Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2

Sminkedukke sangen - er det okay?

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 31-07-2008 13:32:00
Sminkedukke sangen - mange har
sikkert hørt om den, og mange har sikkert grint af videoen,
men synes i at det er okay?

Jeg synes at den her video er for meget. Hvordan ville I have
det med at blive udstillet sådan?
Jaja, "de udstiller jo alligevel sig selv på arto, blablabla" - LUK.
De er stadig mennesker. Der er forskel på at SELV lægge
billederne ud på en side, og på at blive fuldstændig nedgjort i
al offentlighed.
Folk bestemmer vel selv hvordan de vil se ud, og de skal da
forhelvede ikke udstilles sådan i en video på youtube.
Giv din mening, og skriv hvorfor du har den.

(Jeg har skrevet en kommentar derinde, der nogenlunde ligner
den her debat, men det ér altså mine egne ord, og ikke nogle
jeg har taget).
Forfatter: hat-of-doom
Dato: 31-07-2008 13:38:00
Nummer: #1
brug denne debat

anmeldt.
Forfatter: Øjeblik
Dato: 31-07-2008 14:14:00
Nummer: #3
#1 - undskyld, syntes jeg havde søgt.
men den der debat spørger jo ikke til det emne jeg vil ind på.
Forfatter: iPaola
Dato: 01-01-2009 23:07:00
Nummer: #7
Helt enig #6
- Hvis de virkelig er så seje?
Hvorfor skulle de så tage sig er en video?
Og jeg tror at de faktisk slet ikke tænker
over hvad den betyder haha,

En af mine gamle veninder er sådan en
sminke dukke, og hun har den på mobilen
og synger med på den :b
Nummer: #9
Jeg kan godt se det umoralske i at tage andres billeder uden først at få tilladelse, men altså... hungrer vi mennesker ikke altid efter at have nogen at grine af, nedgøre? Vi nyder jo at se på sminkedukkerne, eller hvad det nu måtte være; også selvom billederne måske frastøder os.

Jojo, gu er det da forkert.
Dato: 04-01-2009 10:40:00
Nummer: #10
#9 hazt eine pointz...
Forfatter: Reinhard
Dato: 04-01-2009 11:16:00
Nummer: #11
Der er jo også en "Alle emoer skal dø"-agtig sang, og den er da lige så forkert.

Men de kunne godt have tegnet nogle sminkedukker istedet for at bare tage nogle billeder (:
Forfatter: Degus
Dato: 04-01-2009 11:27:00
Nummer: #12
Hvis folk vælger at lægge billeder ud på Arto (eller andre steder) til frit skue, må de også regne med at der er en chance for, at de bliver udstillet på anden vis.
Forfatter: Unik
Dato: 04-01-2009 12:18:00
Nummer: #13
De piger jeg kender er stolte af at de er med eller de har en veninde der er med Oo.. Så det er vel okay. De har jo ikke noget imod det..
Forfatter: WtfCharlotte
Dato: 04-01-2009 14:12:00
Nummer: #15
nu ser jeg ikke sådan ud, men hvis jeg lige pludelig var med i den video, uden nogen havde spurgt om de måtte bruge mit billede, ville jeg sku da blive sur.
Forfatter: Coffeecat
Dato: 04-01-2009 15:02:00
Nummer: #16
Der er i forvejen så mange videoer med folk fra vampirefreaks o.l, så hvorfor skulle det her være anderledes? Jeg er selv faldet over et par stykker jeg kender i de her sminkedukke videoer, og de er sådan set bare stolte af det.
Hvis man vælger at skilde sig så meget ud, må man også kunne tage de slag der følger med.
Forfatter: Olx
Dato: 04-01-2009 15:27:00
Nummer: #17
Det er jeg ret enig med dig i. Jeg undrer mig egentlig også over, den ikke er blevet fjernet, da det er imod dansk lovgivning. Det har jeg ikke en kilde på, skal jeg lige skynde mig at indskyde, men det må det være. Hvis pigerne havde godkendt brugen af deres billeder i den film, så ville det ikke have været noget problem, men det tvivler jeg egentlig lidt på, de har. Jeg tror jeg vil høre en af mine venner, en Arto-moderator, om, om der er en lignende debat på Arto.. Det kunne jeg egentlig god se det spændende i. Fra et synspunkt om at gavne debatten.
Dato: 04-01-2009 18:10:00
Nummer: #20
Slettet svar
Dato: 04-01-2009 21:35:00
Nummer: #21
#18 alene det, man kan udgive billeder uden at spørge dem på billederne om lov bør være ulovligt i et land som Danmark. Hvis der ikke er en lov om det så tror jeg, jeg vil gå ind i politik. Det bør være en del af privatlivet. Jeg synes også redaktionen har været lidt på kanten, når de har brugt profilbilleder af skummere, og så føst spurgt om det var i orden bagefter. Sådan husker jeg det. Er der ikke også noget med, man ikke bare kan kopiere billeder fra Arto?
Forfatter: Remix
Dato: 05-01-2009 15:15:00
Nummer: #25
Jeg synes, at Sminkedukke sangen er dårlig.
Sminkedukker er også mennesker. :)
Jeg er ikke selv en sminkedukke,
men jeg aspekter andres stil.
Jeg mener, at alle mennesker skal have lov til, at have deres egen stil
uden andre skal sige grimme ting om den.
Man har selvfølgelig sin egen mening om andres stil,
men sig aldrig grimme ting om andres stil.
Måske bliver personen såret. :'(
Det er meget bedre, at beholde sin mening inde i sit hoved, hvis det er ondt.

Man skal behandle andre, som man selv vil behandles

MissDejlighed
Forfatter: Kinic
Dato: 05-01-2009 15:59:00
Nummer: #26
#17 jamen det er sikkert lovligt i youtubes oprindelsesland så det er sikkert derfor det ikke er slettet. men jeg ved det selvfølgelig ikke:)

det er selvfølgelig ikke helt ok at udstille folk sådan, men siden de har lagt billederne ud på arto hvos alle kan se dem må de jo selv synes at de er total sexede og flotte eller ville de ikke lægge dem ud. personligt synes jeg det er mega grimt og klamt, men det er jo bare sådan min smag er og de må vel selv vælge. men man kender jo alligevel ikke folk og det er ikke sådan at når man ser en på gaden tænker man: "se det er jo hende fra sminkedukkevideoen!" men hvis de godt kan lide deres klamme billeder kan det vel ikke være så galt.
Forfatter: Kinic
Dato: 05-01-2009 16:03:00
Nummer: #27
#8 hehe helt enig:) god måde at sige det på
Nummer: #28
Jeg synes, at sangen er meget sjov. Og mange af de piger har alt for meget makeup på. Det er slet ikke pænt. Jeg kan godt se, at der er forskel på, om man selv har lagt billederne ind eller der er nogle, der bare brugt dem, uden at få lov, men man er jo selv ansvarlig for de ting, man ligger ud på nettet. Jeg synes det er okay.
Dato: 05-01-2009 18:34:00
Nummer: #30
De er jo ingen der har sat copyright på billederne..
Så ja det har ham der har lavet msikvideo'en ret til.
Og ja man kan godt vælge copyright på sine billeder på arto.
Vel og mærke hvis man har VIP.
Forfatter: hårnåls
Dato: 05-01-2009 20:01:00
Nummer: #31
Teknisk set har billderne vel en form for copyright...
men alligevel, lær det:D
Forfatter: 1452345
Dato: 05-01-2009 21:34:00
Nummer: #32
Når folk har lagt deres billede ud, så kan de risikere at folk kopiere, medmindre de har Copyright selvfølgelig.

Og folk kan kopiere billederne, de har bare ikke rettighedere. Eller sådan noget.
Forfatter: POESY
Dato: 05-01-2009 22:28:00
Nummer: #33
Man skal vist selv sætte 'copyright' på billederne inde på arto. Og hvis man ikke har gjort det, kan alle og enhver frit kopiere ens billeder.

Jeg synes da det er meget sjovt. Hvis de der piger VIRKELIG er så sure, så må de jo sagsøge dem, der har lavet videoen. Men inderst inde er de vel pavestolte! x)
Forfatter: Disguise
Dato: 06-01-2009 00:21:00
Nummer: #34
fuck nu af med alt det der "de kunne da bare have sat copyright på".. ja, man MÅ godt rent juridisk og blabla, men synes godt man kunne tænke sig lidt om SELV (eller er det for meget at forlange?).. synes det er respektløst. har ikke nogen problemer med sangen, bare videoen
Forfatter: Giesji
Dato: 06-01-2009 17:20:00
Nummer: #38
Da Uffo og Yeppa laved 'Op med Håret' følte jeg mig da også en anelse truffet.
Men jeg er nu ikke gået helt i selsving over det...
Alt for mange popsmarte har tit et eller andet åndet at sige om de alternative, alene af den grund at de ser anderledes ud, og sjældent ret meget mere konstruktivt eller brugbart.

Folk uden sans for selvironi, burde måske bare forsøge at gøre sig helt usynlig i samfundet, og aldrig lade sig bemærke af nogen eller noget.
ALLE typer har været under udhænging, og blevet disset på den ene eller anden måde. Det må man sgu bare smile skævt til, trække på skulderen, og komme vidre, istedet for at nage over noget så ubetydeligt.
Dato: 06-01-2009 17:23:00
Nummer: #39
#38 tror ikke, det er så meget sangen, folk har følt sig stødt af.. mere videoen.
Dato: 06-01-2009 17:24:00
Nummer: #40
forstår desuden ikke hvordan en dreng kan føle sig "truffet" af op med håret O.O
0 1 2