Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 3 4

Skumtræf i København

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 31-05-2007 12:25:00
Vi har her på redaktionen talt om at arrangere et Skum-træf i september måned - for alle skummere!

Men hvis man mødes med en hel flok delvist fremmede mennesker - hvad er så det bedste man kan gøre for at ryste folk sammen?

Og hvad er det værste?
Dato: 31-05-2007 13:08:00
Nummer: #1
Det bedste er vel et eller andet fælles. Fx. nogle ting, hvor man kommer til at samarbejde med andre SKUM'ere, så man kommer til at lære dem bedre at kende.

Navneleg er personligt sjovt for mig, men i den her situation er det måske en ret god idé. I hvert fald så man kan have en lille idé om, hvem folk egentlig er...
Dato: 31-05-2007 14:36:00
Nummer: #2
#1. I navnelege skal man så både fortælle sit hundenavn, skumnavn og sit irl navn :)
Dato: 31-05-2007 14:52:00
Nummer: #3
det er ikke alle der har en hund.
Jeg tror faktisk at langt de fleste der ville
dukke op, ingen hund i hundeparken har.
Forfatter: MQs
Dato: 31-05-2007 15:27:00
Nummer: #4
#3 - Jeg giver dig ret. Der er langt fra alle der har en hund i hundeparken.

Men man kunne vel bare fortælle det hvis man har det?

Videre til debattens emne. Jeg tror det er vigtigt at finde et sted som er så centralt i landet, så flest muligt har mulighed for at komme (personligt bor jeg i Aalborg og ville have problemer med at komme hele vejen til København).
Dernæst tror jeg også at nogle ville få problemer med at få lov til at tage sted. Som f.eks. nogle af dem på 13 lidt under og lidt over, især hvis det var langt fra deres hjemby. Der kunne jeg forestille mig at forældrene ville holde dem hjemme.

Men jo, navneleg ville være en god idé. I hvert fald rigtige fornavn og så ens brugernavn, så alle kan få et indblik i hvem der er hvem.
Forfatter: DivineGod
Dato: 31-05-2007 15:54:00
Nummer: #10
Hvis folk skal komme langvejs fra, så skal man næsten leje en eller flere busser, alt efter hvor mange der har lyst til at komme til det, og så lave nogle "Ryste Sammen" lege eller noget lignende i bussen på vejen til det centrale træf. Ligeledes kan man, for dem som ikke behøver transport lade dem ankomme til træffet lidt tidligere og så kan man have de samme "lege" dér.

Af "ryste sammen" lege er der bl.a. evolutionslegen og så er der forskellige navnelege. Det er dog nok lidt svært at lave evolutionsleg i en bus.
Forfatter: Entusiastisk
Dato: 31-05-2007 16:04:00
Nummer: #12
YaY! God ide!
Forfatter: shoo
Nummer: #13
#11 : Det er en leg hvor man er en gruppe mennesker og man starter alle som et lille æg der går rundt og siger som et æg, så når man støder ind i andre der også er æg skal man så slå sten, saks, papir og vinderen kommer til næste trin.

Jeg kan ikke huske trinene præcist men der er vist nok:
æg
dinosaur
hulemand
supermand

Den der ikke udvikler sig fra æg har tabt og den der først bliver supermand har vundet.
Dato: 31-05-2007 16:12:00
Nummer: #15
Nej, for man går jo rundt og siger som en æg, eller dinosaur, eller hulemand, eller supermand, og så kan man jo se det. Og det gælder ikke om at vinde, faktisk så glemmer man hurtigt det og man har det bare sjovt i stedet.

Man får heller ikke noget ud af at vinde eller tabe, så det er egentligt lidt ligegyldigt.

Og man siger som et æg ved at gå rundt og sige "æg"
En Dino skal bare brøle og se farlig ud.
En hulemand går rundt og grynter og siger hulemandslyde.
Og som supermand skal man "flyve" rundt med den ene arm over hovedet.
Forfatter: sqzee
Dato: 31-05-2007 16:47:00
Nummer: #17
#7 Jamen det VAR 13-20 årige, hvad sker der for det?
Dato: 31-05-2007 16:55:00
Nummer: #19
Jeg fik jo kun nævnt de gode ting man kan gøre.

Det værste er hvis man ikke gør noget som helst, for så plejer det er tage lang tid før der kommer gang i folk. Der skal være en initiator som kan sætte gang i folk
Dato: 31-05-2007 17:32:00
Nummer: #21
Slettet svar
Forfatter: Unavngivet
Dato: 31-05-2007 19:42:00
Nummer: #24
Er der en aldersgrænse? (:
Dato: 31-05-2007 19:51:00
Nummer: #26
Nice :R
Forfatter: meteorstorm
Dato: 31-05-2007 19:53:00
Nummer: #27
Det kunne da være super fedt! MEN, det ville betyde at jeg skulle sidde 5 timer i tog (og betale rimlig meget for billeten), så ville nok ikke komme :(
Dato: 31-05-2007 20:08:00
Nummer: #29
Læs #10 (:
Dato: 31-05-2007 20:10:00
Nummer: #30

Lyder fedt, men det er nok nemmest for dem som kender KBH., hvis der bliver lejet de busser, der henter ud over hele Danmark, så vil Jyderne, og Fynerne, og alle de andre, nok ikke kende det så godt. Selv ikke med kort :/
Forfatter: Metamorphose
Dato: 31-05-2007 20:14:00
Nummer: #31
Det lyder da monsterfedt :D
Tror det ville være en god idé med busserne, da der sikkert er mange som ikke lige kommer fra KBH :)
Som de andre siger, er navnelege og sådan noget en god starter, da man på den måde lærer hinanden lidt at kende.

Jeg vil meget gerne komme, alt efter hvornår det bliver, selvfølgelig.
Forfatter: flojera
Dato: 31-05-2007 20:26:00
Nummer: #32
som #22 siger, musik xD og igen, at det lærer man måske ikke så mange at kende på.. men tror også det ville komme lidt af sig selv.. man snakker jo med folk herinde.. og så kunne alle have et navneskilt med deres brugernavn xD

...det værste... at udstille sig som #13 siger.. rende rundt og brøle som en dino og grynte som en hulemand, foran fremmede, nah ah...
Forfatter: Malten
Dato: 31-05-2007 20:26:00
Nummer: #33
#10, er det muligt for Skum at leje så mange busser?
Forfatter: shoo
Nummer: #34
Hvordan havde i forstillet jer det med hensyn til sted? Skal det være i en sal eller udenfor?
Dato: 31-05-2007 20:45:00
Nummer: #35
#33 : Det ved jeg ikke.. Det er jo heller ikke kendt hvor mange der har lyst til at komme til et det.

#32 : Det er faktisk ikke en skidt idé, og man udstiller ikke sig selv foran nogen, man er alle en del af legen, og derved vil ens generthed rimeligt hurtigt forsvinde.
Forfatter: Gii
Dato: 31-05-2007 22:14:00
Nummer: #37
"Onde Griffiny" .... Det ville jeg elske at have ståene på mit bryst en hel dag .... ^-^

Navneskilte og dino brøl til folket!
Forfatter: Gii
Dato: 01-06-2007 02:52:00
Nummer: #40
#39 Synes ikke biograf tur er en god idé. Der sidder man bare og glor på en film, og det er ikke særlig.. Skum agtigt. Meningen er jo at man skal ud imellem en masse mennesker, møde dem og lave nogle spændene ting sammen, hvor man også har en chance for at snakke sammen, for at man kan lære hinanden at kende. Hvis man bliver sendt i biografen, er det lidt sådan at man mødes.. "Godag, hvem er du, okay jeg er.." også går man ind og ser film, får ikke snakket sammen, og kommer ud igen "Også skal jeg vidst vidre" .. Også har man ikke rigtig fået noget ud af den tur.
Forfatter: Retrostrømpe_
Dato: 01-06-2007 12:09:00
Nummer: #41
Syntes ihvertfald alle skulle gå rundt med et skilt hvor en bruger navn står på. Men jeg støtter ihvertfald op om at vi holder det syntes det er en fed ide. Selvom det nok betyder jeg skal rejse lidt.
Dato: 01-06-2007 14:59:00
Nummer: #43
#42 : Det har jeg sådan set beskrevet i et af de tidligere indlæg.

Nej, koncert eller biograf er ikke nogle særligt gode ideer til sammenrystning. Det er jo ikke noget der skal tage hele træffet.
0 1 2 3 4