Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2

18 marts demo imod krigen i irak

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 20-03-2005 01:31:00
Deltog i eller er i bare skidelige glade med hvilket forbrydelser Bush og co. har gang i,,, ??? evt. jeres holdning til foretagnet

Dato: 20-03-2005 01:36:00
Nummer: #1
Jeg anede ikke, der var en demonstration.
Dato: 20-03-2005 02:27:00
Nummer: #2
Ja, jeg deltog selffølgelig, jeg gik ved frontbanneret og satte kampråb igen, (det var faktisk i TV-Avisen!). Jeg er stor modstander af krigen, ikke fordi jeg synes at Saddam skulle blive, for det synes jeg ikke, men fordi jeg mener at den er udført på et ulovligt og ikke mindst forkert grundlag.

For det første er det et brud på folkeretten, men det er samtidig også brud på Danmarks Grundlov af 5.juni 1953, samt flere FN-konventioner og aftaler som Danmark har skrevet under på.
Man førte krigen under det påskud at Irak havde masseødelæggelsesvåben, faktisk sagde Statsminister Anders Fogh Rasmussen ordret:

"Vi tror ikke at de har masseødelæggelsesvåben, vi VED de har dem"

Det "vidste" man kun ud fra slørede og (bevidst) manipulerede luftfotos af våbdenfabrikker til fremstilling af disse.

Det er meget forkert at gå imod FN, især hvis man selv har skrevet under på internationale konventioner og aftaler som forbyder dette, med mindre det er med FN-mandat.

Hvis der var ordentlig dokumentation for at de havde masseødelæggelsesvåben og agtede at bruge dem mod nogen, samt at FNs sikkerhedsråd havde besluttet at gribe ind, så havde jeg støttet denne krig, men det skete ikke.

Ud fra de tomme argumenter man har fremsat for at gå i krig, kunne man lige så godt have invaderet USA, Frankrig, England, Rusland eller et andet land der er i besiddelse af masseødelæggelsesvåben.

Det skal desuden siges at i den danske befolkning er der et flertal mod krigen, selvom at folketinget havde vedtaget at deltage med et snævert flertal, det samme gælder England og USA.

Dette viser desværre mere om landenes manglende demokrati, end det viser om legaliteten af denne krig.
Det er en smule mærkeligt at man vil indføre demokrati i Irak, hvis man ikke ønsker demokrati i sit eget land først!

Men hvorfor er det netop Irak der er så vigtig af alle diktatorstater?

Fordi Irak sidder med mellemøstens næststørste oliereserve; næst efter Saudi-arabien, som USA allerede kontrollere indirekte, da de intet kan fortage sig uden amerikansk accept.

Krigen i Irak er blot en krig om olie; NO MORE, NO LESS.

Jeg tør næsten væde med at Irak ender som endnu en majonet-stat for USA, ligesom Saudi-arabien, kun pga. meterielle behov.

Det er dog en lettelse at vide at man verden over har samlet en massiv modstand mod denne krig og besættelse.
Jeg tvivler meget på at terrorismen stopper af at amerikanerne er rykket ind i Irak, da et andet argumetn for at rykke ind i Irak, var at man mente at Saddam Hussein havde forbindelse til Osama Bin Laden og Al-Queda, hvilket senere hen også er blevet modbevist. USA har ikke et eneste vandtæt argument tilbage, men set i bakspejlet....
Det har de hellere aldrig haft...
Dato: 20-03-2005 07:02:00
Nummer: #3
Alle troede jo der var WMD i Irak - inclusiv venstrefløjen (Ø undtaget), men var ikke parate til at gøre noget. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan I stiltiende kunne acceptere det..
Dato: 20-03-2005 08:57:00
Nummer: #4
Danmarks grundlov af 1953.....?

Du mener vel 1943...

hihi...

EJ... Ville selv have deltaget i demoen, Men kunne ikke pågrund af arbejde... :(
Dato: 20-03-2005 08:59:00
Nummer: #5
Jeg havde ikke råd til at tage til Århus, men jeg deltog mentalt herhjemmefra.
Er selvfølgelig imod en krig på ulovligt grundlag. Jeg er generelt imod at dræbe folk, egentlig. Dog er der visse fremtrædende liberalister, man godt kunne... grr...
Dato: 20-03-2005 10:41:00
Nummer: #6
Jeg sov over mig. Ganske pinligt.
Dato: 20-03-2005 11:46:00
Nummer: #7
Der manger en vis nuance i din afstemning. For det første er Fogh ikke ægte liberalist, det er der flere der mener og derfor vil de nu starte et nyt ægte liberalsk parti. Nå anyways. Jeg elsker absolut ikke fogh, men man må jo vælge mellem de kandidater der er opstillet.
Jeg ved egentlig ikke rigtig hvad jeg synes om krigen i Irak. Ingen tvivl om at den blev indledt på forkert grundlag. Men alligevel synes jeg på et eller andet plan at Saddams egne forbrydelser mod sit eget folk var grundlag nok til at få ham fjernet.
Dato: 20-03-2005 12:07:00
Nummer: #8
Jeg er helt sikkert for krigen. Men jeg gider ikke at sidde og skrive min argumenter for 2000000000. gang, fordi der har været så utrolig mange debatter om det her..
Dato: 20-03-2005 12:49:00
Nummer: #9
8#
enig med dig
Dato: 20-03-2005 13:04:00
Nummer: #10
Nu var det heller ikke krigen men demonstrationen vi snakker om.

Pressen fra DR1 var den bedste. TV2 fandt jo selvfølgelig dem der argumenterede underligst og stillede provokerende spørgsmål.

Læg mærke til at fredsbevægelsen har skildt sig af med de værste psykopater. Parolerne er blevet mere fornuftige. Demonstrationen igår var den største siden krigen brød ud. Folk er ved at være trætte af USA's ubetingede dobbeltmoral. Trætte af at de fører krige for egen vindings skyld. Jeg ønsker at der bliver lagt press på USA så de ikke bliver ved med at tro de kan invadere lande hvis de kan tjene på det. Demonstrationerne handler for MIG om at lægge pres på USA så de opfører sig ordentligt. Hvis de skal være verdens politimand skal de i hvert fald holde op med at være så korrupte.

Og NEJ jeg er ikke antiamerikaner! Jeg er imod deres udenrigspolitik. Over halvdelen af amerikanerne er enige med mig i at irakkrigen var en dårlig idé. I virkeligheden tror jeg ikke at man kan være antiamerikaner. Det er sguda dumt!
Dato: 20-03-2005 01:31:00
Nummer: #11
Jeg var fint til demo. Og det var godt. Bare for mange SF´ere.
Forfatter: 894285
Dato: 20-03-2005 15:32:00
Nummer: #12
11:
Hvad mener du med for mange SF´ere?
Dato: 21-03-2005 21:24:00
Nummer: #32
31#
Nu ved jeg jo ikke lige præcist hvor mange der blev skudt, men jeg ved at det var færre end forventet.
Dato: 21-03-2005 21:25:00
Nummer: #33
31#
Og ja jeg mener at valgdagen i Irak var en sejr for demokratiet.
Dato: 21-03-2005 21:27:00
Nummer: #34
Så hvis der ryger et par VU´ere med i købet når politiet ryder Christiania, så er det bare til gavn for demokratiet?

(?)
Dato: 21-03-2005 21:34:00
Nummer: #35
34#
forhold dig nu til den virkelige verden..... Irak krigen var nødvendig for at få fjernet en sinssyg diktator og dermed fastholde demokratiet. Christiania skal jo ryddes fordi der bor nogen derover der ikke betaler skat
Dato: 21-03-2005 21:35:00
Nummer: #36
34#

Det er en lidt pudsig parallel, men jeg håber da ikke at jeg ryger med i købet ;-)

/Nymf
Dato: 21-03-2005 21:36:00
Nummer: #37
36#
ha ha nej det håber jeg heller ikke jeg gør
Dato: 21-03-2005 23:34:00
Nummer: #38
#36, #37 og #26

Jeg er da ikke for det repræsentativer demokrati bare fordi jeg stemmer. Jeg mener at demokratiet har godt af at enhedslisten kommer lidt ved roret.

Ja altså VU'ere der tror på demokratiet.. Kig jer lige om skulderen næste gang i går i stemmeboxen. Det kan være den antidemokratiske danske revolution er nået længere end i tror :P

(admin:kun for sjov og fordi de beder om det)

-rebe|
Dato: 21-03-2005 23:51:00
Nummer: #39
Hvordan kan et valg være demokratisk når Sunnierne ikke er repræsenteret?

Hvordan kan et valg være repræsentativt når dem der er valgtilsynsførerne også er dem du ved skal dele din mad ud?

Hvordan fungerer et demokrati uden strejkeret for arbejdere, hvermindre deres fagforeninger er pro-regeringen?

Hvordan er et valgt observeret fra et naboland?

Hvordan kan man tage en valghandling seriøst når amerikanske soldater er set hænge plakater op for bestemte kandidater?

Hvordan afholder man valg når man ikke er besættelsesmagt?

Jeg var glad for valget, men efterhånden som tiden går lugter det lidt mere som en ost der har ligget siden januar. Det skal selvfølgelig siges at mange af tingene i mit indlæg er til diskussion og men det er dog ting der popper op igen og igen i pressen.
Dato: 22-03-2005 10:00:00
Nummer: #40

Nu skal i ikke friste mig til at sige noget, der er ulovligt.
Dato: 22-03-2005 11:54:00
Nummer: #41
40#

Muhahaha.. Kom an din røde laban ;-)

/Nymf
Dato: 22-03-2005 13:47:00
Nummer: #42
#31:

"Hvordan kan et valg være demokratisk når Sunnierne ikke er repræsenteret?"

Det kan det fordi de VALGTE ikke at deltage.

Terracide - Andre ting du ikke har sat dig ind i? :)
Dato: 22-03-2005 13:47:00
Nummer: #43
#31:

"Hvordan kan et valg være demokratisk når Sunnierne ikke er repræsenteret?"

Det kan det fordi de VALGTE ikke at deltage.

Terracide - Andre ting du ikke har sat dig ind i? :)
Dato: 22-03-2005 15:39:00
Nummer: #44
39#
Det er jo også meget mærkeligt at irakerne er glade for at der har været et valg hvor en af kandidatterne ikke har fået 100 % af stemmerne
0 1 2