Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1

Ludere og engangs knald

Forfatter: Giesji
Dato: 27-12-2004 16:21:00
Nu kan det jo diskuteres om hvorvidt det er godt eller skidt, at bolle med fremmede..

Men ludere og prostitueret blir stortset altid anset som noget skidt og nedladene.
Jeg har ikke særlig ofte hørt folk tale nedladene om fænomenet med engangsknald.. men kommer det ikke ud på et? Faktisk synes jeg prostitutionen er smartere end engangsknaldet.. du knepper med en fremmed, du muligvis aldrig ser igen. Med engangsknaldet får du et knald, og ikke mere. Som luder får du det præcis samme knald, men også nogen penge at godte sig for senere. Det er da et bonus!

Så hvorfor er engangsknald mere harmløs end prostition?
Forfatter: Vermin
Dato: 27-12-2004 16:46:00
Nummer: #1
fordi det nok ikke ligefrem er det mest hyggeligste typer man møder når man er prostitueret.

men tror da også det har noget med meningen af sex at gøre, man ( tror jeg ) som pige nyder sex mere når man selv "vælger" hvem man vil i seng med, istedet for at det bare er nogen som kommer, som man måske ikke er tiltrukket af.
Dato: 27-12-2004 17:41:00
Nummer: #3
Hvorfor? Hvilken forskel gør pengene på selve sammenlejet? De kommer først ind i billedet efter/inden sammenlejet, og har ikke nogen indflydelse på sammenlejet som sådan rent fysisk.
Dato: 27-12-2004 18:38:00
Nummer: #6
Bare fordi man får penge for at dyrke sex med nogen (læs linien. Det er simpelt, der er ikke mere i det end dét) betyder det ikke man nødvendigvis er ude i et misbrug, og ikke KAN tjene sine penge på nogen andre måder.
Desuden tror jeg godt en luder kan afslå en kunde, hvis hun ikke kan klare det. Medmindre hun arbejder på et bodel, og er forpligtet til de kunder der kommer. Men det er jo ikke alle der gør det, og en luder har også ret til at afslå jobs.. og hun har præcis lige så meget ret til at melde en voldtægt som enhver anden!

det var dog et utroligt fordømmende syn du har på prostituerede! Hvorfor kan folk ikke have et neutralt syn?
Nummer: #12
Det behøver da bestemt ikke være tilfældet! En luder har da også ret til at afslå, hvis hun arbejder alene og der ikke er andre der er afhængig af hendes indkomst, end hende selv.
Dato: 28-12-2004 14:00:00
Nummer: #13
#12 tror du det er de samme typer man møder når man er luder, som man ville møde hvis man var til fest og fandt sig en eller anden fyr at kneppe med den ene nat ?
Dato: 28-12-2004 15:23:00
Nummer: #15
Nej, nok ikke hvis man har det som fast annonceret arbejde.
Men du er jo i teorien også prostitueret så snart du modtager penge for et sammenleje eller ligende. Og du kan jo sagtens gå ud og bolle med nogen, du selv vægler (dvs. DU kommer til kunderne, og det er ikke kunderne der kommer til dig) og derefter modtage penge for det. Det er præcis lige som et engangsknald, og du får enda penge for det, ergo du blir en luder.
Dato: 28-12-2004 15:25:00
Nummer: #16
hey hvis du kan det fedt nok, men jeg tvivler at der er nogen som vil betale bagefter, hvis man bare forlanger penge for det ligeefter.
Dato: 28-12-2004 15:45:00
Nummer: #17
Bagefter, inden.. whatever.. Hvad der nu er aftalt.
Men det afhænger jo af hvor ærlige folk er.
Dato: 28-12-2004 15:55:00
Nummer: #18
#17 men tror du selv at folk som alligevel kunne ha gået ud og fået sig et engangs knald, ville betale for et?
Dato: 28-12-2004 16:08:00
Nummer: #20
#19 hvorfor er det noget af det klammeste?
Dato: 28-12-2004 16:18:00
Nummer: #21
Det kommer jo an på hvordan du drejer det. Hvis nu der er en der vil have et engangsknald med én, og man siger man vil kun hvis man får penge for det. Så er det jo bare et engangsknald med penge, men vedkommene der tilbød, kan selv vægle hvor ivrig han/hun er, om man vil betale for det.
Eller hvis én tilbød penge for sammenleje, og man selv havde valget til at afslå eller acceptere. Spørgsmålet kunne lige så godt have været om et engangsknald, som det kunne have været at modtage en bestemt sum penge for et sammenleje. I begge tilfælde har man mulighed for et ja eller et nej.. Så længe man ikke har gjort sig forpligtet til at SKULLE godkende enhver der spørger.

Nej, jeg er bare ikke snæversynet, men kan se neutralt på tingene. Og jeg formår at argumentere fra begge sider, og har derfor valgt at argumentere fra den side folk normalt ikke argumentere for. Men du kan åbenbart heller ikke argumentere fra den anden.. trist.
Dato: 28-12-2004 16:24:00
Nummer: #22
tvivler endnu en gang på at det ville kunne lade sig gøre i virkeligheden, med mindre at personen som skulle ha engangs knaldet, virkelig var desparat, og derfor nok ikke ligefrem ville kunne yde det samme som hvis man fandt en anden, SOM MAN SELV FANDT.

men, hvis jeg har pige ville jeg nok afslå tilbudet uansat hvad, fordi at man ved jo hvordan piger har det med at tale om andre.
Dato: 28-12-2004 16:29:00
Nummer: #24
Man kan da også sagtens få penge af en af sine venner, efter man har haft sex med ham/hende, på en romantisk måde. Det er da ikke umuligt..
Dato: 28-12-2004 16:31:00
Nummer: #26
#23 romantisk har jeg dog ikke hørt om.
men dejligt ja, men ville det blive mindre dejligt hvis man fik en sjat penge for det?

ved godt det ville blive mindre romantisk hvis man fik penge for det, men ellers.
Dato: 28-12-2004 16:32:00
Nummer: #27
#25 klam luder. tilfreds?
Nummer: #29
#28 tror jeg ikke.
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 30-12-2004 03:00:00
Nummer: #33
Prostituerede får penge får at gå i seng med en fremmede. Her bliver de betalt, og så er det ellers bare at gå i gang. De har mindre frihed, ment med at de bliver nødt til at gå i seng med en fremmed, for fx at kunne forsørge sig selv, eller at skaffe penge til stoffer.

Folk som indleder sig på et engangsknald, har idet mindste en valgmulighed. De kan lade være, hvis de ikke syntes om personen. Der er ingen direkte nødvendighed, i at gå i seng med denne fremmede person. Du bliver jo ikke nødt til at indlede et engangsknald, for at kunne forsørge dig selv.

Så jeg vil sige at der er en forskel.

Dog vil jeg også sige at, ser man på det på denne måde, at i begge tilfælde, går man i seng med en fremmed, så er der ikke den store forskel. Men grundende kan være forskellige...
Dato: 30-12-2004 14:38:00
Nummer: #34
#33 der hvor Giesji vil hen ( tror jeg ) er at hvis du kunne få penge fra dem som du alligevel bare ville ha haft et engangs knald med.

så ville det jo være fint.
eller?
Dato: 08-01-2005 11:12:00
Nummer: #40
#38 nej tror jeg ikke der ville.
Dato: 08-01-2005 22:33:00
Nummer: #46
Tak for tilliden, men nej. Det er andre jeg spør, og svaret er ikke generaliserende. Der kan umuligt finde noget faktum af et svar på det, det nægter jeg at tro.

Det er en individuel ting hvordan man ser både prostituerede og engangsknald. Derfor kan jeg ikke give et generaliserende svar med min egen personlige holdning.
Dato: 08-01-2005 22:35:00
Nummer: #47
Jeg nægter at tro på prostitution er så slemt at folk KUN bruger det som alternativ. Der er nogen ludere som frivilligt er det, også selvom de har andre altnernativer, og ikke fordi de er i enorm pengenød.
Dato: 08-01-2005 22:37:00
Nummer: #48
Hvad er den præcise defination på en luder? En der tager penge for sex (én gang eller mere) eller en der rent faktisk har det som fast erhverv?

Hvis det er første nævnte, så kan en luder da sagtens have sex med en vedkommene kender.. først er det et engangsknald.. så er det helt okay. Så kommer der så pengen på bordet (og det gør INTET ved selve sammenlejet) og vupti, hun er en luder. og så er hun pludselig klam?
Nummer: #52
Det er jo ikke et faktum at bare forid man er luder, så står man på et klamt gadehjørne sent om natten i noget nedslidt udfordrende uvasket tøj. Det er jo ikke dét der gør dem til en luder, vel? Så hvorfor generalisere og sige det er DERFOR ludere (Alle ludere?) er klamme, når det i teorien ikke behøver have noget med sagen at gøre..
Forfatter: MilleGross
Dato: 09-01-2005 00:05:00
Nummer: #53
Hmm.. ved det faktisk ik.... men alligevel er det noget nedladende at væe luder for der er det ligesom på en måde som om mand er under manden. men syntes ikke prostitution er noget lort. Altså medmindre det er noget nogen tvinger en til.
Dato: 09-01-2005 10:22:00
Nummer: #54
#49 at være prostitueret er lovligt, hvis man betaler skat.
0 1