Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 ... 4 5 6

Slettet

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 01-01-1970 01:00:00
Slettet
Dato: 03-02-2003 20:30:00
Nummer: #1
ja og ikke bare det de, begynder også at gå i seng med hinaden som 13 årig
Dato: 03-02-2003 20:34:00
Nummer: #2
Ja, børn skal have lov til at være børn, og ikke små voksne..... Barndommen er trods alt det korteste tid i ens liv og hvorfor så ikke nyde det som barn nå man alligevel er voksen hele livet...?
Dato: 03-02-2003 20:35:00
Nummer: #3
Jaa, det er sq os alle de pop idolers skyld! Høje barbie-ligende-modeller der render rundt i små toppe og stramme hotpans, og så 27lag mascara, det er jo hvad de 10årige tøser ser op til...
Dato: 03-02-2003 20:38:00
Nummer: #4
hvorfor fanden skal du bedømme det hvis de godt kan lide at gå rundt med læbestift o.l. hvem siger de begynder at gøre dårlige ting af den grund!
Dato: 03-02-2003 20:47:00
Nummer: #5
make up er kun et problem fordi at forældrene ik har fortalt historien om make up som faktisk er blevet brugt for over flere hundrede år siden...der er jo intet galt i at børn bruger make up, kun så længe de ikke forstå signalet de udsender ved brugen af denne...
Dato: 03-02-2003 20:47:00
Nummer: #6
og det er der jo faktisk få unge der ved
Dato: 03-02-2003 20:48:00
Nummer: #7
Jeg giver dig ret. Ikke nok med at man nu ser børn med mobiltelefoner , men også det at forældrene ik ser make up og mode som et problem når deres barn knapt nok er begyndt i børnehave klasse . Jeg er fjorten og aner endnu ik hvordan man tager en flydene eyeliner på , men det skider jeg sgu også på !
Dato: 03-02-2003 21:05:00
Nummer: #8
#6 hvorfor er der ikke noget galt med børn bruger makeup? deres hud bliver rynket som 20 årige..
Dato: 03-02-2003 21:14:00
Nummer: #9
You are so right. I dunno what is happening to this world. My cousin is 9. She wears belly tops, make up ALL THE TIME, thongs and she's got a belly button piercing. She scares me.....well not her but the whole concept. Man.............
Dato: 03-02-2003 21:54:00
Nummer: #10
#9 Lavier: Make up gør da ikke huden rynket - tværtimod holder huden sig "ung" længere da dem der bruger make up renser deres hud oftere, end dem der ikke gør, og i det hele taget sørger godt for deres hud.
Forfatter: streets
Dato: 03-02-2003 21:59:00
Nummer: #11
Egentlig bliver børn kun voksne for hurtigt end for 30 år siden, men for de der 200 år siden var det da almindeligt at pigerne blev gift som 15-18 årige(jeg vil tro at vi taler om piger eftersom at jeg næppe tror at drenge går med sminke), selvfølgelige er de "voksne" for hurtigt, men "voksen" er jo et begreb, ikke en fast alder.

jeg skal lige bemærke at det ikke er alle, jeg kender mange der kun lige tager make-uppen af, og så går i seng, på med den igen og i skole..........

street
Forfatter: streets
Dato: 03-02-2003 22:42:00
Nummer: #14

Så er vi to, det er vist en meget speciel kunstart, som kun ægte fanatikere kan finde ud af!
Dato: 04-02-2003 17:56:00
Nummer: #19
Jeg er enig.. sådan da!

"Da jeg var de der 5-12 år var jeg da fuldstændig ligeglad med mode og makeup"
Den sætning vil jeg godt lige sige noget til.. som 10-11 årig syntes jeg godt man kan begynde at tænke på hvad man har på!
Jeg syntes det er overdrevet med make up, men pænt tøj er O.K!

Jeg er selv 12 og går kun med en en lille smule make up, til fester!
Men jeg tænker dog over hvad jeg har på!

Ellers er jeg enig!

Knuz & Kram
Julie
Dato: 04-02-2003 20:50:00
Nummer: #20
#14 total enig med dig men der findes ikke så mange personer i verdenen!
Dato: 04-02-2003 21:03:00
Nummer: #21
Vi unge, som ikke længere kalder os børn, kan vel sagtens sige vi synes det er for meget. Og et eller andet sted er det vel også det. Men jeg tror ikke at man som 5-12 årig er moden nok til at tænke på sammen måde som når man er ældre. Der render man, lige som forfatteren skriver, bare rundt i sin egen verden. Og måske tænker de heller ikke så meget over det hele -det er vel bare sådan som alle de andre er!! Når mn så bliver ældre kan man synes man var nok så åndssvag, men det tænker man ikke over i den alder!!
Jeg tror ikke nogle af disse børn ønsker at blive voksne!

Selvom det måske ikke er en god ting, synes jeg alligevel man bør huske at børm hurtigere og hurtiger "opfører sig som om de er ældre" -Jeg mener for 20 år siden var det vel heller ikke almindeligt at gå i seng med hindanden som 15-årig, eller bruge make-up og drikke alkohold. Det accepterer mange unge da i dag -men kan dem der er ældre end os så ikke synes at VI bliver for hurtigt voksne!?
Dato: 04-02-2003 21:03:00
Nummer: #22
jeg er 16 og bruger ikke make up men jeg er så også en dreng. Og så vidt jeg ved er det da meget normalt(eller er jeg gået glip af noget).

Men du har helt ret, det er alt for tideligt at bruge make up som 5-12årig...
Dato: 04-02-2003 21:07:00
Nummer: #23
21#.. Påstår du at jeg LYVER????

Nah.. Det kan godt være at jeg har talt forkert.. Men med så store summer er det vel ok at være lidt uprecis ikke?
Dato: 05-02-2003 07:57:00
Nummer: #24
det er jo så pissegrimt!!!
jeg har to eksempler fra min klasse:
maja, hun går aldrig med make-up i skolen, men hun ser da pæn ud alligevel!
og tabatha, en lille fed poptøs, der hver eneste dag har 2 kg brunecreme og make-up oven i det!! selvom det ikke er så slemt, da jeg går i 9., men hende der tabatha tror virkelig at hun er så smart!! hun snakker næsten aldrig med nogen fra sin egen klasse, kun med nogen fra 10. så går hun i byen med nogen der er 10 år ældre end hende selv!!! hun tror virkelig at hun er så lækker og smart, men hun kan sgu godt tro om igen!!
Dato: 05-02-2003 08:52:00
Nummer: #25
Jo, det er da rigtigt nok det er for tidligt at gå med make-up som 11-årig. men det hjælper jo ikke ligefrem det store, at sidde her på fucking skum og fyre det knald af. Hva hjælper det dem? jeg tror, at de eneste der kan påvirke dem, er forældrene. Hvis en 11-årig begynder at gå med make-up, er det et tegn på mangel af selvtillid. ikke at være pæn nok, at skulle leve op til noget, istedet for at være glade for hvordan de er. Og sådan er det jo. hvad du eller i så kan gøre, er bare at vide, at når i får børn- hvis i får børn- så giv dem masser af selvtillid, fortæl dem hvor meget i holder af dem. Det hjælper, det er jeg helt sikker på.
Dato: 05-02-2003 09:29:00
Nummer: #26
Det gør de sQ nok..
Min halvlillesøster r 9år går m g-streng selv om hun sys d r klamt!! og går med makeup og d samme slags tøj som 15årige går i!! det r lidt sygt!
Dato: 05-02-2003 09:35:00
Nummer: #27
#24 tror ikke den var helt ved siden af. vi skal også tænke på den forbigåede generation.
Dato: 05-02-2003 09:36:00
Nummer: #28
hallo dr hvis børnene her har d godt med d dr makeup dr sååå... r d vel cool nok men altså børn! i skal lisom vide: de pædofile narrøve af nogle børne elskende trælikørdrikkende askede rumvæsner føler sig tiltrukket og tror i r mæ på 1 gang ridning så ved i `D!!!!

CB
Dato: 05-02-2003 10:10:00
Nummer: #29
Vi mener at det er total okay...... det er da bare fedt at små piger også gør noget ud af sig selv!! Det er jo lige som en hobby!!!!! Ikke også?!

Med venlig hilsen os!!!!
Dato: 05-02-2003 10:27:00
Nummer: #30
det er alt for glamt at en barn på 9 år skal gå i skole og tænke på om hun ser godt ud og om man ligner dem på 15 årige.Den tid skal man nok komme til, men man kommer aldrig til at være et barn igen så nyd det så længe det vare..!

see Yaa
Dato: 05-02-2003 10:38:00
Nummer: #31
Helt enig!!! De små er alt for voksne!
0 1 2 ... 4 5 6