er ansvarsforflygtigelse af forældre, hvis de forlanger deres børn opereret for overvægt.

Hvis man ikke er ret gammel, så kan der stadig gøres meget i form af sund kost og motion.
Dato: 02-01-2007 17:22:00
Nummer: #2
Det er bare fordi de små børn får slikposer for tit, spiller for meget computer, laver for lidt, sover for lidt osv.
- i vores familie har vi ALTID kun måtte spise slik lørdag, og resterne (hvis der var nogle) kunne vi æde om søndagen.. computer var max 1½ time om dagen (da jeg var mindre), sport var der masser af, og der var faste sengetider..
Dato: 02-01-2007 18:00:00
Nummer: #3

T*s! hvor er folk dovne...
Er det fordi at forældrene ikke gider at lave rigtig mad og bare giver dem fastfood? Eller sørge for at deres børn dyrker sport?

Jeg for ordentlig og sund mad 99% af tiden. Engang imellem self grill eller MacD mad. Der er altid frugt i vores hus og så dyrker jeg meget sport.
Da jeg var mindre kørte min far mig rundt til alle mulige kampe og stævner. Nu cykler jeg til flere af dem selv.

Jeg ønskede mig en romaskine i julegave og den fik jeg af mine forældre :)
Dato: 02-01-2007 19:18:00
Nummer: #4

Nu er det så ikke alle forældre, som har råd til at give deres børn en romaskine.
Forfatter: Pao
Dato: 02-01-2007 20:07:00
Nummer: #5
#4 nu er en romaskine heller ikke den eneste måde at bevæge sig på.
Forfatter: angelish
Dato: 02-01-2007 20:17:00
Nummer: #7
Jeg er selv på slankekur, og spiser kun frugt og grønt. Og jeg vil sørge for at mine børn bliver slanke og sunde nok engang. :)

Hvis det er nødtvendigt(selvom USA mere har brug for det), så synes jeg det. Men en aldersgrænse skal der også være, fx børn mellem 0 til 8 år må ikke opereres.
Nummer: #8
Det er jo forældrenes skyld, at deres børn er så tykke. Det er dem der giver dem maden, og sørger for deres motion. Hvis forældrene også er tykke, går det ud over børnene. Det kan de self. ikke rigtigt gøre for, men de kan forhindre det!
Dato: 02-01-2007 20:41:00
Nummer: #12

# 4
men de har vel råd til at de får rigtig og sund mad?
Og støtter deres børn i dyrke en eller anden slags motion eller sport?

Og man behøver heller ikke at købe den dyreste romaskine, men det var MIT højeste ønske i julegave...Forkælet? Ja måske, men jeg er sgu da glad for at jeg har nogle forældre der ønsker at jeg skal leve sundt og dyrke motion.

Det synes jeg er mere værd end en blive "forkælet" med slik og junkfood hver dag.
Dato: 02-01-2007 20:46:00
Nummer: #13
Altså, jeg spiser sådan set lækre sager når jeg vil, det er ikke særlig tit, men jeg gør det næsten når jeg vil... Jeg spiser bare ikke så meget slik, jeg går til sport, når jeg spiser aftensmad, middagsmad og morgen mad spiser self. hvad jeg kan. Jeg er ikke over vægtig, jeg er et halct kilo under det gennemsnitlige ved ikke om det er godt eller dårligt >_<

-
Dato: 02-01-2007 20:50:00
Nummer: #14
Spiser ellers altid sund mad selv, Bortset fra slik og ting jeg ikke tit spiser...
Dato: 02-01-2007 20:54:00
Nummer: #15
Hmm .. jeg er også selv lidt overvægtig .. Men jeg går til sport, og )forsøger xD) at spise sundt :) .. Det er vist det eneste man kan gøre ? Jeg tror i hvert fald ikke på at 'slankeplaster' og hvad de ellers hamler op med, kan virke ..
Dato: 02-01-2007 20:55:00
Nummer: #16
(forsøger)*
Dato: 02-01-2007 20:59:00
Nummer: #17
Det er ikke for, at det skal virke sejt, eller lign. men jeg har aldrig haft problemer med overvægt, faktisk har jeg problemer med undervægt. Dvs. jeg spiser for lidt, og alle mener jeg er ALT for tynd, og spiser som en fugl, men hvis jeg var overvægtig, ville jeg da forsøge at spise ret sundt, og motionerer. Enig med #1 i, hvad han/hun siger ;']

//Succesfull//
Dato: 02-01-2007 21:04:00
Nummer: #18
Jeg gør så fandens meget for at holde overvægten fra døren. Men det meste er hamrende usundt, altså ikke på den fedende måde, at det kun holder i et lille stykke tid.

Iøvrigt, så synes jeg at det er for dårligt at forældrerne vælger sådan en løsning for at slippe af med overvægten. Har de aldrig hørt om god motion og sund mad?
Dato: 02-01-2007 21:10:00
Nummer: #19
Jeg spiser sådan set alle dagens måltider, aldrig for meget, heller aldrig for lidt.

Det eneste jeg har gjort er bare at begynde at tage frugt eller grønsager mellemmåltiderne. OG tage mig længere tid med måltiderne. Do the France way xD !
Dato: 02-01-2007 21:13:00
Nummer: #20
tar nogle løbe tur rundt om ringe sø me hundene.. og så er der li startet håndbold igen self..
Dato: 02-01-2007 21:28:00
Nummer: #21
går med hunden og spiser bare lidt sundt...=;)
Dato: 02-01-2007 21:41:00
Nummer: #22
tænker slet ikke på hvad jeg spiser :P
men dyrker en del motion, det er nok det der hjælper mig ^^''
Dato: 02-01-2007 21:52:00
Nummer: #23
Ehm ,, Jeg gør ik så specielt meget,, Men jeg har heller ik let ved at blive fed.. xD Hehe.. men jeg rider da meget,, udover lige fortiden.. min arm er brækket.. ;'S
Dato: 02-01-2007 21:58:00
Nummer: #24
Jeg går ikke med tyk trøje længere, så kroppen skal bruge flere kalorier for at holde sig varm. Idag æder jeg hvad der passer mig, alligevel har jeg tabt mig.
Dato: 02-01-2007 22:00:00
Nummer: #25
jeg ska tabe mig min. 5 kg for at jeg er tilfreds med min vægt.. jeg ert ikk startet med min slankekur :P men tror jeg skal spise sundere og dyrke mere motion.. håber det hjælper
Forfatter: lust
Dato: 02-01-2007 22:13:00
Nummer: #26
Det er da simpelthen for ladt!
Forældrene er selv udenom at de har givet deres børn så meget mad og ikke så meget motion. Det er bare et tegn på dårlig opdragelse, og man bør som forældre tage sig groft sammen og give sit barn noget ordenligt mad, og sørge for at det får nok motion!
Dårlig opdragelse ! Fý skamme..
Forfatter: lust
Dato: 02-01-2007 22:23:00
Nummer: #30
#28 PSST! Hun går også i mosjonsrummet xD
Nummer: #31
Ups, hun er ordblind. Jeg trækker mine ord tilbage.
-DÅRLIG OPDRAGELSE! Giv nu jeres børn noget sundt mad og lad være med at give dem små tyske slik-spegepølser med i skole..?
Dato: 02-01-2007 23:02:00
Nummer: #32
det jeg gør er at jeg har fået en diæt jeg er selv en lille smule overvægtig (syntes min mor) jeg kunne sagtens undvære det siger min sundhedsplejerske men min mor tror ikke på hende :( så jeg hænger på INGEN SLIK TIL DIG UNGE MAND!
0 1