Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 3 4 5

Anderledes? Jah, det er mig!

Forfatter: streets
Dato: 02-06-2004 22:59:00
(endnu en debat lavet af vores alle sammen street, det godmodige æsel!)

Vores søgen og higen efter vores egen identitet har endelig givet bagslag, du skal vi alle samme være anderledes, og ikke blot unikke...

Folk har fundet ud af at for eftertiden så er det ikke "hende/ham den populære" der bliver husket og beundret, og heller ikke hans/hendes "høns" der fofulgte ham/hende praktisk talt konstant, men ham/hende der stod udenfor, hørte anderledes musik,(bedre kendt som "larm"), gik i anderledes tøj, sagde sine meninger og ikke var bange for at skille sig ud, der bliver husket og beundret for sin selvtillid og gå-på-mod, fordi at personen ikke lod sig narre af billige trick.

Hvor vi bare 5 år tilbage var tilfredse med at være de gokkende høns der efterfulgte deres "master" og adlød enhver ordre om at "tilintetgøre" de "fremmede", helt hjerne- og hjerteløst.
Men nu der skal vi være så anderledes og unikke som overhovedet muligt, det er ikke nok bare at være unik fordi at mennesket er unikt, nu der skal vi huskes for eftertiden for at "være os selv", og hvis det stod til os blive en levende legende hvorend vi betræder!

Vores higen og søgen er nu "tilendebragt", for de sidste par år har mange mennesker forsøgt at "være sig selv", og nu har folk fundet kuren!
De skal se så maniodedepressive ud som overhovedet muligt, og gå rundt og fortælle folk at de hører "slipknot og sådn'", fordi at de "er jo anderledes", og "bliver respekteret", og så er de jo "sig selv".

Nøøøj hvor dejligt, nu har vi et helt samfund fyldt med "sig selv"'er, der til forvæksling ligner hinanden(ååh nej, det må vi jo ikke sige), og det er jo så skønt at være sig selv, på samme måde som alle andre!

Hvorfor er det præcis at vi ikke kan stille os tilfredse med at være os selv, unik som et menneske jo er, men istedet vil være anderledes, og høre anderledes musik, og være "hardcore" pga vores tøj? Behøver folk virkelig noget bestemt TØJ for at være hardcore?

Træd frem, fortæl, forklar og ikke mindst DEBATÈR!!!

//- street/ronja/ida
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 02-06-2004 23:04:00
Nummer: #1
Enig, mere er der ikke rigtigt at sige, så må jeg se om jeg gider skrive mere senere.
Nummer: #2
MMM udvalgt emne
Begrundelse:ohh. street. god og vedkommende debat. håber du får noget ordentlig respons på den =)
Dato: 03-06-2004 07:09:00
Nummer: #8
Jeg forstår slet ikke, hvorfor dette skal diskuteres. Blandt andet fordi vi, som #4 også skriver, har haft dette emne oppe SÅ mange gange. Ingen grund til at have det udvalgt.

Alle mennesker prøver at passe ind et eller andet sted. Hvorfor er det så vigtigt for os at sætte andre i bås? Ja, jeg kan ikke se det, men det er da lige præcis dét, som Street gør med dette emne. Vedkommende gør det til noget klart negativt at prøve at passe ind et sted, hvilket det egentlig ikke er. Det er blot naturligt.

Vi kan da være ekstremt ligeglade med, om de "frigjorte, ZaRjE og anderledes" mennesker klæder sig, opfører sig og snakker, som de gør, for at være "in" (altså den påtagede slags) eller om de gør det, fordi det er sådan, de er.

Det er jo forfærdelig nemt for os at sidde nu og spille hellige og nedgøre andre for deres påtagede stil, men helt ærligt.. Er vi ikke allesammen sådan et eller andet sted?
Dato: 03-06-2004 07:17:00
Nummer: #9
Det underlige er at man ikke er anderledes længere hvis man hører den slags "larm" og går i det mærkeligste tøj, for det er blevet normalt efterhånden. Det er for brugt. Den der vil være endnu mere anderledes skal til at finde på noget nyt.

-KK
Dato: 03-06-2004 07:24:00
Nummer: #10
#9 - Enig ja. Føler også der er en stigende tendens til at kritisere de "anderledes" og "alternative" mennesker. Måske er det dét, som bliver den nye trend? :S

#0 - "Hvor vi bare 5 år tilbage var tilfredse med at være de gokkende høns der efterfulgte deres "master" og adlød enhver ordre om at "tilintetgøre" de "fremmede", helt hjerne- og hjerteløst."

Jeg kan virkelig ikke se, hvordan det har ændret sig? Det er naturligt, at der er "ledere", og selvom folk nu føler sig vildt unikke og ting, så er de der da stadig?
Dato: 03-06-2004 07:58:00
Nummer: #11

Jaeh, men vil ikke i ligeså stort omfang indrømme det, nu siger de/vi allesammen "at vi gør hvad vi vil", SELVOM at dette måske ikke passer, mens for bare 5 år siden så tingene helt anderledes ud...(anderledes - get it?:P)...

Og selvfølgelig er lederne der stadig, for nogle folk kan ikke finde ud af at gå egne veje, men fra mit synspunkt af er "trenden" i at beundre en specielt person af eget køn gået af, og erstattes istedet af vores trang til "at være os selv" og "gøre hvad der passer os"...

#4+#5

Hvordan kan emnet være "så godt som uddebateret når jeg fx. aldrig nogensinde har set et oplæg med dette synspunkt? Og ja, et emne kan godt være nyt at debatere hvis der blot kommer et nyt synspunkt og en ny vinkel frem, hvordan tror i ellers at aviserne overlever?

//- street/ronja/ida
Nummer: #13

Hvornår har jeg nogensinde sagt at noget med at de ikke prøver at blive accepteret?
Dato: 09-06-2004 09:46:00
Nummer: #28
Folk har idag gjort det til deres menneskeret at vaere lykkelig! Og lykkelig forbinder man desvaerre tit med det ydre og det materielle! For mange er man lykkelig, naar man er noget saerligt og traeder ud af maengden! Man viser folk denne facade af "jeg er lykkelig", "jeg er noget saerligt", og glemmer helt at vise hvem man i virkeligheden er! Evnen til at vise hvis man er ked, sur, glad etc er forsvundet, og alle render rundt med en dum maske, for vi skal endelig ikke vise vores "sande jeg"... Hvis man kunne smide alle maskerne, og vaere sammen paa et helt almindeligt reelt plan, er det aegte! Men dertil kommer jo saa ogsaa risikoen for at udlevere sig selv! Saa jeg kan godt forstaa folk gemmer sig bag facader etc. Viser man hvem man virkelig er, og man bliver afvist, er det jo vildt haardt! Derimod, hvis folk afviser en naar man er bag facaden, er det jo facaden de ikke kan lide! Saa kan man slaa det ud af hovedet og taenke: Det var pga mit toej, de kender mig ikke rigtigt, saa jeg tager det ikke saa tungt! Men nogle gange maa man sgu tage chancen og vise sig selv, man riskerer at blive saaret, men man kan ogsaa faa virkelige venner!
Dato: 13-06-2004 22:21:00
Nummer: #29
what the ****?!
kan folk ikke være totalt ligeglade? hvorfor går folk så meget op i at være 'anderledes'?
vær dig selv og lad være med at være anderledes hvis du ikke ER anderledes! fatter virkelig ikk folk der er sådan!

BE YOUR SELF HUMAN!!
Dato: 14-06-2004 16:07:00
Nummer: #30

det var IKKE en opfordring til at få folk til at fortælle andre hvor "anderledes" og "sig selv" de er, eller få dem til at fortælle andre at de bare skal være sig selv...

Der er lagt op til debat med oplægget, svar dog på det...

Jeg spørger HVORFOR folk mon hele tiden søger at være "anderledes"...

//- street/ronja/ida
Nummer: #40
#35: Så luk dog...
Du er ikke det mindste anderledes end alle de andre!
Dato: 04-07-2004 21:38:00
Nummer: #48
det er ligesom modeller altid skal svare "And world peace" til spørgsmålet om deres højeste ønske for verden, som det efterhånden er blevet for normale mennesker at svare "Og selvfølgelig.....SLIPKNOT" til sprøgsmålet om hvad de hører af musik!! har jeg ikke ret??

undskyld men...hører i det overhovedet? Har i ikke bare cd'en liggende derhjemme fordi det er sejt og når vennen kommer på besøg bliver de forargede og så hører man et lille nummer og så slukker man fordi man inderst inde ikke kan holde ud at høre det...

please læs dette...
Dato: 05-07-2004 22:45:00
Nummer: #49
Hvis man vil være anderledes nu om dage, kan man da kun høre Giro 413. Lad os se hvor langt, de vil strække den.
Dato: 06-07-2004 12:57:00
Nummer: #50
Jeg er anderledes fordi jeg ikke prøver på at være det, og egentlig er ligeglad. Eller også har jeg vitterligt ingen personlighed..

Bah, jeg ved det ikke.
Dato: 06-07-2004 21:10:00
Nummer: #51
"ELSKER rock og Metal.. det er lidt synd for dem (os!)"

..du har et billede af Tim C., som hverken laver rock eller metal.
du er ligeså skrækkelig som de Westlife-fans du afskyr.
Dato: 06-07-2004 22:32:00
Nummer: #52
Desværre så er det på mode at være anderledes. Det kan vi takke alle de aggresive bands for.

En sjov ting jeg har lagt mærke til: Man er åbenbart totalt anderledes hvis man hører metal. Men hvis alle render rundt og hører metal så er det ikke anderledes at høre metal.
Dato: 07-07-2004 14:48:00
Nummer: #53
"En sjov ting jeg har lagt mærke til: Man er åbenbart totalt anderledes hvis man hører metal. Men hvis alle render rundt og hører metal så er det ikke anderledes at høre metal. "

Jep, Polsk Folkemusik 4 Life!!!

Dato: 07-07-2004 18:24:00
Nummer: #54
jeg er træt af at "være dum" fordi jeg synes om boybands... altså... bare fordi at JEG synes at boybands en gang i mellem laver noget musik som JEG synes lyder godt, behøver det da ikk genere dem som ikke kan lide den slags.. hvis jeg skriver i min profil at jeg "elsker westlife" bang så får jeg ti meddelser i min gb om at jeg er "en dum poptøs" OG?? jeg kan li' pop...

det kan godt være at mit indlæg ikke passer perfekt ind her men... jeg måtte sgu lige sige det...!!
Dato: 07-07-2004 21:34:00
Nummer: #55
"Heyy.. Jeg vil ha' en tatovering.. SÅ jeg kan nemlig være anderledes.. Ligesom alle de andre.."

- Anders "anden" Matthesen
Dato: 08-07-2004 00:15:00
Nummer: #56
Hmm..... jeg har altid været >anderledes<. Altid været lidt af en outsider. En gang var jeg ked over det, men nu har jeg det sq fint med det. For på en måde er jeg så vokset op med at gå i det tøj som jeg selv synes var fedt. Og sige Fuck moden. (-den har jeg i øvrigt aldrig fulgt.) Efterhånden skiller jeg mig så meget ud, at jeg hører under hippie/flipper "afdelingen" når man absolut skal sætte i bås. Og det har jeg det fint med. Det er her jeg har mine venner, så der er jeg. På et tidspunk går genbrug og det at være "sig selv" af moden igen, og så er det her et meget uddebatteret emne....
Dato: 09-07-2004 14:44:00
Nummer: #57
Man skal ikke være anderledes bare for at være anderledes...Så blir det fandme så påtaget. Man ska bare være sige selv!! Selvom det nogen gange ka være svært...
Dato: 12-07-2004 21:20:00
Nummer: #58
En del af den uendeligt selvoptagede ungdomskultur.
Det går over for de fleste, som årene forsvinder.

Man kan forsvinde i den psykologi der ligger bag unges handlinger, for der er så mange forvirrede, usikre følelser bag.
Som sagt; de fleste dropper det efterhånden.. :)
Dato: 12-07-2004 22:03:00
Nummer: #59
De er jo ikke anderledes, når alle ligner dem! De er tossede, og så lad dem dog. Hvorfor skal man hele tiden skille sig ud? Kan man ikke bare se ud som man vil, og droppe alle de der skide grupper.

Argh, hvorfor kan de ikke bare se normale ud, hvis det er det de vil.
Dato: 14-07-2004 23:32:00
Nummer: #60
Well .. Godt skrevet (:
Dato: 15-07-2004 18:22:00
Nummer: #61
jeg er fuldkommen enig.. fuck mann.. d er d samme som jeg os lige sad og tænkte...
0 1 2 3 4 5