Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1

Slettet

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 01-01-1970 01:00:00
Slettet
Dato: 02-05-2004 13:01:00
Nummer: #1
(...)
Forfatter: Bananlaksens
Dato: 02-05-2004 13:40:00
Nummer: #2
Er det en joke eller er det blot ren sindsyge du kommer med?
Dato: 02-05-2004 17:20:00
Nummer: #12
proft.

Du sidder jo bare med dine firkantede briller og angriber folk for at være humane.. dødsstraf er foragt for liv. Og noget der skader folk elektronisk er jo direkte latterligt at vile straffe med død.

Jeg er på ingen måde en pladderhumanist fra SF (pladderhumanist.. har det ord fået si comeback?)
Dato: 02-05-2004 17:25:00
Nummer: #13
det tror jeg ikke, folk ydner bare at slynge om sig med det inden de skal til at gøre noget vederstyggeligt(se det ord burde bruges oftere:)
Dato: 02-05-2004 17:37:00
Nummer: #14
Teknokraten...Teknokraten...
Du bliver da aldrig klogere...!
Skal alle planlagte forbrydelser staffes med døden?

Nej, Døden føre aldrig noget godt med sig...
Dato: 02-05-2004 17:43:00
Nummer: #15
Det eneste det fører med sig er bedre økonomi da man ikke skal bruge penge på genopdragelse.

Men hvor er vi henne hvis man blander penge og etik sammen?

Så kan vi jo også lave gamle mennesker til benmel, for de er jo samfundet til byrde hvis det skal ses med så kyniske øjne som en teknokrat ville gøre.
Dato: 02-05-2004 19:07:00
Nummer: #16
Har svært ved at tro at du seriøst vil idømme folk livsvarigt fængsel for at have hacket!!!!!

Der er tale om at vedkommende ødelægger et program eller noget andet mere eller mindre ubetydeligt! Ubetydeligt i den forstand at et menneske-liv end ikke skaber samme straf til den skyldige!!!!!!!

Så helt ærlig du vil vel ikke at folk skal dø for et computer-program???????
Dato: 02-05-2004 19:34:00
Nummer: #17
så når der kommer en lille pop-up på min pc, som tilbyder mig at deltage i diverse lotterier, skal afsenderen så ristes?

jeg tvivler...
Dato: 02-05-2004 20:27:00
Nummer: #18
teknokraten

Ingen kommer med argumenter, fordi det simpelthen er for latterligt!

Vi forstår dig bare ikke. Og helt ærligt. Det er fandme da også det sygeste jeg længe har hørt.
Dato: 02-05-2004 20:37:00
Nummer: #19
Teknokratiske meninger burde medføre indespærring i gummicelle, med kommunistiske halvfjerdser taler kørende konstant, indtil man var kommet til fornuft... ;)

#8: Giv os 5 gode argumenter for at vi skal lade dig leve !
Dato: 02-05-2004 20:40:00
Nummer: #20
Jeg giver dig ret Teknokrat for en gang skyld. jeg er fuldstændig enig i dine argumenter nu har du fundet en der er enig så gå du bare tilbage i din lille forskruede verden. (Advarsel sarkasme kan være anvendt)
Dato: 02-05-2004 21:48:00
Nummer: #21
Slettet svar
Dato: 02-05-2004 21:52:00
Nummer: #22
Slettet svar
Dato: 02-05-2004 21:53:00
Nummer: #23
Og forresten så lærer folk ikke noget af at komme i fængsel, størstedelen af folk der har været i fængsel begår fobrydelser igen når de kommer ud
Dato: 02-05-2004 21:55:00
Nummer: #24
Giver #9 ret, de største hackere der findes er millionærer nu, de fleste af dem har sikkerheds og anti-virus firmaer, blandt andet er der en ex-hacker der laver sikkerhedsystemer til cia...(ret mig hvis jeg tager fejl)
Dato: 02-05-2004 22:12:00
Nummer: #25
Slettet svar
Dato: 02-05-2004 22:12:00
Nummer: #26
jeg gider ikke modargumentere mod saadan en omgang pis....
man kan jo ogsaa give doedstraf til fummelgaengere der ikke gider at gaa 30 meter hen til et fodgaengeroverfaelt fordi de ved jo ogsaa at det kan skade andre mennesker og at det de goer er galt
Dato: 02-05-2004 22:34:00
Nummer: #27
Hackere (der i virkeligheden er crackere, ordene blev bare byttet om i 1970'erne, men det er en anden historie), begår kriminalitet velvidende at det skader andre mennesker, og uden at disse begås i affekt. Man kan ikke skrive noget software i affekt og sende det ud på nettet, velvidende det rammer uskyldige mennesker. Det er tiltænkt fra start af med ondt i sinde---SANDT!!--------,og det bør medføre BØDE/Hæfte/fjernelse af sit elektroniske grej,at slå nogen i hjel på det grundlag er ikke min kop the,ok jeg er godt klar over hvor sygt det er at nogle mennesker synes det er så fandens sjovt at ødelægge andres arbejde/hardware. Har selv prøvet det på min egen krop,ikke rart og i min vrede drejede mine tanker sig også hen på, at de bare skulle nakkes/brændes,skydes,sparkes og en masse andre hævntørstige ideér,mæn så falder man ned og tænker, tja de har nok bare ikke noget liv.....for de ser aldrig deres værk,måske et lille indslag i avisen eller nyhederne.
"græd ikke over en død ting,gem tåerne for de levende".-Zigara
Dato: 03-05-2004 05:39:00
Nummer: #28
Enig med dem, som skriver at da folk ikke fysisk lider skade (mord, voldtægt, lignende), så er din tankegang helt absurd.

Og så er jeg i øvrigt enig med #9. Hvorfor dog tage en persons liv fremfor at benytte denne persons viden til at beskytte fremtidens brugere mod den slags IT-forbrydelser.

Handler teknokrati netop ikke om at udnytte eksperternes viden til gavn for samfundet? Hvem har mest ekspertise om sikkerhedssystemer? Dem, som gennembryder dem. Det ville være direkte ulogisk og dumt ikke at udnytte den viden, fremfor at slå dem ihjel.
Forfatter: El_Diablo
Dato: 03-05-2004 07:51:00
Nummer: #29
#0 hvorfor skal ALLE nu have dødsdomme??
Dato: 03-05-2004 08:39:00
Nummer: #32
Teknokrat:

Håber sgu ikke at du bliver noget inden for politik
Dato: 03-05-2004 09:21:00
Nummer: #33
#28 - Bruge deres ekspertise??? Hvilken ekspertise?

Det kræver ingen ekspertise at lave adware, trojanere eller virus. Vi snakker om de såkaldte scriptkiddies der lige har sat sig ind i Visual Basic.

Der er absolut ikke tale om nogen ekspertise. Hvad ang. dem der bryder ind i andre folks systemer, så er der her heller ikke tale om at vi kan bruge deres ekspertise.

For disse er nemlig hadet af de rigtige hackere (den rigtige beskrivelse af "en hacker" er også en nørd). En ægte hacker bruger ikke sin viden til at bryde ind i andre systemer. En ægte hacker bruger sin viden på at lave noget konstruktivt, og HVIS de bryder ind i nogen systemer, er det nogen der er beregnet til det.
Dato: 03-05-2004 10:20:00
Nummer: #34
#33: Du bliver bare ved, men hvad med at svare på mit spørgsmål ? "Hvorfor skal vi lade dig leve ?"
Dato: 03-05-2004 10:36:00
Nummer: #35
#34 - fordi jeg ikke er kriminel.
Dato: 03-05-2004 10:58:00
Nummer: #36
#35: Well, man er heller ikke kriminel hvis man producerer adware, det gør det bare muligt for software producenter at tjene penge, på dit eget kapitalistiske dig (og mig) af, er du også ret irriterende. Jeg kunne marked. Der er intet ulovligt i adware. Men ligesom adware pisser selvfølgelig vælge at stemme for dødstraf til jer begge, men det synes jeg ikke er en holdbar løsning. Kald du mig bare pladderhumanist, men jeg går ind for retten til at lave adware og spamme enslydende emner på den politiske debat på skum...
0 1