Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2

Slettet

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 01-01-1970 01:00:00
Slettet
Dato: 31-10-2004 18:37:00
Nummer: #1
kan skam godt li det....
Dato: 31-10-2004 18:53:00
Nummer: #2
du er det vist også selv hva ? ;)
Dato: 31-10-2004 18:54:00
Nummer: #3
hvo mente erotica !
Dato: 31-10-2004 19:02:00
Nummer: #4
det må folk helt selv om, men de fleste gothere virker lidt depressive og kede af det og sure over de fleste ting... det kan godt være, at det bare er mig, der ikke har mødt nok gothere, men dem jeg har mødt har haft en ret negativ indstilling...
Dato: 31-10-2004 19:23:00
Nummer: #5
uha, har det helt fint med gothere.. de fleste er en gang rigtig søde mennesker... og som regel intelligente...nu skal det lige siges at jeg ej mener alle de pop-gothere der findes i denne verden - har sgu ondt af deres mangel på hjerne!

***Cic666***
Dato: 31-10-2004 20:16:00
Nummer: #6
Det er en smuk stil :)
Har selv en der ligner det.
Selvom jeg syntes den er smuk, har jeg ikke selv interesse i at være goth. Det sker dog at folk tror jeg er goth. (Eller satanist). Men det gør ikke så meget. Og nej, de ikke alle sammen depressive og mørke.. Det er bare en fordom.
Dato: 31-10-2004 20:30:00
Nummer: #7
6# okey og nej de er ikke alle depresive og sortseende , men de fleste er sgu
Dato: 31-10-2004 22:22:00
Nummer: #8
Hvis det er den flok barbarer, der smadrede Rom, så er det bare for vildt cool!

Nej, jeg skal nok være seriøs. Goth er en ganske fin livsstil, jeg har ingen problemer med dem, og jeg finder en hel del af pigerne tiltrækkende. At stilen så er inspireret af de gotiske romaner fra omkring år 1800 gør det heller ikke værre. Jeg har dog ikke selv praktiseret stilen, bortset fra sort make-up til nogle koncerter og så noget nittebeslået læder.
Dato: 31-10-2004 22:45:00
Nummer: #9
Jeg vil godt bare lige indskude at man bestemt ikke behøver være sort seende hvis man er goth... Det kan godt være at man bruge det sorte tøj og så videre til at reflektere en vrede eller tristhed de føler men det behøver ikke være tilfældet for alle?!
Dato: 31-10-2004 23:10:00
Nummer: #10
#7 høhø hvor var det lige du hang ud henne som goth?? Jeg er nok nærmere deathrocker... syns goth er lidt for fin en stil til mig!

For at være ærlig, så kender jeg ikke en eneste kronisk deprimeret goter! Kender mange baby-gotere.. eller Mansonites om i vil der er depri!
Dato: 01-11-2004 05:04:00
Nummer: #11
10# på black cat og metropolis
Dato: 01-11-2004 08:35:00
Nummer: #12
#11 syns du at du væltede rundt i deprimerede gotere derinde??
Der er selvfølgelig en frygtligt masse mansonites der har opdaget BC nu... :S
Dato: 01-11-2004 12:10:00
Nummer: #13
Det er vel en fase nogle skal igennem.. fint med mig..
Dato: 01-11-2004 13:38:00
Nummer: #14
#6, eh, en fordom?
det er bestemt ikke en fordom. Jo, måske er der folk der genereliserer mere end andre, men fåk hvor har jeg mødt mange gothere der er pisse depressive, og så skal de være 'onde i sulet' konstant.
hvis man bare kigger på arto, (som et eksempel), så hvis jeg tit ser i en gothers profil, står der som det første:" undskyld jeg ikke blev en abort". "i'm dead inside" - eller noget i den stil dér. hvad helvede er for en måde at starte ud om sig selv på, og hvilket indtryk giver det ikke?
der er også en del der skriver, at hvis der blot var én person i deres liv der døde, så ville de ikke være der. aha, det siger da meget.
på roskilde festivalen, mødte/bankede jeg ind i mange gothere til koncerter, og de kiggede så grumt på mig, og skulle have så meget plads, og bagtalte andre folk, så heftigt, at jeg kunne tude. det var så slemt at høre på, at de i hvert fald ingen grund har til at blive sure, hvis folk giver mening om den stil de nu bærer.
og, eh, jeg skal da heller ikke lægge skjul på, at jeg synes det må være yderst depressivt at rende rundt i sort tøj konstant. være ond, og se rigtig kold ud. iih, hvor muntert.

det jeg har skrevet, er ikke ondt ment om dig Persesafterdark, overhovedet! jeg synes bare ikke det lød så godt, at det er en fordom, at folk siger de er depressive. for det ér der mange der er. og jeg kender en del til dem.

noget andet er, at jeg nok har lydt lidt ond overfor folk der lever op til denne stil, og det er skam heller ikke meningen, for jeg kender en masse gothere, der både er glade, ser pocitivt på livet, osv. altså, som slet ikke mener det er noget om at være depressiv og ond - og det synes jeg er fedt! thumbs up, for det.

jeg synes det er helt ok, at hvis folk vil følge den stil - så gør det. jeg synes derimod IKKE det er fedt, at det en selvfølge at man så nok også skal være ondt og fylde det hele, og opføre sig grimt overfor andre.

ja. det var vist det.
Dato: 01-11-2004 15:52:00
Nummer: #15
Det er møg grimt.
Dato: 01-11-2004 16:16:00
Nummer: #16
#14 .. som sagt kender ingen gotere der er mere deprimerede end andre, og jeg er ret chokeret over at høre hva du fortæller.... syns det er synd du har fået sådan et dårligt indtryk af goterne!

Men der er mange unge deprimerede teenagere der kommer ind i miljøet netop fordi de er deprimerede og finder trøst ved at klæde sig sådan, de gemmer sig under det provokerende udseene! Og de virker meget fjendtlige på andre mennesker, også på andre gotere!

Nu er tøjstilen jo lidt dyster og de fleste gotere interessere sig også for dystre ting, så som vampyre og kirkegårde og blod og død og mystik osv. Og da mange folk ser det som noget negativt og trist får de hurtigt det billede af goths som triste mennesker, hvilket er helt forkert! Det er en interesse som kan dyrkes lige så fornøjeligt som at ta på shopping tur!

Den gotiske musik bære også præg af dystre undertoner, sørgelige tekster, tung bass osv.... men tror folk udefra opfatter kulturen helt forkert, de ser negativt på den, som noget dystert og deprimerende, men i virkeligheden, for os, er det jo bare en livsstil, det er hvad der interessere os.... der er jo heller ik nogen der kan holde ud at være kronisk deprimerede!
Dato: 31-10-2004 17:04:00
Nummer: #17
#26 - Oh no, oh no. Det var egentlig ikke helt derhen jeg ville.
Har folk lyst til at interessere sig for alt det, skal de have lov til. Jeg synes også selv det er meget kuul, både i bøger, film osv, men mere går jeg ikke op i det.
Har folk lyst til at gå rundt i sort tøj konstant, skal de også ave lov til det.
Jeg har selv de dage hvor jeg har sort tøj på. det er ikke noget jeg tænker over, men hey, det ser da meget fedt ud.
jeg kender også selv gotere, som er møgpisseflinke, de går i sort tøj, de interessere sig meget for den gotiske livsstil og musikken - og det skal de have lov til.
helt bestemt.
altså, det sorte tøj kan også se fedt ud, og faktisk så er det jo ikke en fåk det det handler om. jeg synes bare, at mange folk ser det som den vildeste mode, og derfor er der mange der går i sort tøj udelukkende for at se onde ud.
ja, fint, men i det mindste kan man da lade være med at virke ond overfor andre.
jeg synes bare selv jeg har været ude for at mange gotere stiller sig foran én og provokerer, og er højrøvede. - det er en del af dem.
jeg har jo også været ude for, at gotere er flinke - og jeg har selv venner der er sådan.

og fint, det skal de have lov til.

der hvor jeg synes det går galt, er så snart de begynder at snakke sååå ondt om livet, såå ondt om andre folk, sååå nedværdigende, osv. men det er jo slet heller ikke alle der er sådan - det er kun en del, jeg har mødt, og som jeg kan læse - også mange andre.

jeg ser slet ikke ned på folk der er gotiske, lad dem være det, helt sikkert.
Dato: 01-11-2004 16:48:00
Nummer: #18
og forresten, så er det heller ikke hele indtrykket jeg har fået af alle gotere. slet ikke.
det er bare en del af dem - eh, jeg tror jeg har sagt det.

=)
Dato: 01-11-2004 18:09:00
Nummer: #19
#15 Ja.. Det ser sgu ikk for fedt ud
Forfatter: Pao
Dato: 01-11-2004 18:17:00
Nummer: #20
jeg syntes det er fint nok. det er ikke værre en d at være en poptøs. men det er såmænd heller ikke bedre.
Forfatter: El_Diablo
Dato: 03-11-2004 22:54:00
Nummer: #28
Det er helt fint hvis de kan lide det
Forfatter: FuchsLionSams
Dato: 03-11-2004 23:22:00
Nummer: #30

#0 De fleste har ingen anelse om hvad goth og diverse andre "undergrundskulturer" er, så de bliver blændet af fordomme.

Dato: 06-11-2004 14:32:00
Nummer: #38
Jeg går selv i sort tøj, men vil ikke betegne mig selv som goth. Når jeg ikke har sat mig ind i, hvad denne betegnelse 100% står for, er det ikke en jeg har lyst til selv at erhverve mig:)
Dato: 06-11-2004 14:41:00
Nummer: #39
HAHAHAHHAHAHHAHAHHAHA du er da for latterlig at høre på.... du burde vide hvad du taler om FØR du udtaler dig... og forrsten er tøj jo ikke alt som #37 også siger...
Dato: 07-11-2004 19:37:00
Nummer: #40
du har da bare IKKE været goth.... kan man høre på dig... du gjorde det bare som en for sjov hobby.. ej hvor er jeg sej, jeg har sorte bukser!!

det du siger er at der ikke er plads til alle typer mennesker!!
0 1 2