Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1

Slettet

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 01-01-1970 01:00:00
Slettet
Dato: 27-03-2007 22:57:00
Nummer: #1
Hmm, fed idé de har fået. Det bekæmper USA og det kapitalistiske system. Ret så genialt. Jeg ved ikke hvad folk skulle gøre ved det, men jeg håber Nordkorea vinder.
Dato: 27-03-2007 22:58:00
Nummer: #2
1 haha
Dato: 27-03-2007 23:04:00
Nummer: #3
Nordkorea vil altid tabe. Når der engang kommer fred i Afghanistan og Irak skruer USA bissen på.

De indfører værnepligt og så kan Nordkorea godt vinke farvel til alle deres fremtidsdrømme. Nordkorea vil blive bombet synder og sammen ligesom Nazityskland blev det!

Spørgsmålet er bare om man kan gøre noget idag eller om man skal vente til Irak og Afgahnistan har stabiliseret sig.
Dato: 27-03-2007 23:05:00
Nummer: #4

problemet er bare at de har atomvåben, så hvis USA angriber ryger der en del millioner amerikanere.
Dato: 27-03-2007 23:12:00
Nummer: #5
wuhuu gogo atomkrig^^
Dato: 27-03-2007 23:14:00
Nummer: #6
#1: Ved du overhovedet hvad det er du håber på?
Dato: 27-03-2007 23:23:00
Nummer: #7

Jeg mener ikke jeg håber at Norkorea overtager verden. Jeg mener at jeg håber de vinder over USA, istedet for at USA tæsker dem.
Dato: 27-03-2007 23:24:00
Nummer: #8

USA har sq da også Atomvåben. USA sender da bare et misil mod Nordkorea. Det vil ikke være svært at ramme Kim JYoung. Hvis du kigger på et natligt satellitbilled af Nordkorea vil du se at der kun er lys et sted i hele Nordkorea. Det er deres hovedstad og jeg vil vædde min gamle hat på at han er der.

Jeg synes det er grineren at der kun er elekricitet i en by i hele Nordkorea fordi Kim vil have elektricitet. Han skider derfor på resten af befolkningen. Så længe Kim kan få elektricitet er alt godt.
Dato: 27-03-2007 23:28:00
Nummer: #9

Men han forurener ikke. Hvis USA smider atombomber i fjæset på Nordkoreanerne så vil de svare igen. De har ni bobmer. Nok til at udrydde de ni største byer i USA.

USA har nogle hundrede tusind bomber. Nok til at udrydde planteten, men de vil selv ryge med i købet. Det er hvad der hedder MAD, mutually Assured Destruuction, og er den største grund til at vi er i live idag.
Dato: 27-03-2007 23:37:00
Nummer: #10
det kræver jo også at de har 9 misiler der kan flyve over Stillehavet. Der er en bette vej.

Desuden forurener Nordkorea hvis de bruger atombomber.
Dato: 27-03-2007 23:40:00
Nummer: #11
jeg tror ikke i skal gå ud fra at yenhund direkte støtter kim yung il..

skal vi ikke bare indrømme at det ville være nederen hvis der udbrød atomkrig?
Dato: 27-03-2007 23:52:00
Nummer: #12

at få sine missiler over stillehavet er intet problem. Hvis ikke de kan flyve så langt, så bruger du bare et fly, eller en ubåd.

Og jeg støtter ikke Kim Jon Il og synes det ville være ret nedern med en atomkrig. Alle krige skodder, men atomkrige er virkelig irriterende.
Dato: 27-03-2007 22:55:00
Nummer: #13
jeg tror ikke i skal gå ud fra at yenhund direkte støtter kim yung il..

Det sagde han da i #1
men jeg håber Nordkorea vinder.
Dato: 28-03-2007 00:05:00
Nummer: #14

Ja jeg håber ikke at de taber en eventuel krig med USA, jeg håber de vinder. Det betyder ikke at jeg støtter tossen, jeg foretrækker bare at han lærer amerikanerne ikke at invadere.

Jeg går i seng nu. Ses i morgen.
Dato: 28-03-2007 00:09:00
Nummer: #15
Du er anarkist... og håber på at Nord Korea vinder? Undskyld mig, men Nord Korea er jo set stik modsatte af hvad du støtter.

Du vil støtte en person som undertrygger folket i lange baner?... nice... eller?

Ved du overhovedet hvorfor der er penge? Før i tiden handlede man jo med varer. Det penge gjorde, var at gøre det overflødigt at slæbe sin ko med over til naboen og bytte den for to får og en due (eller whatever).

Det var svært at skelne værdien på forskellige ting. Penge har en værdi og igennem den værdi, kan man købe en vare eller en service.

For at tale om atomvåben... Så tror jeg ikke rigtig at du har noget der kan underbygge din tese om 9 bomber. Nord Korea er ikke just et land man ved meget om... pga. Kim Yong Il
Dato: 28-03-2007 11:14:00
Nummer: #16

"Men han forurener ikke"

Nord Korea er et af de lande som foruener mest efter størrelses. De leder med glæde industri spilde vand ud i floder og havet selv om der er regler.

"De har ni bobmer. Nok til at udrydde de ni største byer i USA"

haha not. Selv om de havde kan de ikke affyre mere end 3 af dem med deres nue missiler (sidste gang de testede en, styrtede den ned efter nogle sekunder klap klap).

Du er der bare det at USA har patriot missils. Nord Koreas sløve atom bombe missiler bliver skudt ned inden de når at passere Hawaii.

"Hvis ikke de kan flyve så langt, så bruger du bare et fly, eller en ubåd"

haha endnu en gang tænker du dig ikke om. Er du klar over hvorlangt de skal ind i amerikansk farvand bare for at kunne ramme midtvesten. Nord Koreas fiskekutter kommer ikke langt.
Dato: 28-03-2007 12:41:00
Nummer: #17

læs mine andre indlæg, og ja jeg ved hvad penge er.

Tør du tage chancen?
Dato: 28-03-2007 17:31:00
Nummer: #18
Altså. Yenhund har fat i den lange ende, måske bortset fra at han ikke lige har overksuet hvor katastrofale følger dollarent inflation kan skabe.

Jeg tror tilgengæld heller ikke at bombning af Nordkorea er en særlig god idé. Min niende klasses projektopgave var bl.a. om The Starwars Project, og med amerikanernes teknologi, er de ikke engang tæt på at kunne stoppe selv de sløveste atomvåben. Hvis de indleder et bombetogt à la Irak, kan du være sikker på at Washington og NYC blive jævnet med jorden.

Jeg tror du ser USA som den uovervindelige supermagt med teknologi fra fremtiden, mens Nordkorea sejler i fiskekuttere.
Primitivt.
Dato: 28-03-2007 19:53:00
Nummer: #19
USA har midlerne til at skyde missiler ned pt.
Hvis Rusland skød hele sit arsnal imod USA, så nej, så ville de nok ikke kunne stoppe det hele.

Men tvivler på at et enkelt missil ikke kan stoppes. Det skal også hele vejen over til USAs østkyst...
Dato: 28-03-2007 20:13:00
Nummer: #20
Desværre, men indtil du kommer med en god kilde på det, så tror jeg at jeg er tilstrækkeligt velinformeret til at sige at USA intet kan stille op mod missiler.

Deres patriot missile system er alt, alt for fejlbart.
Dato: 28-03-2007 22:57:00
Nummer: #21
og min far kan tæve din far :)
Dato: 29-03-2007 00:04:00
Nummer: #22

Nord Korea er primitivt iforhold til vestens militær. største delen af det stammer fra 1960 - 1970erne og er ikke blevet ved lige holdt og opgraderet siden. der er simplehen ikke penge til det. Især flåden er primitiv da det er land hæren som er deres primære styrke for at kunne holde landet i jerngreb.

"The North Korean navy is considered a brown-water navy and operates mainly within the 50 kilometre exclusion zone"

http://en.wikipedia.org/wiki/North_K orean_Naval_Force

Brown-water navy:
"a term that originated in the United States Navy, referring to the small gunboats and patrol boats used in rivers. A broader meaning is any naval force that has the capacity to carry out military operations in river or littoral environments"

http://en.wikipedia.org/wiki/Brown-water_navy

Jeg ved ikke rigtigt hvad det er du leder efter.
By the way, jeg vil gerne have en link på at USAs missile system er for fejlbart.

"The Bush administration has accelerated development and deployment of a system proposed in 1998 by the Clinton administration. The system is a dual purpose test and interception facility in Alaska, and as of 2006 is operational with a few interceptor missiles. The Alaska site provides more protection against North Korean missiles or accidental launches from Russia or China"

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-ballistic_missile
Dato: 29-03-2007 00:05:00
Nummer: #23

Jep, jeg frygter ikke Nord Korea ret meget.
Dato: 29-03-2007 21:33:00
Nummer: #24
21 hehe.. touché
Dato: 29-03-2007 21:34:00
Nummer: #25
det gik lige op for mig at jeg slet ikke ved hvad touché betyder eller om det er sådan det staves.. havde desværre skrevet det :D
0 1