Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2

Hvorfor vil alle være designere, journalister og tv-værter?

Forfatter: vitaminsushi
Dato: 04-10-2002 13:48:00
Hvordan kan det være, at alle i vores generation vil være smarte med de smarte i mediebranchen?
Hvem skal være kassedamer, murere og viceværter, hvis alle vil "realisere sig selv" og blive rige og berømte?
Er det pinligt at sige, at man er i lære som mekaniker, eller uddannes til tøjekspedient?
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 05-10-2002 09:23:00
Nummer: #1
det er fordi de godt vil være arbejdsløse når de bliver store, og det bliver de fleste af dem der vælger den vej.
der bliver uddannet så mange, at det minder om skidt der falder fra en spædkalv. de kommer til at have "arbejde" som praktikanter i deres uddannelses forløb og når de er færdigt uddannet, tja, gooood luck! og længe leve understøttelsen
Dato: 05-10-2002 13:40:00
Nummer: #2
Det er vel en frygt for at forsvinde i mængden...

Men det skal også siges at der er mange der vælger den vej fordi de tror det er lettere... Det er det altså ikke og man skal ikke tro at en mediegrafiker bare sider og hygger sig med små logoer hele dagen.
Nej det er et håndværk ligesom så meget andet og det meste af det de laver er simpelt tørt tekst opsættelse...

Og hvis man syntes det er pinligt at være i uddannelse som mekaniker er man da et fjols.
Dato: 05-10-2002 19:09:00
Nummer: #3
Søren hee.. hmmm.. der bliver vist ikke ligefrem uddannet bunker af designere og journalister... medmindre du vil oplyse mig og hvilke uddannelser du mener gør en til designer, eller journalist... for så er vi vist uenige på det punkt.. mht. tv værter skal jeg ikke udtale mig.
Dato: 06-10-2002 10:15:00
Nummer: #4
1. før man starter en uddannelse er det en god ide at se på ledighedstal for den pågældende u. man nu har tænkt sig.

2.hvis du henter oplysninger f.eks. dansk jounalist forbund (hjemmeside) kan finde ud af at man der har en af landets højeste arbejdsløsheds %

3.der bliver uddannet mange inden for det journalistiske.
du kan uddanne dig på journalist højskolen,på universiteterne, i udlandet og sikkert også andre steder.

Dato: 06-10-2002 16:34:00
Nummer: #5
overhoved ikke. Hvis der ikke er nogle mekanikere hvem skal så reparere din bil når den går i stykker hvem skal sælge tøj til dig hvis der ikke er nogle tøjekspedienter osv osv.
Jeg tror at der er mange som sætter høje mål for sig selv, men ender med noget helt andet end det som de havde regnet med. Derfor har jeg ingen drømme om hvad jeg vil være endnu...
Dato: 07-10-2002 18:32:00
Nummer: #6
jeg vil bare lave 3-d modellering/animation
Forfatter: vitaminsushi
Dato: 04-10-2002 13:48:00
Nummer: #7
Det er vel fordi at det er røv-smart. Det er jo lidt mere smart at sige at man er tv-vært end det er at sige man er rengøringskone. Men det er da ganske rigtigt som du siger.. hvis alle i den nye generation ikke vil tage det "sure" arbejde hva så? Men jeg tror nu ikke at vi kommer ud for det.. det er altid nogen ufaglærte som gerne vil have de job. For i forhold til hvad man laver er det da meget godt betalt.
Dato: 13-10-2002 19:39:00
Nummer: #8
jeg synes man skal følge ens drømme... i hvert fald forsøge. men det er da lige fedt, om man vil være mekaniker eller journalist...
Dato: 14-10-2002 01:06:00
Nummer: #9
Jeg vil arbejde i en grænsekiosk!
Dato: 16-10-2002 20:50:00
Nummer: #10
Jeg vil selv god være skuespiller, men jeg er da glad for dem der kassedamer, murer, håndværker osv.
Dato: 17-10-2002 15:08:00
Nummer: #11
Det er formentlig folk som cil være tv-værter der ender som kassedamer/mænd....
Dato: 22-10-2002 15:22:00
Nummer: #12
Jeg tror der rigtig mange der gerne vil være kendte, og så er den bedste vej tv-vært eller designer også er der dem der gerne vil møde de kendte,mange af dem der gerne vil være journalist. Men det er også dem der aldrig bliver til det.

Jeg vil gerne være jounalist, men jeg gider ikke være kendt, nej tak det må være forfærdeligt og jeg er egentlig ret ligeglad med de kendte.

Det jeg vil er at fortælle en hirstorie, hjælpe folk med at få deres historier ud i lyset. Og journalist er nok en af de bedste måder at påvirke samfundet på, og havde noget og havde skulle havde sagt. Mange af de sager der føres i folketinget er blevet bragt op af pressen.

Det er et simpelt ønske om at hjælpe folk og havde noget og skulle havde sagt i samfundet.
Dato: 18-11-2002 10:00:00
Nummer: #13
lokumrenser det er bare det bedste
Dato: 18-11-2002 10:00:00
Nummer: #14
lokumrenser det er bare det bedste!
Dato: 18-11-2002 14:30:00
Nummer: #15
Alle vil vel bare være på?
Dato: 18-11-2002 15:01:00
Nummer: #16
fordi det er Sæjt ups Sejt.
Dato: 18-11-2002 15:50:00
Nummer: #17
FEDE SVIN!

Jeg skal være automekaniker

Min Bror skal være konge...

LORT"!!!!!!!!!!
Dato: 18-11-2002 16:09:00
Nummer: #18
Der er vel en grund til at vi, af samfundsforskere, er blevet døbt "på-generationen".. Desuden lever vi i en verden, hvor vi bliver påvirket helt vildt meget af medierne, og hvem vil så ikke være den der sidder med den lange ende?? Tror det er en forbigående trend, som med så meget andet..
Dato: 18-11-2002 16:34:00
Nummer: #19
Er det pinligt at sige, at man er i lære som mekaniker, eller uddannes til tøjekspedient?

Hvad er er pinligt ved det?? Der er en fra min klasse, der vil være skraldmand, det har jeg sgu respekt for!
Dato: 18-11-2002 16:35:00
Nummer: #20
Grunden til, jeg nævner det med skraldemand, er fordi, nogle synes, det er et pinligt arbejde, uden selv at arbejde som skraldemand
Dato: 18-11-2002 16:52:00
Nummer: #21
Nu er jeg selv en af de åbenbart slemme unge mennesker, der drømmer om at blive journalist!!
Jeg er godt klar over, at mange søger jobbet for at hænge ud med de kendte og være lidt popsmarte, men sådan er livet jo bare ikk. Mange har da også den indstilling, hvis jeg fortæller om min drøm... Man kan ligefrem se de tænker "Nu fik de igen ramt en stakkels sjæl", men sådan hænger det efter min mening ikk sammen. Siden jeg har været 10 år har jeg været bidt af at skrive og ville fra starten være journalist... Jeg tror da også, at vi får en stor stak intetanende journalister på et eller andet tidspunkt, men vi er altså også en bunke, der bare vil formilde et budskab og fortælle noget med det vi skriver.
Og ingen herinde skal regne med at se mig på "Se & Hør" (læs: Sex og hor!), men naaaaa... Jeg vil genere Danmark med underlige artikler og evt. rode mig ud i kulturen!!
Håber ikk alle tror, at os med drømmen om at blive journalist har en IQ på størrelse med en roe, eller at det bare er for at være popsmart og kendt!!

Nina
Dato: 18-11-2002 17:12:00
Nummer: #22
#21 U go girl?
Dato: 18-11-2002 22:56:00
Nummer: #23
fordi jeg har en kæmpe pik.........
Dato: 19-11-2002 00:02:00
Nummer: #24
4#"¤#" generalisering.
"Alle" vil ikke være designere, journalister eller tv-værter.
Jeg kender faktisk meget få der tilstræber de førnævnte uddannelser, og dem jeg kender der gør det har et åbenlyst talent og en interesse i faget.
Nå du bruger ordet "alle" hentyder du jo til hele befolkningen.. dermed også mig. Jeg vil ikke være designer eller journalist eller tv-vært og jeg er da så sandelig ikke den eneste.
Dato: 20-11-2002 00:01:00
Nummer: #25
jeg vil være sygeplejerske eller psykolog!
0 1 2