Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2

Slettet

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 01-01-1970 01:00:00
Slettet
Dato: 13-01-2007 23:25:00
Nummer: #1
det er rigtigt nok men jeg har aldrig hørt nogen sige sådan om folk med briller
Dato: 14-01-2007 15:13:00
Nummer: #2
#1 Nej men folk kan være sådan.
Dato: 14-01-2007 19:36:00
Nummer: #3
oprindeligt mener jeg en nørd blev defineret:

hvid i huden(manglende sol), bærer af briller og ved alt for meget om computere

det her er hvad wikipedia siger:

Nørd er et slangudtryk for en person med en stor interesse for et enkelt eller flere emner.

Typisk er der tale om interesseområder, der af mange anses for "noget underligt noget". Man vil således sjældent kalde en, der interesserer sig indgående for sport en nørd. Nørden prioriterer ofte det generelt sociale væsentligt lavere end samvær med andre nørder med tilsvarende interesser. I visse tilfælde prioriterer nørden endda interessen højere end ethvert socialt samvær.

I modsætning til eksempelvis "entusiast", bruges "nørd" ofte nedsættende. Dette gælder dog mest for folk, der ikke selv er nørder. Indenfor "miljøet" bruges udtrykket i stigende grad som en positiv karakteregenskab. Således vælger nørder ofte en beklædning - ofte, men langtfra altid, med trykte T-shirts - som signalerer deres nørdethed. Disse selverklærede nørder har ofte meget høje tanker om deres egne kompetencer og intelligens-niveau, og stiller skarpe krav til andre, der vil kaldes for nørder. Denne variant af fænomenet ses mest indenfor IT-branchen, hvor det er programmører og driftsfolk, der identificerer sig som nørder.
Dato: 13-01-2007 23:09:00
Nummer: #4
Jeg ahr briller (og kontatlinser), og ville blive ret ked af det hvis jeg blev kaldt nørd.
Egentlig syntes jeg at det i det hele taget er åndsvagt at kalde folk for nørd, straæber duks, og alt det der. Hvorfor er det pludselig blevet så fedt ikke at gå en skid op i skolen.
Heldigvis er jeg aldrig selv blevet kaldt brilleabe eller noget andet.
Tilsidst vil jeg sige, at jeg syntes, at denne debat burde høre til i en blog, for der er jo ikke så meget at debattere.
Forfatter: Finklestein
Dato: 14-01-2007 20:12:00
Nummer: #5
Slettet svar
Forfatter: Finklestein
Dato: 14-01-2007 20:12:00
Nummer: #6
Slettet svar
Forfatter: Mille__W
Dato: 14-01-2007 23:02:00
Nummer: #7
#0 & #3 Præcis.
De mennesker, som siger det tænker sig overhovedet ikke om. Det er latterligt at rende rundt og sige det. Heldigvis hører jeg ikke så ofte, at folk bliver kaldt det længere.
Forfatter: Mille__W
Dato: 15-01-2007 16:19:00
Nummer: #9
#8 Hvad hentyder du til?
Forfatter: Laurences
Dato: 15-01-2007 22:35:00
Nummer: #24
#22 - Ikke alle mennesker kan have kontaktlinser. Det kan jo være at deres øjne har nogle meget komplekse bygningsfejl. Ikke?
Dato: 16-01-2007 13:08:00
Nummer: #25
#22, Hvem siger jeg går med briller?

Bare fordi, man er ked af sit udsendde.. Pga. briller - betyder det sq da for helvedt ikke at man skal bruge kontaktlinser, fordi at "Så kommer du til at se bedre ud". - Nej!
Dato: 16-01-2007 13:20:00
Nummer: #26
Helt er så enig som man overhovedet kan være.
Jeg har selv briller og er blevet drille lidt med det, der er f-eks en der har kaldt mig brilleabe.. og en der har kaldt mig en ko med briller (>____Ö) mærkeligt, at folk ikke bare kan lade andres udseende være!
Forfatter: JohanKristian
Dato: 16-01-2007 13:23:00
Nummer: #27
Helt enig... men det er ikke alle med briller der bliver kaldt... jeg har fks en veninde som går med briller og hun bliver ikke kaldt nørd... men de fleste fra min klasse går med kontaktlinser... har to gode veninder den ene som jeg nævnte før og en anden.. og begge bruger briller eller kontaktlinser... og de bliver ikke kaldt nørder
Forfatter: Albino
Dato: 16-01-2007 15:53:00
Nummer: #28
Tja, jeg har gået med briller siden at jeg var 5 år gammel. Næsten ingen i min omgangskreds havde set mig uden dem.. For folk der kendte mig var de bare en naturlig del af mig. Da jeg i oktober fik mig nogle kontaktlinser syntes folk at jeg så underlig ud -.-

- Nu har jeg så også synshandicappet - albinisme (i daglig tale albino, og NEJ jeg har ikke røde øjne) som sørger for at jeg behøver de briller/kontaktlinser samt en masse andre speciellavede briller.. Men jeg er egentlig aldrig blevet kaldt "nørd" på den onde måde. Jeg er blevet kaldt det fordi at jeg er klog (siger andre) og at jeg læser meget.. Men ikke ondt ment.

Mht. alle de navne folk med briller får, så syntes jeg ikke at man skal tage det særlig alvorligt.. Jeg er også blevet kaldt den slags af folk fra min skole - De har fået et svar, de ikke kunne finde en forklaring på.. Vis man giver sådanne svar uden at blive ked af det, eller sur for den sags skyld - Så gider folk ikke det mere.. Det er ikke sjovt at drile/mobbe et offer, der er ligeglad. Det er simpelthen ikke sjovt for dem.
Forfatter: sqzee
Dato: 03-02-2007 17:39:00
Nummer: #44
#42 Du har fat i noget! Du har helt ret.

Jeg bruger godt nok kontakt-linser, fordi jeg finder det pænest, og fordi det er mindre besværgelig syntes jeg. Men alligevel! Jeg har altså aldrig oplevet at blive drillet med mine briller. Da jeg fik kontaktlinser lagde folk ikke engang mærke til at jeg havde haft briller.

#0 og så glemte du lige en ting, du nævnte læsebriller, og det er for folk der er lidt langsyntet, men du glemte 'se-langt-væk-briller' altså briller for folk der er lidt nærsynet og har brug for en gang i mellem at kunne se langt.
Forfatter: Inability
Dato: 03-02-2007 20:47:00
Nummer: #45
#25, Måske skulle du styre dit sprog lidt?

- Bare fordi man har briller behøver man ikke ligne en nørd - Nej!
Jeg har selv gået med briller i 10 år af mit liv. Havde det fra da jeg var 3 år! Ja, jeg var meget lille. Jeg måtte først få kontaktlinser da jeg var 13 år, så indtil videre har jeg haft det over et halvt år.
- Jeg er blevet mobbet rigtigt meget med jeg gik med briller, og tro mig. Jeg havde altid en kommentar at sige tilbage efter nogle sagde "Brilleabe" til mig.. Ja, jeg har brillerne, men du er aben. Sagde jeg altid igen.

- Jeg ved selv rigtigt meget om synet, hvilken øjen sygedomme man kan have. De to værste er:
Grå stær - Gør ens syn gråt med flimmer, kan heldigvis helbredes.
Grøn stær - Gør en HELT blind, dvs. kan ikke helbredes.
- Jeg ved godt det ikke havde så utrolig meget med dette emne at gøre, men jeg kunne ligeså godt gøre jer lidt klogere.

Men som #42, siger.. Man kan godt se hot ud med briller.. MÉN én ting vil jeg også godt sige til det, eks. Du siger jo selv at Gucci og alle dem laver briller, men problemer i det er de koster flere tusinde kroner. Man kan godt se hot ud uanset om man har mærke briller eller ej.
Og for det første er det langt fra udseendet der tæller, det er det indre. Så man skal ikke gå efter det ydre, for det betyder INTET. Husk på: Det er det indre der tæller
Forfatter: 1065695
Dato: 03-02-2007 22:41:00
Nummer: #48
jeg synes briller kan være virkelig flot!
Forfatter: Inability
Dato: 04-02-2007 08:11:00
Nummer: #49
#48, Det har du fuldstændig ret I.
Forfatter: Rastamans
Dato: 08-04-2007 16:40:00
Nummer: #65
Briller betegner ikke en nørd, nej. En nørd er simpelthen en der har en bestemt område/en fritidsinteresse osv.

Men det du siger med at folk kalder dig nørd fordi du har briller tror jeg ikke passer. Du er garanteret, måske endda pga brillerne, en smule usikker på dig selv? måske en lille smule udenfor sammenholdet i din klasse.

Den letteste måde at holde sammen på en gruppe er at pille en ud og håne ham sammen.

Tror bare de "stærke" i din klasse har set at du var et nemt offer og at det er derfor du bliver drillet.
Dato: 08-04-2007 16:41:00
Nummer: #66
Skal i øvrigt siges at jeg også selv bruger briller når jeg ikke har kontaktlinser.
Prøv evt. at købe nogle røvfede briller. Personligt synes jeg tykt, sort, stort stel er skidefedt.
Dato: 08-04-2007 17:36:00
Nummer: #68

Hvis man konstant sidder med sin mobil og ikke kan tænke på andet end shoppeture, fester, sin klamme kæreste eller falske veninder er man en nørd.
Forfatter: Mau
Dato: 08-04-2007 18:57:00
Nummer: #69
hey #67
Tror du virkelig at vi får briller fordi vi sidder foran computeren? Jeg fik selv briller da jeg var 4, og der var der skuda ikke så stor en bestand af computere, og styresystemet var windows 95 - noget af det mest nederen (det ved jeg, for jeg ER nørd)

men det kan da ske
Forfatter: flojera
Dato: 08-04-2007 18:59:00
Nummer: #70
#69 - tror du ikke nærmere det var hendes defination af en nørd?
Dato: 09-04-2007 05:14:00
Nummer: #71

uddbyb tak
Forfatter: flojera
Dato: 09-04-2007 13:52:00
Nummer: #72

jaa #67 nævner jo på intet tidspunkt at hun tror man får briller ved at sidde foran computeren, men at hun synes man er en computernørd hvis man spiller hele tiden..
Forfatter: MamasGun
Dato: 07-05-2007 21:47:00
Nummer: #77
Hvis man er nørd bare fordi man bruger normale briller, så er man sgu da også nørd fordi man bruger solbriller - Der er ingen forskel udseendsmæssigt, andet end at man næsten ikke kan se ens øjne i solbriller?
- Man er ikke nørd, bare fordi man bruger briller. De fleste mennesker der kommer i overgangsalderen, skal have læsebriller. Og det er jo kun for at hjælpe øjnene med at bedre kunne se..

Jeg vil gerne lige spørge alle jer, der mener at man er nørd fordi man bruger briller; Hvad er ham og hende her så? O.o
0 1 2