Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1

Slettet

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 01-01-1970 01:00:00
Slettet
Dato: 28-05-2005 22:53:00
Nummer: #1
JEG SYNES OGSÅ DET ER SINDSYGT!

Når man er 13 skal man sku stadig være barnlig! det største problem i min alder burde være en dårlig hårdag, ikke tømmermænd!!

er 100 % enig..
Dato: 28-05-2005 22:57:00
Nummer: #2
Det hedder dårlig opdragelse, sløsede forældre og teenagere i en alt for ung alder...

Det er da bedre at de holder sig til at drikke sig stive og snave løs i forhold til hvis de gik ud og tævede løs på uskyldige..

//Helene//
Dato: 28-05-2005 21:41:00
Nummer: #3
det hedder at forældre ikke skal blande sig i hva unge laver lad dem dog selv prøve tingene.. bar husk forældre at give dem noget vigtigt informatíon, og fx kan du give dem nogle øl med og sige så drikker du ikke mere end du har fået med her... og så skal det jo ikke kun være 1 eller 2 øl med.. nej en 3-5 øl skal de da ha med, de skal jo også mærke at der lige som sker noget når man drikker øl..
Dato: 31-05-2005 12:55:00
Nummer: #4
jaaH? velkommen til 2005 sømand...
Dato: 31-05-2005 13:20:00
Nummer: #5
Nu kan du jo ikke generalisere og sige "Danmarks fortabte ungdom". Jeg vil tro der altid har været en gruppe af seje små der gerne vil gøre alt det som de ældre unge gør.

Jeg tror ikke det er mode kun idag
Dato: 31-05-2005 13:30:00
Nummer: #6
Mon ikke hun overdriver? For at være lidt sej måske?
Jeg er selv 13 og går i 7. klasse. Og det du fortæller om din kusine kunne aldrig falde mig ind at gøre..!

Det er squ da lidt langt ude .
Men hvis hun bor i kbh-området, der gør man vel den slags i sådan en tidelig alder?
Jeg bor ca. 10 km fra roskilde, sååh..
- ej jeg ved det ikke-
Dato: 31-05-2005 13:41:00
Nummer: #7
jeg syns ikke at det handler så meget om alder. mere om ansvar for sig selv og om man kan styre det.
kender masser af 13-årige der drikker sig fulde, og de kan godt styre det.
men- der er vel også mange der IKKE kan styre det. både 13-årige og 16-årige.
Dato: 31-05-2005 13:43:00
Nummer: #8
Arh hold nu op.. Sån var der sgu også nogen der var dengang jeg var 13.. Dem der var "seje" og "modne".. Yea right..
Dato: 31-05-2005 13:53:00
Nummer: #9
For et par år siden, da min kusine også var 13 år fortalte hun mig om en fest hende og et par veninder havde været til. Der var dukket to fyre op (vist to bekendte af den ene veninde) og min kkusine havde været sammen med dem begge to, ligesom hendes veninde var sammen med en af dem, og en anden. Derefter var de gået videre til en anden fest, havde smadret et vindue et sted, væltet rundt i deres eget bræk og...været stolte af det dagen efter. Det jeg prøver på at sige er; jeg er helt enig. Jeg var forarget, og tror ikke det har noget som helst med forældrene at gøre, for min moster og onkel er ganske gode forældre, og deres tre andre børn er slet ikke i den grøft..
Dato: 31-05-2005 14:40:00
Nummer: #10
Hva nu hvis man går i 8. klasse ? Er det så ok a drikke sig pisse hamrende fuld ?

Synes skam det er fair nok a de gør det, men forstår bare ikke rigtig folk, som er stolte a a de er sammen med 5 forskellige på en aften og derefter går ud og brækker sig og vælter rundt i det !

Den eneste måde man kan finde ud a hvor meget man kan tåle er hvis man drikker så meget a man brækker sig, men man skal os ta sig a lære a det !
Forfatter: AHEM
Dato: 31-05-2005 14:58:00
Nummer: #11
Det er vel heller ikke alle, men det er et generelt problem i det danske land, synes jeg.

Min klasse (8., snart 9.) har endnu ikke fået lov til at drikke - nogen af os.
Og de færreste gør det heller ikke, dels fordi vi har respekt for de aftaler vi har lavet med vores forældre, og dels fordi vi har det så skideskægt sammen, at vi ikke har brug for alkohol.
Forfatter: Hjartdals
Dato: 31-05-2005 17:24:00
Nummer: #15
...og de har det skide skægt?
Desuden bliver de jo klogere en dag. Det er de færreste 25 årige der stadig gør den slags, ikke sandt.
Det går over igen.

:)
Dato: 31-05-2005 22:28:00
Nummer: #24
#23 Tror heller ikke a du forstod mig...
Men giver dig stadi ikke ret... Godt være a der er nogle der gør det, men det er langt fra de fleste...De har ligesom deres egen verden, hvis man kan sige det sådan...
Dato: 31-05-2005 22:34:00
Nummer: #25
#24 12åriges verden ville være deres egen hvis den var fyldt med Bratz dukker - men den er fyldt med sprut -lissom min verden, og jeg er 17.
Dato: 31-05-2005 22:38:00
Nummer: #26
#25 En 12årigs verden ville ikke være fyldt med Bratz, det er de færreste 12årige der har en verden som den ! Er selv 16, så hvor stor forskel er der på vores verden ? Ser du ofte de 12årige ? Er det en del af din hverdag ? Da vi var 12 var vores verden måske fyldt med barbiedukker ?
Dato: 31-05-2005 22:41:00
Nummer: #27
#26 Min søster er 12 så ja jeg har den alder tæt inde på livet. Meget har ændret sig siden jeg var 12 -da var mit liv fyldt med spice girls dukker, ikke sprut og modetøj!! Du kan ikke løbe fra at der er sket en uheldig udvikling..
Dato: 31-05-2005 22:48:00
Nummer: #28
#27 Har også selv en søster på 12 år..Og træner 12-13årige drenge... Og ser også en del til pigerne... De tænker ike KUN på sprut og modetøj ! Jeg var da os mega Spice Girls fan engang, men stoppede jeg med i 5-6 klasse ! Fik andre tanker...Jeg ser ikke deres verden så meget anderledes en min egen verden dengang...Vi var selv ligesom dem ! Men prøvede da ikke a ligne 18 årige ! Og vi lignede slet ikke 18 årige... I køre så meget op over nogle enkelte som er sådan, der er meget meget meget meget få der er sådan...Vi var også ligesom dem, om du vil ha det eller ej ? Vi var sådan selv...
Dato: 31-05-2005 23:03:00
Nummer: #29
#28 Jeg tror du vader rundt med skyklapper på min kære ven. Min mor er pædagog of modtager med posten ofte bladet "børn og unge". Jeg har indtil videre set 5 - ikke 4, ikke 3 -men 5 artikler om hvor rystende den udvikling der er sket med nutidens betweenagere i forhold til da jeg var 12 -dengang var man ikke betweenager -man var bare 12!!! Det er et faktum at udviklen er der, både i den psykiske og fysiske retning. Piger får menstruation langt tidligere generelt, og er allerede udviklede som 9-10årige! Det kan du ikke lade som om ikke er der!
Dato: 31-05-2005 23:11:00
Nummer: #30
#29 Ved ike hvilken verden du levede i da du var 12-13år ? Men min verden ligner deres, var som dem da jeg var i samme alder ! Og lad mig fortælle dig a jeg langt fra var den værste ! Hvordan vil du forklare det ? Har ikke set nogle 9-10 årige der har været udviklet... Det er jo langt fra de fleste a de 9-10 årige piger der er fuldt udviklet ! Hvornår begyndte du da a tænke på drenge ? Hvornår begyndte du a tænke på a drikke ? De er jo helt ligesom vi selv var da vi var i den alder, vi vil bare ikke indrømme det, vi tør ikke indrømme det...
Dato: 31-05-2005 23:51:00
Nummer: #31
#30 Ej men vi kan jo alle gå rundt og ha indelukkede holdninger til hvordan vi tror tingene er - men hvad med rene facts!? Nej nej nej nej nej nej dem lukker vi øjnene for...
Dato: 31-05-2005 23:53:00
Nummer: #32
#31 Jeg lukker ikke øjnene for rene facts...Hvor kommer indelukkede holdninger fra ? Og hvis jeg må spørge dig om hvornår du begyndte a tænke på drenge og a drikke ?
Dato: 01-06-2005 00:04:00
Nummer: #33
#32 Jeg fik min første kæreste som 15 1/2årig og begyndte at drikke som 15årig..!!
Dato: 01-06-2005 00:09:00
Nummer: #34
#33 Jeg fik min første kæreste da jeg var 14½ hvis man skal være spræcis ? Men jeg tænkte jo på drenge laaaangt før...Begyndte a drikke da jeg var 13, Men tænkte sgu meget på det da jeg var 12...Og sådan var resten af min by og alle dem jeg kender...Oki, der er nogle enkelte der var anderledes, men sådan er det jo altid...De er jo akkurat ligesom størstedelen af vores generation var...
Dato: 01-06-2005 00:09:00
Nummer: #35
#12 kan godt se hvad du mener! Men jeg synes dog også der er ret tidligt at begynde at stordrikke som 13-årig... Folk kan skuda godt overleve indtil de er omkring 15..! Men vil give dig ret i at der er mange.. nok også for mange der kan "sukke" lidt for dybt over ungdomen!
Dato: 01-06-2005 00:20:00
Nummer: #36
#35 du har ret ALT for mange sukker for dybt over dem...Vi var jo selv ligesom dem...De er jo ikke meget anderledes end vi var...
0 1