Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 3 4

Hvad har Skum betydet for dig?

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 06-01-2011 20:33:00
Nu er den sørgelig nyhed ude. Skum lukker.

Efter de første chok-reaktioner er det tid til at bearbejde den 'sorg' der vil komme når Skum ikke er mere.

Så fortæl hvad Skum har betydet for dig igennem årene. Hvilke store minder har du fra Skum? Nye venner? Dejlige beskeder, fede diskussioner?
Del dine minder med resten af skummerne, mens du kan.
Forfatter: Bandicoot
Dato: 06-01-2011 20:40:00
Nummer: #1
Alt.....
Forfatter: Tigerdyr
Dato: 06-01-2011 20:41:00
Nummer: #2
Skum har betydet ubeskriveligt meget. Jeg har "mødt" min bedste ven herinde. Det er 3 år siden. Jeg fandt også en masse andre dejlige venner. Jeg har kunnet dele min mening med andre og skrevet mine følelser ned i min blog. Min blog har gjort at jeg ikke er gået fra forstanden.
Skum har været en meget stor hjælp når jeg har været ked af det, og man kunne nærmest stole på Skum, fordi den altid ville være der, og man ville ikke pludselig se en kæmpe forandring på hjemmesiden som f.eks. facebook.
Skum er "bare" en hjemmeside, men jeg føler mig helt hjemme på Skum. Jeg er meget ked af at DR lukker den ned..
Forfatter: shoo
Nummer: #3
Åh gud, kære skum.

Min blog indeholder jo alle mine tanker, følelser, minder...
Og så alle de herlige mennesker, jeg har mødt her. Og debatterne, og iiih. NEJ NEJ NEJ!
Forfatter: Fiktiv
Dato: 06-01-2011 20:52:00
Nummer: #4
Skum har for mig betydet, at jeg har kunnet få en masse information, jeg har kunnet spørge til råds og debattere. Man har, på de dårlige dage, kunnet få opmuntring, og man kan altid finde nogle søde ord.
Jeg har også meget af min, endnu ikke ret lange, ungdom i min blog. Jeg har netop lavet den her blog for at kunne mindes den tid. Jeg har skrevet om alle mulige ting der lige fyldte når jeg skrev det. Jeg havde glædet mig til at jeg om mange år kunne komme tilbage til skum og se hvor fantastisk jeg havde det (:
Forfatter: JagtenPåNoget
Dato: 06-01-2011 21:09:00
Nummer: #5
Jeg har mødt Lotte, verdens mest fantastiske skummer, og en masse andre spændende mennesker herinde.
Debatterne, holdningerne, dumme folk, alt det kommer jeg til at savne :/
Forfatter: Goofy
Dato: 06-01-2011 21:20:00
Nummer: #6
Jeg har mødt en masse rigtig søde mennesker, og jeg har blogget som aldrig før.
Jeg kommer til at savne SKUM. Virkelig.
Forfatter: AutoFyld
Dato: 06-01-2011 21:21:00
Nummer: #7
Fantastisk meget..
Forfatter: Dystopia
Dato: 06-01-2011 21:30:00
Nummer: #8
Lige fra ligegyldige debatter til min første store kærlighed.
Forfatter: Placebo
Dato: 06-01-2011 21:32:00
Nummer: #9
Som Bandicoot #1 siger .. Alt.
Forfatter: DQwannabe
Dato: 06-01-2011 21:54:00
Nummer: #10
Jeg har fundet dejlige venner - en for fire år siden og vi har stadig kontakten <3 vi er som dobbeltgængere på visse punkter!

- har fået få, men gode venner her inde :)
- der har været sjov og underlige debatter og der var her jeg fandt ud af, hvad der egentlig rørte sig i omverdenen (det der tv-avis.. det er ikke lige mig).

- kommer virkelig til at savne denne hjemmeside!
Forfatter: Ildkuglen
Dato: 06-01-2011 22:30:00
Nummer: #11
Alt for meget til at det kan stoppe.
Forfatter: Hygska
Dato: 06-01-2011 22:43:00
Nummer: #12
Engang betød SKUM rigtigt meget...

Jeg tænker stadig med glæde tilbage på sommerferien 2001 der blev tilbragt på chatten med en masse fantastiske mennesker. Et sammenhold og et fællesskab uden lige.

Fra 2004 og frem betød det en masse IRL-møder med mange af de rare mennesker og en bunke uforglemmelige moderatormøder med de andre seje mods. De sjoveste after-parties på Skipperen, der, når jeg ser tilbage vha. billeder og videoer stadig kan give mig de vilde grineflip.

Selvom jeg ikke føler mig ligeså stærkt følelsesmæssigt forbundet til SKUM som jeg gjorde engang, så er det stadig et lille samfund, en oase af den danske ungdoms tanker, følelser og meninger igennem de sidste 10 år. At lukke SKUM vil være som at smide en del af kulturarven bort. DR sidder på en guldgrube men er åbenbart ligeglade, når de mest af alt burde være stolte.

SKUM vil altid have en plads i mit hjerte.
Forfatter: Freedom
Dato: 07-01-2011 02:05:00
Nummer: #13
Hmm. Jeg har mødt Amanda på SKUM. Hun er fantastisk. Jeg kan fortælle hende alt. Tak SKUM! <3
Forfatter: trif0rce
Dato: 07-01-2011 08:16:00
Nummer: #14
Nogle herinde har virkelig brug for hjælp...

Skum var sjovt nok til at starte med, da jeg ownede i Hundeparken, og jeg har da haft nogle gode diskussioner for nogle år siden, men folk på skum er bare blevet mere og mere nederen, jo længere tid der gik. Desværre.
Forfatter: Gryphon
Dato: 07-01-2011 08:22:00
Nummer: #15
Hey skumhatte.
Bandicoot og jeg smækker noget film sammen til støtte af SKUM, er det sådan, at vi må bruge det, I siger her?
Forfatter: Cascade
Dato: 07-01-2011 08:43:00
Nummer: #16
Det har været et sted jeg har kunnet komme i mange år og bare skrive hvad jeg havde på hjerte. Det har været dejligt at have et sted hvor jeg blot har kunnet skrive hvis jeg var ked af det, glad eller havde et spørgsmål om noget og få svar i løbet af 0,5. Det er trist at det lukker.... Forhelvede, Danmarks Radio!
Forfatter: siffi
Dato: 07-01-2011 09:24:00
Nummer: #17
Skum har været et tilflugtssted for mig i bogle år når jeg havde noget på hjerte jeg skulle ud med. Sammentidlig har jeg mødt en masse med samme interesse som mig :D
Tak SKUM. <3

Trist at det lukker /:
Forfatter: Mercys
Dato: 07-01-2011 09:27:00
Nummer: #18
Skum har virkelig betydet.. meget for mig.
Jeg har haft den her bruger i 3 år nu, og i de 3 år sker der jo meget i ens liv, da jeg er 15 nu.
Jeg har ofte været på SKUm ligeså meget som facebook, men skum er bedre. Der er selvfølgelig en masse andre mennesker, men her er næsten kun unge, og alle med en farverig personlighed, fede debatter, og sjove events.

Jeg kommer til at savne skum, deriblandt min blog som jeg endelig selv mener jeg havde fået styr på, og besluttet hvordan mine indlæg skulle være osv.

at skum lukker.. det er virkelig, virkelig tragisk. Det er ligefrem forfærdeligt, for det er som at lukke mine teenage år. Mit fristed. Debatterne.. no main --'
Forfatter: Valdemar
Dato: 07-01-2011 09:33:00
Nummer: #19
#14 - men folk på skum er bare blevet mere og mere nederen, jo længere tid der gik. Desværre

det må så være inklusiv dig siden du skriver sådan noget
Forfatter: Neomorph
Dato: 07-01-2011 10:44:00
Nummer: #20
Som 12-årig oprettede jeg denne bruger, med forhåbninger om at kunne nyde godt af Hundeparken, da den lige var åbnet tilbage i 2003.
Det blev en vidunderlig virtuel tid, og affødte mange venskaber, en del som stadig er en del af mit liv den dag i dag. Det er hvad der er unikt ved SKUM. Vi bor i et lille land, hvor der er mulighed for at møde hinanden uden problemer, og fostre venskaber såvel virkelige, som virtuelle.

Det skal også sige, at som nytilflyttet fra USA dengang, så har SKUM's debatter virkelig også lært mig en del om sproget, brugen af det, og formulering.

Nok om følelser. SKUM er en ungdomsside uden lige, og det vil være en skam at smide det hele væk.
Forfatter: Entusiastisk
Dato: 07-01-2011 11:09:00
Nummer: #21
Hvis vi er så nedern, så smut da her fra og lad de folk som kan lide at være her og holder af siden, sørge. Vi har forstået du syntes vi alle er åndsvage, men der er ingen grund til at blive ved hvis du alligevel ikke bryder dig om skum.
Forfatter: Inability
Dato: 07-01-2011 11:21:00
Nummer: #22
Taget fra min blog:

SKUM lukker? Nå. Måske vil en masse ord og billeder gå tabt - men minderne vil altid være gemt i baghovedet

Det har været nogle gode 6 år her, og jeg kan kun takke min søster for at jeg lærte dette sted at kende. Jeg har lært en masse dejlige mennesker at kende, og de har haft en stor plads i mit hjerte. Mange har jeg mistet, men de ægte er blevet tilbage, og dem har jeg sat stor pris på!
Jeg er evig taknemmelig, og SKUM er et bevis på, at det er muligt at holde af mennesker bag en skærm. Folk jeg har mødt her, har nemlig haft størst betydning i mit liv, og selv folk som jeg engang kendte bag skærmen, blev til en ven og veninde i det virkelige liv

Efter næsten hele 6 år er det vel okay at sige dette

Jeg elsker dig, SKUM og jeg er ikke spor flov over at sige, at du forandrede mit liv. Jeg tager det hele med mig

#14 - Det er fint at du har så travlt med at nedgøre folk herinde, men hvad så med at argumentere udfra dine holdninger, i stedet for at få os alle til at undre hvorfor vi er så nederen?
Fordi en hjemmeside har (haft?) betydning i ens liv, har man ikke brug for hjælp. Måske har du som så mange af os andre ikke haft sociale gode oplevelser herinde, hvilket sikkert skyldes din barnlige reaktion.
Forfatter: shoo
Nummer: #23
Formulerede mig rimeligt dårligt i mit forrige indlæg.

#14 - Fordi en hjemmeside har (haft?) betydning i ens liv, har man ikke brug for hjælp. Måske har du haft en social dårlig oplevelse herinde, men fordi vi andre har haft en god oplevelse, skal vi ikke nedgøres pga. det.
Forfatter: Sophie
Dato: 07-01-2011 11:33:00
Nummer: #24
Meget. Det var igennem SKUM jeg mødte min rigtige første kæreste, jeg har mødt mange dejlige veninder og venner igennem SKUM jeg ellers aldrig ville have kommet til at snakke med.
Forfatter: Digitalkragen
Dato: 07-01-2011 11:51:00
Nummer: #25
Jeg håber bare ikke, jeg mister kontakten alt for meget til mine jydevenner, når vores samlingssted bliver revet fra os...
0 1 2 3 4