Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0

Slettet

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 01-01-1970 01:00:00
Slettet
Dato: 17-07-2007 20:15:00
Nummer: #1
Det er ikke til at vide om han gør det.. Men jeg har selv haft en kæreste som jeg var sammen med i 4½ måned. Men den sidste måned var et helved fordi vi hele tiden var uvenner.. Så til sidst gjorde jeg det forbi, selvom jeg elskede ham. Det er ikke alle mennesker der kan blive ved med at være i et forhold hvor man er uvenner konstant. Det kan godt passe han elsker dig, men du må altså ikke håbe for meget på han tager dig tilbage, hvis i bliver ved med at skændes og han ikke kan tage det til sidst. Men jeg håber da virkelig på dine vejne i finder sammen igen og finder ud af at være sammen uden alle de problemer.. - Men, hvis man tror på skæbnen og det er meningen dig og ham skal være sammen, så finder i sammen igen. (: . ( Ja det lyder dumt, men sådan tror jeg altså det er? :I )

Held og lykke! <3
Dato: 17-07-2007 20:27:00
Nummer: #2
Hvis han elsker dig så højt. Men du ikke kan tolke alle de skænderier, er der kun to mugligheder.

1. Lad ham komme til dig, som du selv siger. Men få ham til (og også dig selv) at love i ikke skal blive så hurtig jalux, og i skal opføre jer som nogle på jeres alder når i 'skændes'.

2. Drop ham fuldstændig som kæreste. Og hav ham som bedste ven. Hvis han så ikke forstår hvorfor du kun vil have ham på 'kæreste måden'. Så skal du sige hvorfor. Og så tænker han sig nok om..

Det var mine forslag, håber du kan bruge dem.. Knus.. :-*
Dato: 17-07-2007 21:22:00
Nummer: #3
det kan godt undre mig at man vælger at blive forlovet så lang tid før man kan bllive gift, når det så er sagt vil jeg så sige, at jeg synes du skal prøve at komme videre med dit liv.
Ingen siger det er let, men hvis han elsker dig så højt som han siger, og hvis han tror på jer to, ja så vil han måske en dag komme til dig igen, ellers kan du være glad for du kom videre, og kunne give din kærlighed og glæde til en anden person.

at sidde og græde flere måneder over en fyr, er dumt, tro mig det ved jeg alt om, man blir nødtil at prøve at hive op i sig selv, og minde sig selv om at man også havde et liv før ham eller hende, og at man kan blive glad igen uden den person.

Måske kan du blive venner med ham, uden at der er mere i det end det en dag,giv ham lidt tid, og lad ham komme til dig, og forvent ikke at dine smerter nødvendigvis forsvinder på en dag, men brug den tid du har brug for, til at græde, være sur, osv, som du har brug for.
Forfatter: flojera
Dato: 17-07-2007 21:28:00
Nummer: #4
Hmm, kender jeg selv til, sådan halvt om halvt.

Det var kun mig der var jaloux, og vi slog kun op én gang.

Men jeg vil sige at lige nu skal du bare holde hovedet koldt. Det hjælper hverken dig eller ham at du pisser ham af, det ødelægger bare jeres forhold fremover (med forhold mener jeg venskabeligt).

Så bare "hvil ud" for en stund. Og når i er kommet lidt ned på jorden kan i jo snakke om at forsøge igen, hvis i begge ønsker det. Selvom jeg nok bare ville anbefale dig at komme videre, som ungt menneske har man livet foran sig :)
Forfatter: DivineGod
Dato: 18-07-2007 02:29:00
Nummer: #7
Slettet svar
Forfatter: Kordonme
Dato: 18-07-2007 08:41:00
Nummer: #8
Har selv været i et lignende forhold i knapt to år og det skal siges, at det er IKKE sjovt.
Men man bliver simpelthen nødt til at give slip og komme videre. For det vil altid være det sammen, hvis det har kommet så langt ud.
Jeg tror ikke sådan et forhold er til at rede.
Vi gav slip, kom videre og så var det det. Det er hårdt de første par uger - men så er man SÅ lettet samtidig, at man faktisk nyder det. Ingen skænderier, ingen mistro osv.

Mit råd? Forsøg at komme videre.. Og det vil ske før eller siden.
Forfatter: Hygska
Dato: 18-07-2007 10:44:00
Nummer: #10
Slettet svar
Dato: 25-07-2007 11:03:00
Nummer: #19
håber du kan bruge mit råd :)
Dato: 25-07-2007 11:15:00
Nummer: #20
det er syn for dig og håber at det komme at du gir slip men selfølig så tro på din kærlighed men jeg håber selfølig også i finder sammen

tro på et elle andet elles går det hele galt ttro på det hilsen mig s:heart
Dato: 25-07-2007 11:21:00
Nummer: #21
jeg synes det syd for dig men jeg ved ikke om han komme tilbage
jeg har selv prøver det han hedder mikkel og ham tal jeg ikke med men han er bare ferie men jeg forstode dig godt om han komme tilbage
Dato: 25-07-2007 11:41:00
Nummer: #22
du er 16 år, du skal nok opleve en masse kærlighed der er vildere, lad være med at give op så tidligt. Det er i hvert tilfælde det jeg fortæller mig selv.
Dato: 25-07-2007 11:46:00
Nummer: #23
Det lyder lidt som om, jeres forhold var det bedste i verden, indtil de to sidste måneder.
Var det miq ville jeq nok, siqe, fint nok, han vil ik miq, han skal li' ha' tid til at komme over det.
Saa kommer han nok til miq, hvis han ønsker noqen kontakt til miq iqen..
Det er svært oq skulle la' mobilen liqqe oq la' hver oq prøve at rinqe oq skrive, men prøv.
snak lidt med noqle mennesker, faa qrædt iqennem, kom ud oq ha' det sjovt..
Du behøver ik komme videre li' nu, qiv det noqle uqer til at la' ham tænke .. <3
Dato: 25-07-2007 12:05:00
Nummer: #24
Tak for alle de gode råd!

Han havde bruft alt kontakt, men så her en dag ringede jeg oh han svarede. han er stadig tosset på mig, og mener han har fundet en ny pige og bruge tid på. Kan godt se han er en kæmpe idiot. Men indrømmer gerne jeg er stadig lige så langt nede, og håber han kommer tilbage :(
Forfatter: AnusFisken
Dato: 25-07-2007 15:05:00
Nummer: #25
du en ung lækker tøs pige . der skal nok finde en anden.

der er ikke kun en spand af dem. der er et helt land af dem .
altså drenge ;)
Forfatter: Faint
Dato: 25-07-2007 19:29:00
Nummer: #30
Min kæreste har også lige slået op. :/
Forfatter: Arsebear
Dato: 25-07-2007 23:10:00
Nummer: #35
Nej
Dato: 29-07-2007 17:50:00
Nummer: #39
Hvad mener du med, at jeg kommer over deet fordi han slog op? :(
Forfatter: Fuzz
Dato: 03-08-2007 09:22:00
Nummer: #40
Charlie, jeg synes selv lige at du skal tage en slapper :)
Folk kan finde hinanden i børnhaven og blive gift når de bliver voksne.

Det handler alt sammen bare om at finde den rigtige ^_^

Og 0#, jeg er enig med #38.
Måske ender det egentlig med, at hvis du får dig en ny, bliver han jaloux igen. Så kan du jo altid se om du har et bedre overblik dér.
Forfatter: katrine
Dato: 03-08-2007 11:37:00
Nummer: #42
#41 ?! det din kommentar, ?!
kan du ikke se hun, har det skide dårligt..
-----------------------------------
Min søster, har også haft det sån her for et par dage siden, og jeg har faktisk ondt af jer. og min søster græd også totalt, og jeg græd faktisk over det var så synd for hende :/. og det lå lige op af mine forældres sølvbryllups dag, og min søster var så knust, inden i. og til festen hvor hendes svigerforældre kom, og ikke ham selv. men folkene til festen, ku godt forstå det.. jeg har ondt af dig, og giv ham tid. altså indtil han finder en anden, så prøv at grib ind.. - eller grib ind før han har fundet en anden, og jeg håber han tar dig tilbage?! eller i får en anden igen og alt blir godt.

katrine.
Forfatter: 989531
Dato: 03-08-2007 14:53:00
Nummer: #45
Så kom dagen. Min kæreste slog op.
Ved ikke helt hvor jeg skal begynde men prøver.

Han var min første kæreste, vi var forlovet,

Jeg læste simpelthen ikke længere end det, da jeg allerede der finder dit indlæg useriøst. Jeg har aldrig forstået det med at forlove sig i en alder, hvor man ikke engang har mulighed for at blive gift. Jeg synes det er en latterlig måde at gøre forlovelse til en "hverdags ting".

Forlovelse betyder jo netop at man har tænkt sig at gifte sig - og det passer sjældent på de der forlover sig 2-3 år før de overhovedet må gifte sig.

Derfor vil jeg blot sige at du skal komme videre - det lyder som en efterhånden ret almindelig teenageforelskelse med masser af søde ord og "forlovelse" uden hold i.

Det er aldrig sjovt at blive droppet, men tiden går og så finder du dig en anden sød fyr. Anderledes kan det jo ikke være.
Forfatter: Pukster
Dato: 03-08-2007 16:18:00
Nummer: #49
Det bedste er at prøve at komme videre. Hvis han vil dig, hvis han er prinsen på den hvide hest, skal han nok selv indse det uden at du prøver at få ham tilbage.

Som det er blevet sagt før her i debatten - tag tid til dig selv, vær sammen med alle de andre dejlige mennesker du kender. Måske var han den, du allerhelst ville være sammen med, men så lagde du så meget andet til side. Gå ud og genopdag alt det gode, du har glemt.

Og så et råd, der ikke er til at fatte: Det hjælper at være sammen med andre fyre, også selv om du ikke er vild med dem. Bare det at opdage, at han ikke var den eneste, som bryder sig om dig!

Det er godt at blive uafhængig og kunne se på hinanden med mere realistiske øjne - se, om der var mere end forelskelse i forholdet, og om det er nok til at prøve igen når I ikke længere længes efter hinanden pga. manglen på tryghed.

Det der rører mig mest i den her debat er hvordan nogle sætter tidsrum på, hvor kort eller lang tid det tager at komme over nogen. Det er forskelligt fra person til person og fra forhold til forhold. Uger virker som kort tid for mig. Det tager tid at vænne sig til, at den person, som fyldte mest i ens hverdag, lige pludselig er væk. Men det kan gøres!

- Tag din tid, og lad være med at vente på ham.
Forfatter: 989531
Dato: 03-08-2007 18:11:00
Nummer: #53

Ja men så er det jo heller ikke noget hun bare selv har mulighed for. Så burde man jo faktisk også aftale denne forlovelse med forældre da det er dem, som kan tage beslutningen om hvorvidt de mener deres datter skal gifte sig.

Og det lyder ikke rigtig til at være en af den slags historier vi har fat i her, hvor man som 16 årig har så travlt at man simpelthen må få fat i forældres underskrift for at blive gift med det samme. Langt de fleste unge i dag gør bare det at være forlovede til et slags grinagtigt statement, som absolut intet har på sig. Dem der sidder med deres fine plastikring og stikker den op i et kamera for så at lægge billedet ud på nettet og skrive "*FNIZZ* Jeg er forlovet med den lækreste fyr i verden, min Dennis forevigt! Nutid datid os 2 for altid" og andet fis i den stil.

0