Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 ... 17 18 19

Forslag til Skum 3.0

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 21-03-2008 19:57:00
Da vi allerede ved at der kommer et nyt SKUM, syntes jeg vi burde have en debat hvor man kunne samle sine forslag til hvad SKUM mangler, for at kunne fungere endnu bedre end det gør nu.

Jeg har selv et par forslag, og så kan det self. godt være at de er blevet foreslået før:

Quotes eller Citater om man vil.
Jeg ved godt argumenterne imod vil være, at der så til sidste være være 5 citerede indlæg der hænger sammen, men hvis man laver en "citat guidline" så KAN det fungere, og det er 100 gange nemmere at se hvad folk svarer på, og jeg tror niveauet i debatterne ville blive løftet.

Søgefunktionen generelt oh, den ved jeg allerede at der bliver gjort noget ved, hvilket vil blive NOGET af en lettelse. (hvis man så self. også strammer op det her med gentagelse af debatter osv.)

Rediger indlæg
Ja... endnu en ting der kan diskuteres til uendelighed, med for og imod.
Imod er selvfølgelig at der så pludselig kan slettes et helt indlæg, hvis man føler sig klemt, men på for siden er at man ville undgå mange "dobbelt" indlæg, fordi folk liiiige skal rette en stavefejl.

Så hvad syntes DU SKUM mangler for at blive endnu bedre?!
Dato: 21-03-2008 20:55:00
Nummer: #1
nyt desing noget der fanger ...??
Forfatter: DovenDyr
Dato: 21-03-2008 20:56:00
Nummer: #2
"Jeg ved godt argumenterne imod vil være, at der så til sidste være være 5 citerede indlæg der hænger sammen"

Altså, vi behøves jo ikke en citat-guide? Hvor svært er det at bruge gåseøjnene?
Man bebøves ikke citere HELE indlæget, bare den del, man vil kommentere (:

Desuden synes jeg, at folk virkelig skal bruge Se Dit Indlæg-knappen nogle gange, og tjekke at alt er som det skal være :)
Forfatter: Funkyboy
Dato: 21-03-2008 21:47:00
Nummer: #3
ja nyt desigt, det er efterhånden længe siden tror jeg...
Forfatter: Funkyboy
Dato: 21-03-2008 21:49:00
Nummer: #4
*design
Forfatter: Hygska
Nummer: #5
Slettet svar
Forfatter: Hygska
Nummer: #6
Slettet svar
Forfatter: hat-of-doom
Dato: 21-03-2008 23:07:00
Nummer: #7
en "besvar" knap på beskeder i gæstebogen så man ikke behøver at gå ind på den andens profil og sådan..
Forfatter: emma
Dato: 22-03-2008 13:48:00
Nummer: #8
Jeg kunne virkeligt godt tænke mig en søgefunktion i klubberne! Det kunne også være sejt, hvis man kunne sætte billeder ind i profilteksten. Og så synes jeg, at Skumchatten skal have et nyt design - for det er altså et VIRKELIGT kedeligt udseende, den har.
Forfatter: Rose
Dato: 22-03-2008 19:36:00
Nummer: #9
#2 Dovendyr
"Altså, vi behøves jo ikke en citat-guide? Hvor svært er det at bruge gåseøjnene?
Man bebøves ikke citere HELE indlæget, bare den del, man vil kommentere (:"
Det er muligvis rigtig nok, men på mange sider findes en knap man trykker på, og det citerede indlæg (hele indlægget) ryger ind i en boks hvor der øverste (for det meste) står "navn" skrev:, og det ser vel oftest sådan her ud:
hej hej , og hvis det er dét system man vælger, hvis man skal have funktionen, så kan det være nødvendigt med en citat-guide, med hvordan man redigerer i et citat, og hvordan et citat skal bruges.
Dato: 23-03-2008 10:54:00
Nummer: #10
Jeg kom lige i tanke om noget mere: En funktion, så man kunne sende en besked til ALLE medlemmer i klubberne. Og så kunne nogle nye smileyer også være godt... d:
Forfatter: iCreative
Dato: 23-03-2008 19:15:00
Nummer: #11
#10 Ja det kunne være rigtig godt. Har tit tænkt på at skrive en besked til klubmedlemmerne, men har så droppet det igen fordi det er så besværligt.

Hvornår kommer det nye SKUM ca.?
Forfatter: Rose
Dato: 21-03-2008 19:57:00
Nummer: #12
Jeg har et forslag!

Et nyt forum under snak, hvor det var tilladt at lave debatter med spørgsmål. Hvis man f.eks. vil vide om der kommer et cirkus til mors, så går man da bare ind i debatten "spørgsmål" og laver et emne. Så skal der så være sådan en knap, som kun den som har lavet debatten kan trykke på. Når debatten så er besvaret trykker den som lavede debatten på knappen, og vupti! den er væk. Moderatorerne skal selvfølgelig også kunne gøre det. Det synes jeg kunne være smart, og det ville også mindske antallet af virklig nederen debatter i "fri snak". Jeg føler nemlig, jeg konstant anmelder spørgedebatter, uden relevans for andre end beboerne på Fur....(Fur er en lille ø i Limfjorden)
Dato: 06-04-2008 23:22:00
Nummer: #13
Kunne det ikke være fedt hvis man kunne have noget musik på sin profil tekst? Lidt ligesom Myspace. Jeg har lagt mærke til at der er mange musik interreseret her på sitet :-)
Forfatter: Giesji
Dato: 07-04-2008 10:21:00
Nummer: #14
Jeg savner Chatfittien..
Forfatter: AcidQueen
Dato: 15-04-2008 21:12:00
Nummer: #16
Pink skrift. Vi har brug for pink skrift. Nej, men generalt flere farvekoder.

En mindre ting.
Forfatter: 1360420
Dato: 22-04-2008 00:18:00
Nummer: #17
Kunne man ikke fjerne "send-knappen", så folk var nødt til at trykke "se dit indlæg" før de kunne poste svar. Det kunne nok få folk til at tænke sig om en enkelt gang mere, om indholdet og overskueligheden er okay i posten.
Desuden kunne det jo også rette et par stavefejl i farten...
Forfatter: DivineGod
Dato: 22-04-2008 07:14:00
Nummer: #18
#17 : Det har været overvejet mange gange, hvad der kan gøres på det område, men der er jo nogen steder, hvor denne besværliggørelse ikke ønskes, f.eks. chatdebatten. I Skum 3.0 vil der kommer et mere intelligent system, så selvom vi ikke fjerner send knappen, så vil det formodentligt hjælpe til at få folk til at læse deres indlæg igennem.
Dato: 22-04-2008 14:03:00
Nummer: #19
Mht. debatterne, synes jeg det kunne være smart hvis der var en blokering på at sende indlæg/svar på et par få sekunder, lige efter man har postet et svar. Det ville jo forhindre folk i at spamme, eller ved en fejl lave flere af den samme debat, fordi de har været utålmodig og klikket 3-5 gange på send knappen.
GoSupermodel har noget ligende i deres forum, bortset fra at deres blokering er på omkring 15 minutter eller sådan, medmindre nogen skriver i debatten inden (så man ikke kan skrive flere svar lige efter hinanden). Men 15 minutter er aaalt for lang tid, hvis man lige kom i tanke om mere.
Hvis blokeringen lå på 5-10 sekunder, ville det være lige akkurat nok til at forhindre folk i at spamme, eller lave fejl, fordi de klikker send flere gange, men vil de alligevel skrive et nyt indlæg mere, tager det forhåbentligt mere end de 5-10 sek at skrive.. ellers er det ikke så slemt at vente på.
Dato: 22-04-2008 20:01:00
Nummer: #20
Jeg synes egentlig, der mangler et "debatrum". Sundhed! Den kunne så indeholde ting om mad, motion og sydomme fx. ? :D
Dato: 22-04-2008 21:21:00
Nummer: #21
Jeg har en spåkællinge agtig fornemmelse af, at en masse vil oprette debatter om sære symptomer, og spørge om det er normalt, istedet for at gå til lægen.
Dato: 24-04-2008 20:19:00
Nummer: #22
Ja, okay.. Det kan jeg egentlig også godt se nu :)
Forfatter: hellomaria
Dato: 27-04-2008 19:46:00
Nummer: #24
Jeg kunne godt tænke mig at man kunne udvide ens profil lidt mere, men en masse ting.
f.eks. ligesom #13 siger med at man kan have noget musik på ens profil. ellers ville det være fedt med et fotoalbum, hvor man kunne ligge alle sine billeder ind, og skrive kommentarer osv. og flere muligheder til når man skriver blog. f.eks. at man kunne vælge et billede som man ville have som baggrundsbillede i indlægget, eller sådan noget.. i det hele taget bare nogle flere muligheder.
Dato: 27-04-2008 19:52:00
Nummer: #25
Altså, jeg har også en lille ting, som mangler at blive rettet! Jeg ved ikke, om jeg er ene om det, men kan altså ikke slette indlæg i mobloggen - selvom der er en sletknap! Jeg kan opdatere, vente, logge ud alt, hvad jeg vil, men de er der stadig! oO
Forfatter: tinewashere
Dato: 27-04-2008 20:25:00
Nummer: #26
Ordentlig inbakke og udbakke i sine beskeder. Der bliver så rodet til sidst >_< Og man glemmer nogen gange selv hvad man har skrevet, og så er det super irriterende ikke at kunne se sin sidst sendte besked.
Forfatter: hellomaria
Dato: 28-04-2008 21:06:00
Nummer: #27
hvornår er det at skum 3.0 kommer?
0 1 2 ... 17 18 19