Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1

Definitionen på det perfekte brugernavn

Forfatter: Giesji
Dato: 01-12-2004 21:18:00
Hvordan definere du et godt brugernavn?

Hvad synes du, der gør et brugernavn godt? Hvilke kriterer spiller ind, og hvad er fx. et dårligt brugernavn?

Selv synes jeg mit eget er et typisk godt (ved godt det lyder selvisk, men hvorfor ikke have et godt brugernavn?) .. Det er kort, enkelt, og unikt. Mit har også en personlig historie, hvilket jeg også synes er en god ting.. Et brugernavn må gerne sige noget om personen.
Selv synes jeg brugernavne med for mange bindestreger, eller tal (medmindre de har et relevant indhold, og ikke bare er et "jeg er nr. X i rækken med dette navn", som stråler mangel på fantasi) eller noget der ikke er særlig unikt, og man måske er opkaldt efter en celeb.

Denne debat er ikke ment, eller skal bruges til at lave hetz mod bestemte brugeres navne.
Forfatter: DivineGod
Dato: 01-12-2004 21:51:00
Nummer: #1
Mit er nok det sejeste!
Jeg har en ven fra gymnasietiden som på nettet kaldte sig Deus Ex Machina. Det ville jeg overgå så da jeg oprettede min profil (for anden gang) her på SKUM valgte jeg dette navn, da det klart overgår Deus Ex Machina i storhed og magt.
Derudover er det sejt.

//GuddommeligGud
Forfatter: petzkis
Dato: 01-12-2004 22:11:00
Nummer: #2
vil ikke sige at mit navne er cult eller sigende men det passer dog på det kalde navn jeg tit har haft .. det er derudover unikt og kort :) ..

er dog klart mere til at give en stemme på den guddommelige gud da der er et eller andet cult ved det navn..
Forfatter: Kashmira
Dato: 01-12-2004 23:20:00
Nummer: #4
Tja..

Er altid blevet kaldt pingvinen, men efter at have været på efterskole, er jeg ved at brække mig over:

Tine Pingvin du er min bla. bla. bla....

Kom på gymnasiet, og fordi jeg er Kashmir fan BIG TIME, begyndte alle kalde mig Kashmira, og tja, så blev det bare det..

-----

Synes man skal vælge et brugernavn, som beskriver en, og ikke bare sådan noget tilfældigt..

Ligesom Giejsi - dit efternavn eller sådan noget

DivineGod - fordi det har en slags historie for ham, han skulle være sejere.. LYDER PLAT MED MINE ORD.. BUT WHAT THE F**K..

OSV...

Synes man skal vælge det samme brugernavn alle steder, såsom Arto, Lunar osv., så kan man finde hinanden på de forskellige sites..

Forfatter: Hygska
Dato: 01-12-2004 23:33:00
Nummer: #5
Hm.. Ja - et godt brugernavn er et der er unikt.

"smuktøz14" er temmeligt kedeligt på en måde, og slet ikke unikt..

Mit navn er fordi... Jeg er så dælens HYGgelig :) Og.. (ændret til min fordel) fordi jeg lider SKA-musik :)
Forfatter: Rada
Dato: 02-12-2004 09:17:00
Nummer: #6
Jeg kan godt lide navne som Giesji og Hygska, for eksempel.
Simple og unikke.

Mit eget navn er et rigtigt skod navn fra mine tidlige dage på internettet :)
Forfatter: Vermin
Dato: 02-12-2004 20:08:00
Nummer: #8
bare den mindste smule opfindsomhed, eller bare et eller andet, vil være fint.

men jeg syntes tilgengæld at dit navn er skod at skrive, kan ikke huske hvordan det staves "Giesji" er nød til at kopiere det hver gang.
det samme med "LDRaDa" kan bare ikke få bogstaverne til at give mening
Forfatter: KnoLte
Dato: 03-12-2004 20:08:00
Nummer: #9
Indrømmer gerne selv at jeg har et skod-navn men det stammer fra min uopfindsomme fortid og da jeg efterhånden har skabt en personlighed med det mener jeg kun at det vil skabe forvirring hvis jeg skifter det ud nu.. Så vil folk ligepludselig ikke kunne genkende mig på chatten mere hvor jeg jo er meget.. når altså jeg sidder ved den computer der kan åbne chatten...

Anyways så er det nu engang mit navn og min personlighed..

Man kan jo også skifte navn irl men grunden til at der ikke er så mange der gør DET er nok også at man skaber sig en personlighed bag navnet..
Forfatter: 53807
Dato: 03-12-2004 22:15:00
Nummer: #10
Jeg har aldrig tænkt dybere over brugernavnet. Da jeg hedder Rasmus Elmelund, er det simpelt at kalde mig Elmer, da der altid er en infernalsk masse andre Rasmus'er. Dét er jeg så blevet kaldt både i folkeskolen og videre hen.

Så mit personlige kælenavn har jeg taget med på nettet. Desværre er det ikke særligt unikt, og brugernavnet er ofte optaget.

Personligt synes jeg at navne som Kastro, Gråtone, Beauti-fugl, Hygska og Ballerina er fantastiske. Egentligt kan jeg ikke rigtigt forklare hvorfor. De navne er bare cool.
Dato: 01-12-2004 21:18:00
Nummer: #12
#11 ab-la-bab '? eller skal det siges på en anden måde ?
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 06-12-2004 00:10:00
Nummer: #13
Årsagen til mit navn er simpelt.

Muddertrolde er seje. Meget store, dumme som snot og meget ildelugtende, men seje. Det kan ikke benægtes. Og så render de rundt i skove i en fantasy-verden jeg har skabt og skrevet om.

Derfor. (og fordi jeg blev træt af Kilandra)

Jeg synes selv det er et fint navn.
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 06-12-2004 00:11:00
Nummer: #14
Oh ja, og billedet forestiller ikke en muddertrold, men jeg kan ikke selv tegne :p
Dato: 06-12-2004 10:07:00
Nummer: #15
En eller anden bog ..
Forfatter: Vermin
Dato: 06-12-2004 15:50:00
Nummer: #16
#13 påstår du nu at du har opfundet muddertroldene?

eller hvad??
Forfatter: Lewd
Dato: 06-12-2004 17:58:00
Nummer: #17
Jeg synes at mit brugernavn er perfekt! Det er nemt at læse, udtale og huske. Desuden siger den lidt om mig og min fortid!
Forfatter: Hjartdals
Dato: 06-12-2004 19:26:00
Nummer: #18
Jeg vil gerne stemme i, at Ablabab er svært at sige. Har nu endelig lært at skrive det. Gi... ARGH! *ruller op til toppen for at kopiere* Giesji, er også svært at både at skrive og sige. Men begge navne er nogen man lægger mærke til og kan genkende.
Der er også historie bag mit navn, men hvordan jeg kom på, jeg skulle hedde det, det ved jeg ikke :/

Men et godt brugernavn, det er vel et opfindsomt brugernavn der får folk til at tænke en ekstra gang?
Forfatter: Hygska
Dato: 06-12-2004 20:52:00
Nummer: #19
Jeg forstår ikke hvorfor folk har svært ved at -skrive- Giesji?:S
Dato: 06-12-2004 20:58:00
Nummer: #20
Jeg synes heller ikke Giesji er svær at udtale. Det er åbenbart bare det Ie der forvirre folk. Det udtales ganske engekl Gisji.

Ablabab havde jeg svært ved at fatte nogen af de første par gange jeg læste det.. Men tager man sig sammen til at lære det, og ikke bare springer over det hver eneste gang, bare fordi man var for træt til at fatte det første gang, så er det altså ikke særlig svært at udtale.
Forfatter: Hjartdals
Dato: 06-12-2004 21:37:00
Nummer: #21
Jeg tror, at det er svært, fordi man ikke har set det før, andre steder?
Forfatter: DivineGod
Dato: 06-12-2004 22:34:00
Nummer: #22
Hvilke andre måder tror folk Giesji skal udtales på end [Gisji]?

Mht. Ablabab, hvad er der svært ved det? Det er jo bare lige ud af landevejen..

Hvad med brugernavne som er udelukkende forkortelser af konsonantstartende ord som "lLP4L"? det er da mere forstyrrende end "almindelige" ord, som brugernavne
Dato: 06-12-2004 22:52:00
Nummer: #23
Ang. Ablabab, forvirre det sikkert med alle de a'er og b'er.. Folk formår ikke ved første øjekast, at skille det ad, og læse det lidt for lidt..
Dato: 08-12-2004 20:09:00
Nummer: #25
#22 nu er vi ude i en elegance debat ..

det her er om elegance..

Dato: 08-12-2004 20:13:00
Nummer: #26
for at præcisere lidt har jeg lige hentet lidt fra en anden artikel om det der er mere præcis (dog på engelsk) :

One Thumb Up, One Thumb Down
Time to go off on a little tangent. I just want to jump in quickly to explain why I believe the response was so split. The answer is that different people respond better to different types of elegance. I believe there are three camps (be aware that this is a bit of a generalization):

Camp A – Values Elegance in Concept Over Elegance in Execution

This is the group that falls in love with ideas. These are the people that get great satisfaction over the beauty of a concept. As such, they are willing to trod through inelegant execution to get to an elegant concept because they value the concept so highly. This group appreciated the ironic juxtaposition because it’s conceptually very cool. To this group, the column was a success.

Camp B – Values Elegance in Execution Over Elegance in Concept

This is the more practical group. This group wants the experience to be as enjoyable as possible. If the execution is inelegant, they never get to the point where they admire the concept. The execution gets in the way. Much of this group probably never made it through all the links. They gave up. The article couldn’t possibly be worth the pain of reading it. To this group the column was an utter failure.

Camp C – Values Elegance in Concept Equally With Elegance of Execution

This group has a balance between the two. They are driven to admire the concept, but will not dismiss the execution to do so. This group appreciated the concept of the column but was still put off by all the links. They liked parts of it but not the whole. To this group, the column was a noble, but failed experiment.

As with any grouping, be aware that some people fall between the above groups. But, in general, these three responses were the ones I received.

Dato: 08-12-2004 22:27:00
Nummer: #27
det skal siges at linket føre til en artikel som det jeg har skrevet referere til.. men tror man kan forstå det uden at læse linket
Dato: 09-12-2004 08:19:00
Nummer: #28
Nu hvor brugernavne kom på tale, og jeg egentlig ikke syntes at mit eget navn var så godt, bestemte jeg mig for at skifte det til noget jeg kunne identificere med mig selv, er nemt at huske, og genkendes nemt i debatterne.
Jeg vil ikke vove at påstå, at mit navn er lige så godt som for eksempel "Ablabab", "Giesji", "Hygska", "Sommersne", eller "Forstoppelse" (Hvilket bare er en samling navne jeg lige kan huske), men det er stadigvæk
1: Unikt
2: Har personlig baggrund
3: Nemt at genkende
Hvilket egentlig, er mine kriterier for et ordentligt navn.
Dato: 09-12-2004 08:20:00
Nummer: #29
Og nævnte jeg også, at mit navn er yderst elegant?
0 1