Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2

Er du også en klima-ignorant?

Forfatter: bryggen
Dato: 05-11-2009 15:02:00
Andy, Celina, Manne og Ina er storforbrugere, og det er ikke af øko linsesuppe og genbrugstøj, men nyt tøj, rejser og solarium. Nu har Pirat TV kidnappet de fire klimasyndere. De skal på genopdragelse.

Men hvordan ser din samvittighed ud, når det gælder miljøet - er du en engel, en skjult synder eller et svin og stolt af det? Hvor bevidst er du om klimaet?

Følg Ignoranterne på Pirat TV:

Forfatter: Stille-ben
Dato: 05-11-2009 16:17:00
Nummer: #1
Jeg er egentligt ikke specielt bevidst
omkring miljøet, og hvis jeg skal være
ærlig, tænker jeg meget sjældent over det.
Men alligevel ved jeg at jeg ikke er den
helt store synder, da jeg altid bruger
offentlit transport, cykler så tit det er
muligt, køber genbrugstøj og sjældent
rejser. Men alt dette skyldes dog mere
økonomiske årsager, end min samvittighed
for klimaet.
Forfatter: XXII
Dato: 05-11-2009 16:41:00
Nummer: #2
Har to ting jeg gør, som nok hjælper
klimaet en smule: Jeg trækker stikket ud
af min computer når jeg lægger mig til at
sove... men det er mest fordi der ellers
er sådan en lille grøn lampe der ødelægger
min nattesøvn, og jeg cykler i skole og
alle andre steder hen, men det er så
primært fordi jeg ikke har andre
muligheder.

Generelt er det ret småt med følelse af
ansvar overfor klimaet. Regner med at det
med at redde kloden er noget I andre har
ret godt styr på
- Når kineserne og amerikanerne bliver
klimadukse så det begynder at hjælpe skal
jeg nok hoppe med på vognen
Forfatter: Krelln
Dato: 05-11-2009 18:20:00
Nummer: #4
#3, Tror ikke det er Celine Ree ;)
Forfatter: Phthalaten
Dato: 05-11-2009 18:45:00
Nummer: #6
#3 sikke intelligent du er? x)

Hvis du ikke giver mig ret i ovenstående, så må du altså fortælle mig hvor du har fundet den gemte Celina Ree på billedet?
Nummer: #8
#6 og #4 - tror det var et forsøg på at være sjov ^^
Forfatter: CharlesManson
Dato: 05-11-2009 20:05:00
Nummer: #9
Jeg gør ikke en skid ved det, og det har jeg hel ren samvittighed over.

Der findes heller ikke miljø svin.
Dato: 05-11-2009 20:38:00
Nummer: #11
Det hele er meget opreklameret.
Hvorfor spare på strømmen, det gør jo ingen forskel?
Dato: 05-11-2009 21:24:00
Nummer: #13
Fordi jeg er ligeglad med miljøet, og lige meget om du og jeg prøver at gøre noget, vil der ikke ske en forskel.
Det er naturens gang, og vi burde leve livet mens vi har det.
Forfatter: Disguise
Dato: 05-11-2009 21:26:00
Nummer: #14
CharlesManson - Det har ikke noget at gøre med, at du bare er for doven til at gøre noget for miljøet og prøver at forsvare dig bag nogen halvtomme, lidt diffuse statements?

Jeg gør da heller ikke særlig meget for miljøet, og det jeg gør så alligevel gør, gør jeg ikke pga. jeg tænker på miljøet, men fordi lysende pærer og larmende harddiske er irriterende at høre på, når jeg vil sove.
Men i det mindste indrømmer jeg, at det er fordi jeg bare er for doven til at gøre mere.
Dato: 05-11-2009 21:29:00
Nummer: #15
Haha, jo jeg er mega doven, men jeg mener det jeg siger.
Jeg tror bare ikke på at mennesket kan gøre nogen som helst forskel, og jeg er også ligeglad.
Forfatter: Disguise
Dato: 05-11-2009 21:33:00
Nummer: #16
Hehe, jeg så, du havde skrevet inde i Nihilistisk Folkeparti-debatten.. Tydeligt at se, du er blevet meget betaget af dem :)

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal tro på, men egentlig hælder jeg også mest til den teori med, at det bare er naturen, der går sin gang, men indtil jeg er blevet 100 % overbevist, så føler jeg ikke, jeg kan tillade mig bare at lukke øjenene for det.
Forfatter: FuchsLionSams
Dato: 05-11-2009 21:39:00
Nummer: #17
#11 Altså hvis ikke det var fordi jeg vidste bedre, ville jeg tro at du tog pis på netop ignorancen. Desværre er det jo sådan, at du bare ér ignorant. Tillykke med det.
Forfatter: LunaPark_rock
Dato: 05-11-2009 21:42:00
Nummer: #18
Hmmm.. jeg går ikke totalt op i at spare for at redde miljøet, sparre fordi at jeg ikke selv har råd til det. Det er godt at slukke for kontakten både for miljø og pengepungen! Desuden modtager jeg ikke reklamer, så det er ligesom min måde at sige fra på.
Forfatter: Trold
Dato: 05-11-2009 21:48:00
Nummer: #19
Men hvordan ser din samvittighed ud, når det gælder miljøet - er du en engel, en skjult synder eller et svin og stolt af det?
-Jeg er fuldstændig ligeglad med klimaet. Jeg tænker aldrig på at slukke kontakten, og jeg tænker aldrig at det betyder 2 grader varmere vejr (det er jo aligevel så fucking koldt her i DK)
Jeg mener heller ikke det er mit problem og min samvittighed har det fint :)

Hvor bevidst er du om klimaet?
-Jeg tænker LOL når jeg hører om det :)
Dato: 05-11-2009 22:03:00
Nummer: #20
forstår ikke meningen...
Forfatter: trif0rce
Dato: 05-11-2009 22:05:00
Nummer: #21
Jeg cykler i skole og i byen, slukker altid computeren, fjernsyn og lys (dog ikke fuldstændig mht. computere og fjernsyn, altså ved at hive ledningen ud), jeg gemmer altid skrald i lommerne indtil jeg finder en skraldespand.

Men det har intet at gøre med miljøet for mig egentlig, det tænker jeg ikke så meget op. Jeg har ikke andre muligheder end min cykel, og det andet er jeg bare blevet opdraget til.
Forfatter: Phthalaten
Dato: 05-11-2009 22:07:00
Nummer: #22
#7 Ja, men hvorfor kalder du hende der Celina for Celina Ree?
Forfatter: frosti
Dato: 05-11-2009 22:32:00
Nummer: #25
jeg tror ikke på drivhuseffekten.
1) vi mennesker er den mindste kilde til CO2 overhovedet. mængderne er langt større fra fx vulkansk aktivitet, havet, osv.
2) temperaturen har ikke på noget tidspunkt haft en sammenhæng med CO2 mængden i atmosfæren. fx blev der koldere midt i industrialiseringen - og der var en varmeperiode for flere hundrede år siden, før industri overhovedet blev sat i gang.
3) politikerne har valgt CO2 som den nemme løsning, fordi vi faktisk næsten ikke ved noget om jordens klima. medierne er nu gået helt amok med det, og det er blevet en slags religion - selvom CO2's effekt på kloden slet ikke er bevist.

....når det så er sagt, prøver jeg stadig at slukke for varmen, ikke bruge for meget strøm, ikke bruge for meget vand, osv. synes også vi kune gøre noget, så der var mindre forurening i de store byer - alle partiklerne i luften er ikke sundt. men det skader ikke klimaet på lang sigt.
Forfatter: Chris_K
Dato: 06-11-2009 00:18:00
Nummer: #27
Jeg bekymrer mig sgu ærligt talt ikke så meget om det. Vi har ikke råd til at køe en ny bil, og vores gamle funger i øvrigt helt fint. Alt økologisk mad koster en formue, og især i danmark. Vi sparer på strøm og vand i min familie, så meget som vi nu kan, uden at det pisser os alt for meget af. Hvis jeg har mulighed for at rejse, så gør jeg det. Flyet kunne køre på kulovne, dumpe tjære i havet og alt hvad der nu forurender. Hvis jeg kan få en god rejse ud af det, så gør jeg det sgu!
Nummer: #28
hvad er så skyld i at bl.a. polerne smelter, hvis det ikke er pga. den stigende drivhuseffekt? :)
Dato: 06-11-2009 16:15:00
Nummer: #29
Det er naturens gang. Lidt ligesom det modsatte af istiderne.
Forfatter: frosti
Dato: 06-11-2009 16:33:00
Nummer: #30
#29 præcis :)

maja, fortalte jo osse om den varmeperiode der var for mange hundrede år siden. der var der jo ingen drivhuseffekt - og alligevel blev der varmt. sådan fungerer jorden bare :)
Forfatter: majamajamaja
Dato: 06-11-2009 16:44:00
Nummer: #31
tjah, muligvis har i ret. jeg synes bare ikke, at man skal kaste det hele væk, og sige at drivhuseffekten og co2-udslippet er det rene pjat, og at vi ikke er skyld i nogen klimakatastrofe. på mig virker det lidt som om, folk søger en måde at kunne dulme den dårlige samvittighed på.
Forfatter: Degus
Dato: 06-11-2009 17:00:00
Nummer: #32
#25:
Jeg kunne godt tænke mig at se kilder på din første påstand.
Dato: 06-11-2009 17:15:00
Nummer: #33
Selv hvis vi rent faktisk kunne gøre noget ved det, ville jeg være ligeglad.
Både af dovenskab, men også fordi jeg er træt af at mennesker altid prøver at kontrollere alt og gøre verden til et bedre sted.
0 1 2