Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2

Onde mennesker på SKUM? o.o'

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 09-12-2010 13:58:00
Er det bare mig eller er der nogle herinde der er lidt onde ved andre herinde? O.o'
Jeg ved godt det her er et sted man må sige sin mening, men man behøves vel ikke og sige det på en ond måde?

Det var fodi jeg læste et indlæg, hvor der var en der var bange for en sygdom, og om hun skulle tage til lægen, men en der skrev noget latterligt som; "Jeg skider grønt, skal jeg så gå til lægen? O.o'" eller sådan noget..

Er det kun mig eller er der andre der også har det sådan?
Forfatter: Tequila
Dato: 09-12-2010 14:06:00
Nummer: #1
Vi er desværre nogen er gode til det med sarkasme..
Det gælder blandt andet mig selv..
Forfatter: Giesji
Dato: 09-12-2010 14:08:00
Nummer: #2
Du har ret i at der er nogen, som ikke er særlig gode til at give et svar i en debat, uden lige at skulle have én eller anden nedladende kommentar med på vejen.

Nogen gør det oftere end andre, men det kan jo også ske at folk bliver en smule frustreret over lidt for dumme spørgsmål, hvor trådstarteren sagtens selv kunne have fundet sit svar eller ligende.
Det er selvfølgelig ikke en undskyldning for at være led og tale grimt til andre, men alle kan opleve at blive lidt irriteret over andre.

Problemet er når der er nogen som næsten altid bliver irriteret over andre, og taler nedladende.
Det sker som somregel nok fordi vi befinder os på nettet, og nogen mennesker smider deres hæmninger, fordi der ikke er nogen fysisk konfrontation, i form af 'face to face', og så er det langt lettere at være nedladende overfor folk på nettet.

Lige netop det emne har jeg også skrevet et langt og fint blog indlæg om :)
Forfatter: curiosity
Dato: 09-12-2010 14:08:00
Nummer: #3
Der er tilfælde af onde mennesker, ja. Men dem kan man ikke undgå her i livet. Heller ikke på skum..... #1.
Forfatter: Creador
Dato: 09-12-2010 14:19:00
Nummer: #4
Der er onde mennesker alle vegne

- personligt er jeg også et af de mennesker der godt kan finde på at svare sarkastisk i en debat. Prøver at undgå personlige angreb og direkte ondskabsfulde udtalelser

Men let's face it - hvis alle var sukkersøde-enige-med-hinanden ville diskussioner heller aldrig komme nogen steder. Der skal være en passende balance.

Hvis bare vi hver især sørger for at opføre os ordentligt og gør andre opmærksomme på når DE ikke gør det, skal det nok gå
Dato: 09-12-2010 14:35:00
Nummer: #5
Man skal være lidt varsom med sarkasme på nettet.
Der er ingen der kan høre hvilken tone tingene bliver sagt i, og så vel som nogen kan opfatte noget mere agressivt end det var, kan sarkasme også være svær at opfatte og kan blive misforstået.
Forfatter: Device
Dato: 09-12-2010 16:25:00
Nummer: #6
#5 SKUM har brug for en sarcasm font (y)
Forfatter: Gryphon
Dato: 09-12-2010 16:57:00
Nummer: #7
#6 - Som i... <sarcasm> ur liek totally so cute in those crocs </sarcams>
Forfatter: Chiqo
Dato: 09-12-2010 17:14:00
Nummer: #8
Jeg er ret så enig, og har tit rystet på hovedet pga. folk der opføre sig så latterligt og faktisk ret nedladende over for andre. selvom de mener det er sarkasme, er der ikke en dyt der ved det, da dette er internettet. nogle er mere følsomme end andre - derfor mener jeg ikke at "onde" spydige og sarkastiske meninger bør blive brugt så meget som nu.
Forfatter: Kaffegrums
Dato: 09-12-2010 17:25:00
Nummer: #9
Åhr slå koldt vand i blodet. Onde? Næh de har det bare sjovt.
Indlæg som: Burde jeg gå til lægen? Hører desuden til andetsteds, jeg siger det bare..
*Sarkasme er HYPPIGT brugt, ligeså Ironi. At tolke det er en dyd.
Forfatter: 1547559
Dato: 09-12-2010 13:58:00
Nummer: #10
Jeg er helt enig.. Det er fint at folk kommer med en lille sarkastisk ting HVIS de også svarer ordentlig på debatten! men der er bare alt alt alt for mange der kun skriver en sarkastisk bemærkning og KUN foklarer sig hvis nogen reagerer på den.. og så svarer de stadig ikke ordentlig.
Man kan altså godt svare ordentligt til folk uden at det bliver sukkersødt som #4 skriver.

Hvis nogen synes at en debat er dum så lad dog være med at svare og gå væk fra den! Man behøver altså ikke lige skrive "Fuck du er dum", det er der ingen der for noget godt ud af.
Forfatter: Trold
Dato: 09-12-2010 17:31:00
Nummer: #11
Det værste er at det nærmest er blevet normalt og det er noget man 'skal' gøre.
Det er ligesom om det er et krav at man skal vide alt og kunne stave og skrive perfekt - ellers er man dum, og det er jo sindssygt når målgruppen for skum er unge mennesker der jo sådan set burde være under uddannelse stadig, og hvis man er det så ved man ikke alt og staver og skriver ikke perfekt...
Forfatter: Lauszus
Dato: 09-12-2010 17:37:00
Nummer: #12
Man må simpelthen ikke tage ting der bliver sagt på nettet så personligt som man ville ansigt til ansigt :)

men jeg må give dig ret i at det er blevet en mere normal tone herinde end det har været før i tiden.
Forfatter: 1551855
Dato: 09-12-2010 17:43:00
Nummer: #13
#1 - mente du det sidste sarkastisk?
Forfatter: AutoFyld
Dato: 09-12-2010 18:05:00
Nummer: #14
Men der er jo også forskel på folk, der bruger sarkasme, og så folk der er direkte onde.

Eks: Min kæreste har forladt mig, skal jeg knalde med hans bedste ven for at gøre ham jaloux?
Svar 1: Det lyder som en god ide. Du kunne også bare blive lebbe! (ironi)

Er jo slet ikke det samme som at svare noget lignende:

Svar 2: Din klamme kælling, hvordan kan du overhovedet tænke sådan. Du er fucking modbydelig, skrid ad helvedes til! (ondskab)

Vel?
Forfatter: snut22s
Dato: 09-12-2010 18:19:00
Nummer: #15
er enig har oplevet det med et forum jeg lavede o.o
Dato: 09-12-2010 19:15:00
Nummer: #16
Lavede du et forum? Nah, det tror jeg tvivlsomt du gjorde :)
Men du lavede nok et indlæg. Du skulle vel ikke komme direkte fra goSupermodel eller sådan, vel?
Forfatter: Endurance
Dato: 09-12-2010 19:43:00
Nummer: #17
ja, det pisser mig af at man skal gå og være så forsigtig med hvad man skriver, fordi der nogen som får så ondt in røven af ingenting.
+ at nogen altid lige skal komme med en sjov eller sej kommentar, som faktisk bare er super nedladende.
- why?
Dato: 09-12-2010 19:44:00
Nummer: #18
btw #16 tsk! har du noget imod gosupermodel? haha......
Dato: 09-12-2010 19:54:00
Nummer: #19
#18 - tror måske det er fordi hun ved, man kalder det at "lave en forum tråd" på gosupermodel (:
Forfatter: the_master_p
Dato: 09-12-2010 20:49:00
Nummer: #20
Velkommen til internettet.

Nå men det må man finde sig i.
Hm... Jeg er også imod sådan noget, men hey, jeg ignorer det. Det store trick er dog at skelne mellem sarkasme, alvor og bare ondskab. Og hvordan man skal reagere på det.

Jeg plejer aldrig at svare på spørgsmål, som er lette at svare på, netop fordi der er mindst 1 person, som vil svare det jeg allerede ville svare.
Dato: 09-12-2010 21:08:00
Nummer: #21
Nej det har jeg ikke. Men jeg ved at mange på GoSupermodel har svært ved at bruge ordet "forum" korrekt, og har en tendens til at kalde et indlæg/oplæg for et forum :)
Og eftersom tendens er stor på gsm, samtidig med at #15 brugte ordet 'forum' forkert, kunne det jo være der var en connection :)
Dato: 09-12-2010 22:03:00
Nummer: #22
#21 said it ;D
Forfatter: Creador
Dato: 10-12-2010 13:26:00
Nummer: #23
#14 Well said :)

Nogle gange kan sarkasme også hjælpe folk til at tænke sig lidt om - de får ikke bare svaret serveret på et sølvfad, men skal til selv at sætte gang i hjernen og tage stilling. Noget som de fleste debatter vel har som mål.

That being said, jo selvfølgelig skal man da holde en ordentlig tone. Men som sagt tidligere - hvis man holder sig fri af personlige angreb burde det gå. Man vil altid, alle steder, kunne komme ud for folk der angriber ens argumenter og det må man lære at klare sig over for.

Dato: 10-12-2010 15:03:00
Nummer: #24
#19 & #21 det var for sjov....
Dato: 10-12-2010 15:29:00
Nummer: #25
Ja, men jeg var alvorlig :) Jeg er godt klar over at du ikke anklager mig for at hade GoSupermodel bare for at kommentere på det, men det er nu sandt nok at ordet bliver brugt forkert der.
0 1 2