Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 3

Sv: Sexualforbryderes dæmonisering

Forfatter: kvidre
Dato: 09-09-2007 20:00:00
Jeg ved nu ikke helt. Jeg vil mene at livstidsfængsel er en straf som bør bruges i denne situration. Du kan også spørge på en anden måde: Er du for eller imod dødsstraf? Eller er det ikke det du er ude efter?

Mest af alt er jeg imod dødsstraf, men i grove tilfælde vil jeg dog godtage det. Sexuelleforbrydelser og tortur er virkelige skrækkelige forbrydelser, men jeg synes dog først en enkelt person skal have en dødsdom, når man har slået flere personer ihjel. Fx. over 10!

Desuden synes jeg det er langt fra rigtigt, at man kan få en dødsdom i Singapore, hvis man bliver taget med nakotika på sig.

Faktisk bruger den amerikanske stat langt flere penge på dødsstrafdomme end på livstidsdomme.

Selvfølgelig skal forbryderne straffes, men er det ikke meget forkert at give en dødsdom til mennesker man KUN har en mistanke til, men som ikke er blevet fundet skyldige. Mange mennesker er døde, fordi de har fået deres dødsdomme for hurtigt, og man bagefter har fundet ud af, de rent faktisk var uskyldige.

Disse forbrydere er ikke altid specielt onde mennesker, som ønsker et andet menneske skade. De har måske en ustabil psykisk tilstand, eller hvad ved jeg.
Men når denne forbryder så bliver dømt til døden, så mister et nyt menneske livet, og endnu en familie lider tab. Det er jo forfærdeligt.

Er det ikke nok, at offeret/familien lider skade/tab?
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 29-07-2007 23:58:00
Nummer: #17
Nu bør der være tale om en decideret forbrydelse. Hvis ikke man kan se grænsen, er man for dum til at gå gaden skulle jeg mene.
Dato: 29-07-2007 23:59:00
Nummer: #18

At andre har samme holdning som du til selvtægt gør ikke synspunktet mere beundringsværdigt.
Dato: 30-07-2007 00:00:00
Nummer: #19

Hvem bestemmer grænsen?

Den enkelte, offeret, de pårørende, samfundet?
Dato: 30-07-2007 00:01:00
Nummer: #20

Rudy Frederiksen udnyttede ikke de piger mere end de udnyttede ham.

De troede jo, at de kunne kneppe sig til en modelkarriere.
Dato: 30-07-2007 00:03:00
Nummer: #21
#8 - Dakotaen

Nej, kastrering er nok ikke s god en idé, men måske sterilisering?

Ih ja; sterilisation skal nok hjælpe fedt...

Eller måske et eller andet der forhindrer penis i at rejse sig igen?

Det kommer måske som en overraskelse for dig, men et seksuelt overgreb behøver ikke at foregå med pikken.

Dato: 30-07-2007 00:05:00
Nummer: #22

En blanding ville jeg umiddelbart mene. Der måtte selvfølgelig være afklaring af hvad der kan hævnes, og i hvilken grad.
Dato: 30-07-2007 00:05:00
Nummer: #23
Det samme gælder den anden vej.
Dato: 30-07-2007 00:11:00
Nummer: #24
#17: Så lad mig klargøre yderligere: Hvorfor er det kun ved de forbrydelser at forbryderen skal have tæsk? Hvad nu hvis han går over for rødt? Stjæler mit armbåndsur?
Dato: 30-07-2007 00:15:00
Nummer: #25
Umiddelbart har det ingen større konsekvens for dig som person. Han/hun skader dig hverken på krop eller sjæl.
Dato: 30-07-2007 00:44:00
Nummer: #26
#25: Du ved da ikke hvordan jeg forholder mig til seksuelle overgreb eller tasketyverier. Det er en applicering af en grov generalisering på en ukendt person.

Hvad med vold? Eller hvis jeg bliver spyttet i ansigtet? Eller der er en en fyr der snubler, vælter ind i mig og overskrider min sarte intimitetssfære?

Du KAN IKKE lade individet afgøre, eller være med strafudmåling og -udøvelse. Det ødelægger lighed for loven.
Dato: 30-07-2007 12:19:00
Nummer: #27
#21 - KlogeÅse

Jeg vil mene at en medicinsk sterilisation vil kunne hjælpe, for
der fjerner man offerets sexlyst totalt.
Så kan offeret måske ty til vold i stedet, men vi andre er mere
sikre.
(Det er da et alternativ for at sætte ham i fængsel)
Dato: 30-07-2007 13:11:00
Nummer: #28
#20 KlogeÅse

Nej det synes jeg overhovedet ikke!
Han er en voksen mand, og de er næsten stadig børn! Synes du så også at folk der bliver voldtaget er selv uden om det?

#27 Gobbe

Jeg tror ikke det vil hjælpe, hvis bare personen er nok syg i hovedet, vil han/hun blive ved lige meget hvad.
Desuden tror jeg, at hvis man skal fjerne en persons sexlyst, skal man fjerne ting i hjernen. Og med alle de sexforbrydere ville det blive for dyrt for samfundet. Jeg synes at mange sexforbrydere får alt for korte fængselstraffer. Og jeg synes det er synd at man tit ikke kan finde flere beviser mod dem.
Dato: 30-07-2007 13:28:00
Nummer: #29
#27: Med "offer" mener du selvfølgelig ikke offer, men forbryder - ikke?
Forfatter: winstonsmiths
Dato: 31-07-2007 00:34:00
Nummer: #30
Dakotaen - #8

Hans eneste forbrydelse var at lyve...

Åhh ja, godt nok var der en urealistisk opskruet stemning om hans bedrifter, men han kunne måske godt have fået en eller anden straf for at udnytte 'alder, erfaring osv.', som det gælder mellem 'autoritetspersoner' og folk mellem 15 og 18, hvis der var kommet vidneudsagn fra pigerne.
Dato: 31-07-2007 21:27:00
Nummer: #34
Dakotaen - #33

Næ nej, jeg tænkte heller ikke på straf for at være beregnende eller hvad det kan hedde og pigerne var jo heller ikke bedre - man kan vel sige at de søgte at udnytte hinanden, Rudi var bare snedigere, men ikke snedig nok, for så var det slet ikke blevet kendt og han havde stadig drevet sit 'casting-bureau'.

Det er nu heller ikke fordi jeg synes det er slemt at han ikke er blevet straffet efter 18-årsreglen, for de forhold har vel været næsten som hvis man møder hinanden tilfældigt - reglen er mere på sin plads på efterskoler og den slags, hvor man lever sammen i længere tid.
Dato: 01-08-2007 00:37:00
Nummer: #36
Gobbe - #35

Det er det - Androcur f.eks.
Dato: 02-08-2007 21:43:00
Nummer: #37

Det ændrer ikke det faktum at ligesåsnart man fjerner retssikkerheden fra nogle er der ikke langt til at fjerne den fra nogle, hvad med dem der sætter sig bag rattet i en brandert og dræber uskyldige??

Min pointe er at uanset hvor tragisk en situation er bliver vi nødt til at respektere de værdier som er grundlæggende for vores demokratiske system ... herunder at mennesker som begår forbrydelser er uskyldige indtil det modsatte er bevist.

Hvis vi legitimerer at mennesker kan fratages ender vi en situation hvor vi til sidst ikke længere behøver et retssystem for så har vi istedet en folkedomstol.
Dato: 02-08-2007 22:09:00
Nummer: #38
#35 - Gobbe

Du beskriver lige netop en medicinsk kastraktion.
Og den slags hjælper da også - i mange tilfælde, men ikke alle, for seksualdrift er en kompliceret størrelse.

Sterilisation har kun den effekt, at det forhindrer sædceller i at nå fra testiklerne og ud af kroppen.
Dato: 03-08-2007 01:15:00
Nummer: #39
Slettet svar
Forfatter: Självklart
Dato: 25-08-2007 18:14:00
Nummer: #40
Synes den med at skære pikken af er meget god. Det behøves ikke være smertefuldt eller noget. Bare det gør at personen ALDRIG nogensinde kunne nærme sig at gøre det som kan ødelægge en piges liv på den måde.! Når man ikke kan styre sig, må man jo få hjælp til det? :b

Forfatter: aDreamerLife
Dato: 25-08-2007 18:35:00
Nummer: #41
Har hørt om at man kan give mennekser nogle piller, som gør at man mister al form for lyst til sex.
Jeg går ikke ind for fysisk afstaraffelse eller dødstraf når det gælder andre mennesker, og den mening har jeg uanset forbrydelsen.
men hvis en mand har voldtaget et andet menneske, så synes jeg at man sku proppe de piller i ham, så han ikke har lyst til sex mere og dem burde man nærmest gøre manden afhængig af.
Forfatter: Folket
Dato: 25-08-2007 18:39:00
Nummer: #43
Jeg går ikke ind for at nogen skal straffes fysisk af systemet eller henrettelse. Det ændre dog ikke på hvor meget lyst jeg kan have til at kastrere en pædofil, og min forståelse for andre der har lyst til det samme (det er dog ikke ensbetydende med, at man skal gøre det)
Forfatter: Folket
Dato: 25-08-2007 18:41:00
Nummer: #44
Klogeåse - Rudy er en nar som pressede piger som var for svage til at gøre modstand. Han er en ulækker pædofil, ligemeget om han brugte vold for at for dem til at gøre hvad de nu gjorde, eller ej.
Forfatter: shanira
Dato: 25-08-2007 18:44:00
Nummer: #45
Jeg syntes at pædofile som bliver dømt skulle være i fængsel resten af sit liv.

Jeg er desuden selv blevet udsat for noget lignende, ligemeget hvor mange år der går vil det altid betyde noget for hvordan man er og omgås andrer mennesker, med mig er det nu 11år siden, jeg har stadig nogle psykiske problemer pga. det, og derfor syntes jeg det er værere end mord. Hvis jeg kunne vælge ville jeg hellere være død et sekund før min far tog på mig.
Forfatter: Sayonara
Dato: 25-08-2007 19:14:00
Nummer: #49
#46 kastrering vil ikke altid hjælpe da rigtig mange faktisk allerede er impotente... de bruger andre syrede ting istedet for...

Det er det at de gør det mod børn der vækker folks vrede mod dem for det er et helt liv de ødelægger... mordere der dræber børn er endnu mere forhadte....
0 1 2 3