Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på mickelvlm@gmail.com . Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2

Godt, vi har fængsler...?

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 14-07-2005 22:35:00
Hvad gavn har retssamfundet; Danmark, af disse bygninger, som ligger over det ganske land?
Engang blev de kaldt forbedringshuse, men hvilken forbedring sker der med mennesker af, at lukke dem alene ind i et lille rum 23 timer af døgnet i måske flere år?

Jeg har svært ved at se det!

Men måske er det slet ikke det vi har fængslerne til. …?

- Er de for at retssamfundet kan hånde dets fjender, de kriminelle, ved at spærre dem inde i små rum?

- Eller føler befolkningen sig mere trykke ved at spærre kriminelle folk inde i flere år!

- Er de for at vi kan lukke dem inde der såre andre, så de kan føle hævn?

Jeg har svært ved at se meningen i det! Retssamfundets opgave er at sørger for at folk kan føle sig mest sikker og at kriminalitet er så lav som mulig. Det tror jeg ikke fængsler. Alle kriminelle har haft en grund til deres gerninger. De skal have en ”staf” så de ikke gør det igen, nogen er det nok med en bøde, mens andre skal have behandling. Nogen skal bare have en chance til og/eller hjælpes til et nyt og bedre liv. I denne forbindelse tror jeg ikke fængsler kan bruges!

Forfatter: Lewd
Dato: 14-07-2005 23:47:00
Nummer: #1
Jeg tror at det kommer meget an på forbrydelsen og personen der begik den...

Hver sag er unik..

Nu ved jeg jo at de danske fænglser ikke er særlig hårde.. Hvilket måske er lidt for dårligt, men jeg synes heller ikke at vores fængsler skal begynde at ligne USA's. For derovre oplærer man kriminelle istedet for rehabiltere dem..

Men.. Jeg tror at fængslet godt kan hjælpe nogen.. Og andre hjælper det ikke en skid...

Det kommer an på så meget
Forfatter: emul0c
Dato: 15-07-2005 01:13:00
Nummer: #2
Øh.. kunne det tænkes at det var så tæske nedern at sidde indespæret i 23 timer af døgen, at man ville vælge at f.eks. lade være med at begå kriminellitet igen? Hvis du f.eks. sidder i fængsel i et år, det er 8395 timer du sidder låst inde, i en lille celle, hvor du bare sidder og stener, VILDT meget. Du har kun 365 timers 'frihed' hvor du er sammen med andre. På den tid kan folk nå at tænke over hvor dumt det egentlig er, at begå den forbrydelse de nu har begået. Jeg tror ikke på at en ren behandlingsdom virker, folk skal straffes, så de kan få nogle 'ar', så kan det være at de ved siden af, skal i behandling - men ikke ren behandling.
Forfatter: Lewd
Dato: 15-07-2005 12:44:00
Nummer: #8

Det er jo ikke helt sådan at det foregår idag i de danske fænglser..

Fangerne har idag meget ofte et arbejde derinde hvor de kan tjene lidt ekstra penge... Og det er heller ikke helt ualmindeligt at de kommer på en lille udflugt (Alt efter hvilket slags fængsel det er)
Og man har osse ret til et vis antal "fridage" hvor man simpelthen for lov til at komme på orlov fra fængslet, så man kan besøge sin familie osv..

Fængslerne idag har stort set allesammen et træningsrum e.lign og der bliver osse ofte vist film...

Det er faktisk slet ikke så slemt igen at være i fængsel i DK, i forhold til mange andre steder..
Dato: 15-07-2005 16:53:00
Nummer: #17
#16 - Men på den anden side, er det så ikke også voldsmanden, der tit, ''er denne person, som er blevet krænket på det groveste'' af samfundet? Ikke altid, men tit er det jo fordi voldsmanden har problemer.
Dato: 15-07-2005 17:44:00
Nummer: #18
#17,

Jeg er enig i at folk, som begår disse diverse forbrydelser ikke gør det for sjov, men fordi de sidder i en uheldig situation. Men det skal ikke bruges som en undskyldning for at begå kriminalitet. Specielt i et samfund som det danske er der meget hjælp at hente, det kræver måske bare lidt mere indsats end det gør at banke en gammel dame i gulvet og nakke hendes taske.

Det er for let bare at kaste ansvaret fra sig og sige at det er samfundets skyld. Det samme samfund som tilbyder hjælp til alkohol- og narkoafvænning, økonomisk bistand til de mindre velstillede, gratis uddannelser, uddannelsesstøtte, boligstøtte og så videre. Der er rig mulighed for at komme ud af en dårlig situation, der kræver bare at man hanker lidt op i sig selv.
Dato: 15-07-2005 18:33:00
Nummer: #19
Jeg tror ikke det hjælper for alle indsatte, der er jo nogle med psykiske problemer, som ikke "lærer at opføre sig ordenligt". Men på den anden side kan vi jo ikke bare lade dem gå fri efter at have slået én ihjel. Jeg syntes dommerne skal have bedre uddandelse, ligesom jeg syntes der skal være meget bedre forhold for de indsatte. Jeg så et program det andet dag om et fængsel i USA, hvor de indsatte fik tilbudt at få en uddandelse, så de kunne kommer videre i livet når de kom ud, hvilket de gjorde efter uddandelsen, de blev dog tjekket psygisk. Men det interressante var at de havde helt fri rammer, de kunne spise når de ville, de kunne se fjernsyn, spille computer, og en masse andet som de havde lyst. Det er da virkeligt et stor fremskridt for fængslerne, syntes jeg. De blev dog idømt dødstraf hvis de begik en forbrydelse efter løsladensen
Dato: 15-07-2005 19:01:00
Nummer: #20
#19,

Jeg må godt nok indrømme at noget af den præventive effekt for fængsler klinger meget af når der er kabel-tv, playstation og så videre. Folk ryger i fængsel fordi de skal straffes for en forbrydelse, ikke fordi de skal belønnes med et turpas til PS2en.

Jeg ved ikke om det er det samme program vi har set, men jeg har da set noget lignende. Der sammenlignede de 2 fængsler med meget forskellige indgangsvinkler til fangerne. Et sted var super-strengt og det andet var som du beskrev det ... begge steder var til fanger, som ikke har chance for at se dagens lys igen. Det vil altså sige at det er folk med så grusomme forbrydelser på samvittigheden at man mener de er uforenelige med vores samfund. Hvorfor skal vi betale for deres playstation?

Jeg kan dog tilslutte mig at indsatte (som rent faktisk vil blive løsladt på et tidspunkt) skal motiveres til at tage sig en uddannelse når de er bag tremmer. Fremfor at sidde og spilde tiden kan man lige så godt forsøge at gøre dem til produktive borgere i samfundet ... indenfor lovens rammer.
Dato: 15-07-2005 19:06:00
Nummer: #21
virker? Hvad skal det virke imod? Det holder den kriminelle væk fra andre mennesker som han/hun kan skade og derved sikre det da fredden... så længe han får sin straf... og glem ikke det ord... straf... man skal bøde for at have lavet lort...
Dato: 15-07-2005 20:56:00
Nummer: #22
allesammen:

Hvorfor er straf som begræb vigtigt? Hvorfor glæde får i ved straf? Er det helt ærligt ikke mere konstruktivt at sørge for at tragedierne ikke finder sted end at sørge for at folk får stillet deres hævntørst ved hjælp af nye tragedier? Jeg synes folk der vil have straf for straffens egen skyld. Hvis nogen gør noget ondt ved mig er mit største ønske at andre ikke skal lide det samme. Ikke at hævne mig. Hævn og straf er perværst.

Søde nymfe;
Du skal ikke påstå jeg ikke ved noget om fengsler mere end jeg skal påstå du er en forkælet overklasse-hellerup-dukke. Det ved du ikke noget om! Tag ind i et fengsel og kig efter i stedet for blindt at stole på dit parti som en anden kommunist. Hvor tror du selv jeg har min viden fra?

Man kommer ikke til at tale med en fengselspræst medmindre, at man er meget opsøgende og kan passes ind i hans stramme program. Derudover er der også eksempler på præster der ikke prioriterer folk der nægter at tro på gud.

Jeg kan forsikre dig for at de fleste fanger kommer ind og ud af fengslet uden:
1: At der bliver tilbudt dem behandling for eventuelle psykiske lidelser eller afhængigheder.
2: At der bliver stillet spørgsmål til deres handlinger generelt.
3: At det sikres de har noget at vende tilbage til.
4: at der tilbydes omsorg udenfor fengslet.

Av der fik du mig.. jeg kan godt se det er vildt forkert at bruge en dame fra hellerup i mit opdigtede eksempel. Det er selvfølgelig meget bedre end at gøre som dig og ændre eksemplet så alle kriminelle slår søde mennesker ned med baseballbats! HYKLER!
Dato: 15-07-2005 21:03:00
Nummer: #23
#18 - ''Men det skal ikke bruges som en undskyldning for at begå kriminalitet.''
- Måske føler man bare ikke at man har mange muligheder.
Men ja, der er skam rig mulighed, og som du selv siger kræver det at man tager sig lidt sammen. Men det må jo også være meget svært. Jeg ville føle det meget svært.

Jeg tror at der altid er en grund til at man begår kriminalitet, ihvertfald i de fleste tilfælde. Blandt indvandrere tror jeg det har meget med samfundet at gøre, og at man holder sammen.
Selvfølgelig er det ikke en undskyldning, jeg mener blot at der må være en grund, som du selv siger. ''Jeg er enig i at folk, som begår disse diverse forbrydelser ikke gør det for sjov, men fordi de sidder i en uheldig situation.''
Dato: 15-07-2005 23:34:00
Nummer: #24

For mig handler det om to ting. Hvis du er ansat til at behandle kriminelle eller folk med sociale problemer er statestik og undskyldninger fuldstændig ligemeget. Det er for så vidt ligemeget om barnet har haft det hårdt. De skal stadig lære ansvar og respekt!

Hvis man derimod snakker politik (som vi jo af og til gør i dette forum). Så er det grundene til kriminaliteten man skal tage fat på. Det er et faktum at arbejdsløshed og kriminalitetskurverne går hånd i hånd. Det er et faktum at der er en social arv involveret. Politisk er det DE symptomer man skal bekæmpe hvis am nvil af med kriminaliteten.

For mig at se hjælper fengsler ikke på nogen af faktorerne. Statestikken viser at fengsler ikke gør folk mindre kriminelle (det er langt de fleste fanger, socialarbejdere og fengselsbetjente for i øvrigt enige om). Hvis man konkret har med den enkelte ansvarsløse utilpassede person at gøre er det også de færreste der tror en tur i bur hjælper.

-rebe|-
Der hellere vil se løsninger end pervers hævntørst
Dato: 16-07-2005 14:49:00
Nummer: #25
22#

Ih, sød ligefrem? Jeg er beæret!

Jeg kan sagtens sige, at du ikke ved noget om fængslespræster. Dine påstande omkring foholdene passer ikke overens med det min storebror fortæller fra sit arbejde. Han er fængslespræst i Horsens statsfængsel, og bruger de fleste dage i hans uge (bortset fra søndag!) til at tage til fængslet, holde gudstjenester og snakke med folk. Han ved nok lidt mere om sagerne end dig.

En af mine egne bekendte har også siddet inde, fordi han fuskede med skatten (han har min fulde forståelse By The Way!). Han synes ikke at opholdet var slemt - ikke i den forstand det bliver gjort til. Han fik mulighed for at beskæftige sig med fx. litteratur i fængslet og snakkede jævnligt med fængslesvagten, når han fik serveret sin eftermiddagskaffe. Kunne det tænkes du overdriver forholdene?

Nu til dine punkter:

1. Man kan idømmes en behandling, hvis man er et stort psykisk problem for sig selv. Ellers er der fængselspræsten, som vi tidligere var inde på. Men dem som sidder inde for "små ting", som fx. skattefusk osv. Hvorfor skal de have en behandling, hvis de ikke har brug for det. Man må få sin advokat til at appellere til dommeren om en behandling inden man får sin dom.

2. Kom med en kilde. Det er et løst argument.

3. Hvad snakker du præcist om her? Er det en familie, en kæreste eller deres bolig? Du kan jo ikke sikre alt, for at tilfredsstille fangernes behov.

4. Jamen, hvorfor er det vores ansvar? Skal vi hyre en sød pige, der giver hver rocker, der har afsonet, et stort knus på vej ud eller hvad? Man kan jo ikke garantere at familie, kæresten og børnene vil kendes ved fangeren efter hans ophold.

//Nymf

Dato: 16-07-2005 16:42:00
Nummer: #26
Giver dig ret. Jeg kan heller ikke se de dybe meninger i, at skulle spærre folk inde!

Fordi:

De mennesker der er kriminelle har i størstedelen af alle tilfælde en baggrund, som undskyldning for det. Okay måske ikke en undskyldning for det de har gjort, men for at være vokset op i et miljø hvor de
Dato: 16-07-2005 16:42:00
Nummer: #27
Giver dig ret. Jeg kan heller ikke se de dybe meninger i, at skulle spærre folk inde!

Fordi:

De mennesker der er kriminelle har i størstedelen af alle tilfælde en baggrund, som undskyldning for det. Okay måske ikke en undskyldning for det de har gjort, men for at være vokset op i et miljø hvor de "tror", at det er normalt!

At lukke dem inde vil ikke hjælpe dem!

Derimod at hjælpe dem psykisk er en god idé. De trænger ikke til tænke tid over det de har gjort! De vil bare komme ud og gøre det samme igen!

Hvorfor få nogle flere psykologer ud til fængsler, og hjælpe dem imens de afsoner deres straf. Straffen skal til, ellers er det jo bare endnu nemmere at være kriminel!

Grunden til at folk vil spærre dem inde, er jo egentlig mange grunde!:

Bland andet:

1. At de skal have en straf for deres handlinger!

2. At folk skal være mere trygge! (men er det ikke en modsætning af sig selv, da en voldtægtsforbryder kan afsone i 2 døgn, og gå ud og gøre det igen!?)

3. At man ellers ikke ved hvad man skal gøre!

I hvert fald min teori for det!

Du snakker om din ven, at han ikke synes at det var hårdt at sidde i fængsel. At han fik lov til, at beskæftige sig med litteratur i fænslet!

Fint fint fint! - men du glemmer en del! Din ven lyder ikke til, at have problemer, da det jo ikke er en særlig "alvorlig" ting han har gjort. Men hvad med ham der voldtog pigen i en port, eller ham der brutalt slog en ung mand ihjel!??

Det kan godt ske, at du ser fængslet som ikke hård, og det er det muligvis heller ikke. Men det er jo hårdt på den måde, at der intet bliver gjort! Ved at de får lov til dit og dat hjælper dem jo ikke. Det hjælper dem til ikke, at føle sig så fanget, og føle sig mere fri. Men hvad så når de kommer ud igen!??

Så hårdt er det jo, fordi der intet hjælp er til dem!!
Dato: 16-07-2005 21:58:00
Nummer: #28
Søde revolutionære Nymfe altså. Scorekonkurencen er overstået og vi arbejder nu på en anarkistisk datingservice fordi vi har erfaret at liberale piger er uopnåelige :P Vores kærlighed er ikke til salg.

Hvad er det lige der berettiger din ven at snyde i skat? Han er jo mere til skade for samfundet end ti indvandere på bistand og to autonome stenkastere tilsammen!

Han har jo tydeligvis ikke lært noget af fengslet da han kan overbevise dig om at det ikke er slemt. Hvis man tror på retssystemet må man også tro på at lovbrud er forkerte. Demokratiet og samfundet kan ikke fungere hvis den slags holdninger florærer frit! Du jo en liberal revolutionær! Terrorist! skider på loven *tsk tsk* Du skulle have smæk i din liberale numse!

Jeg har observeret en afdeling i et åbentfengsel på nært holdi 30 dage. Ja, man kan godt tage bøger og playstation med ind. Jeg kan absolut ikke se nogen grund til at tvinge fanger til at kede sig eller nægte dem at lære noget. Det skal nok gøre vagternes arbejde nemmere og fangerne mere kriminelle.

Jeg observerede:
1: Ingen fanger have kontakt med en fengselspræst. Det kan godt være der har været en men så havde han enten for travlt eller også var han slet ikke opsøgende. Der var ingen opslag eller nogen information om præst eller andre tilbud.

2: En enkelt fange med svære narkoproblemer blev flyttet til en anden afdeling hvor han heller ikke blev hjulpet noget særligt. Det ville sikkert have været bedre hvis ikke de havde vildt travlt på afvænningsafdelingen. Behandlingstilbudene uden for fengslet er i hvert fald MEGET bedre hvilket for mig er mærkeligt.

3: Når man sidder i fengsel mister man retten til kontanthjælp. Man mister typisk også sit arbejde og ens sociale netværk bliver skåret væk for en længere tidsperiode. Man står med andre ord ikke med de bedste betingelser for et fornuftigt liv når man kommer ud igen. Derfor bliver en meget stor del af de fanger der får større fengselstraffe vaneforbrydere. Så kan man diskutere om de ville være blevet det alligevel men i andre lande har man stor succes med at hjælpe fanger på vej ud i samfundet og følge dem og hjælpe dem det første stykke tid ude. Det sker ikke i høj nok grad i danmark.

Problemet med de fleste kriminelle er at de ikke har nogen ansvarsfølelse. Hverken for dem selv, deres medmennesker eller for samfundet. Det sidste har din ven tydeligvis heller ikke hvis han er stolt af sit skattefusk. Jeg kan umuligt tro at fengselskonceptet giver folk ansvar. Når man spærrer folk inde, laver mad til dem, tvinger nogle rammer for en trist hverdag ned over hovedet på dem og hele tiden minder dem om at de er uønskede i samfundet er ansvarsfulde borgere ikke det man for ud af det. Derfor er fængsler næppe de forbedringshuse ideen startede med. Fængslerne er til for at hr og fru jensen har det bedre når de læser avis, og for at ofrerne kan få deres hævn. Begge dele er perverse fordi jeg ikke mener civiliserede samfund eller retsystemer bør bygge på noget så primitivt som hævntørst!
Dato: 16-07-2005 23:10:00
Nummer: #29
#22,

Hold da op noget pjat. Jeg giver indtil flere eksempler på diverse tyverier (vold, tasketyveri, lommetyveri) og det alene viser da at jeg ikke forsøger at skævvride billedet, ligesom venstrefløjen alt for ofte gør ved at henvise til 'de stakkels rige mennesker'. Så tag dit hykler og stik det skråt op.

Og til den med straf. Det er så let at snakke om at forebygge men det er jo bare ikke en realistisk mulighed at forebygge al form for kriminalitet. Der vil altid sidde direktører som vil snyde over skatten for at få lidt mere, der vil altid være tomhjernede religiøse, som kaster med sten efter homo-parader og der vil altid være folk som slår andre i gulvet udelukkende for sjov.
Derfor har vi straf, for at prøve først at afskrække folk fra at begå den slags dumheder og derefter for at vise at hammeren falder hvis man ikke indordner sig.

Hvad glæde får man ved straf? Man får den følelse af at brud på samfundets regler ikke går hen uden konsekvenser og også at personen, som begik udåden, ikke har mulighed for at gøre det samme mod andre, i det mindste for et stykke tid.

Som du selv skriver, så ønsker du bare at hvad der eventuelt er sket mod dig, ikke vil ske overfor andre. Det er netop hvad man også får ud af at smide kriminelle i spjældet.
Dato: 16-07-2005 23:20:00
Nummer: #30
Den virker... den holder de farlige forbrydere væk fra gaden.

Men kommentarer fra folk jeg kender der har siddet inde siger det er som en ferie.
Dato: 17-07-2005 02:17:00
Nummer: #31
Nej! Det holder ikke folk væk fra gaden i ret lang tid. Selv meget "hårde" kriminelle sidder sjældent i fengsel over halvdelen af deres liv!

apropos dine venner:
De er nok lissom de andre kriminelle. De ønsker ikke at forbedre sig. Derfor overlader de ansvaret til samfundet som de ikke føler gør noget særligt slemt ved deres forbrydelser.

Fengsler virker ikke! Hverken som feriested eller som samfundets boxepude.

-rebe|
Dato: 17-07-2005 02:28:00
Nummer: #32
"Og hvorfor skal der altid henvises til Hellerup? Hvorfor fremstiller du/I altid ofrene som rige mennesker?"

"Den 16-årige lommetyv har mulighed for at blive flaskedreng fremfor at stjæle, mens offeret ikke har mulighed for at vælge om hun vil bankes i gulvet uden grund."

Du genereliserer ved at gøre alle kriminelle til voldelige. Jeg genereliserer ved at opdigte en rig person fra hellerup.

Du piver over at jeg siger bruger hellerup som eksempel. Jeg svarer at du er en hykler fordi du selv skævvrider eksemplerne. Jeg har ikke sagt at der er noget galt i det. Du er bare en hykler fordi du piver over noget du selv gør.

Det er glæden jeg gerne vil afskaffe. Jeg siger ikke at fengsler altid har været så slemme som de er blevet nu med regeringens stramninger. Jeg siger ikke at der skal tages fat i forbrydelser. Jeg siger at fængsler som det ser ud nu ikke virker.

I sverige har man fodlænker. Digitale sendere der slår alarm hvis "fangen" forlader sit hjem. Den blev ikke indført herhjemme på trods af at vore fengsler er overfyldte! Grunden var at det kunne man ikke af hensyn til "retsfølensen". Altså den folkelige sans for retfærdighed. Samfundet! Dig og mig! Vi vil se blod og hævn. Ikke løsninger! Det er et sygt samfund vi lever i!

-rebe|

Dato: 17-07-2005 02:31:00
Nummer: #33
Arg jeg er træt!
Hvor der stod:
"Det er glæden jeg gerne vil afskaffe"

Skulle der have stået:
"Det er din glæde ved straf jeg gerne vil afskaffe!"

ret uheldig fejl

*krymper sig en anelse men har stadig ret i sit argument*

Dato: 17-07-2005 14:09:00
Nummer: #34
#32,

Jeg synes stadig din hykler-kommentar er malplaceret, med lad det nu ligge. Det kan vi tage op næste gang Hellerup eller Strandvejen bliver brugt som eksempel.

Den med fodlænken er jeg enig med dig i, men selvfølgelig kun til kriminelle af en type, som ikke er til direkte fare for samfundet.
Jeg kan dog godt forstå at folk føler det er at slippe let når en dømt kan sidde og se fjernsyn, spille computer og så videre som var han/hun på ferie, men rent personligt tror jeg at ubehagen ved at være begrænset til sit eget hjem i længden vil overstige den kortvarige glæde ved at tilbringe dagen i sofaen.

Jeg tror der filmen knækker for mange, jeg selv inklusiv, er når man den anden dag kan læse i avisen at en ung gut der har kørt ræs i dyt og derigennem slået 2 mennesker ihjel da det gik galt ... ikke fik nogen form for fængselsstraf. Han kan i morgen sætte sig ind i sin bil og reelt ligge og køre side om side med de ofres efterladte. I sådanne situationer kan jeg sgu godt forstå at folk ikke føler sig retfærdigt behandlet.
Dato: 17-07-2005 15:16:00
Nummer: #35
27#

Min ven har "kun" haft økonomiske problemer, hvilket resulterede i skattefusk. Folk, der voldtager kvinder osv - Udover at jeg absolut intet til overs for dem - kan få deres advokat til at appellere om en behandling, der vel og mærke er gratis.

Men alt i alt, synes jeg at folk glemmer offeret...

//Nymf
Dato: 14-07-2005 22:35:00
Nummer: #36
28#

Nej, men hvis vi liberale chicks er så uopnåelige, så må du hellere holde dig til din egen fløj!!! ;-)

Jeg vil nu ikke anse ham som mere skade end bistandklienter. Han gider bare ikke ligge sig under topskat. Han havde en periode med pengeproblemer - Derfor nægtede han at betale skat i en periode, indtil han havde stabiliseret sin økonomi. Og det kan lille DK ikke tåle... Tsk tsk...

Han har jo tydeligvis ikke lært noget af fengslet da han kan overbevise dig om at det ikke er slemt. Hvis man tror på retssystemet må man også tro på at lovbrud er forkerte. Demokratiet og samfundet kan ikke fungere hvis den slags holdninger florærer frit! Du jo en liberal revolutionær!

Det sidste er ingen overraskelse, men jeg vil dog ikke gribe til våben og udrydde venstrefløjen. Alle holdninger skal have lov til at florere frit i vores samfund, fordi mennesket er forskelligt indrettet, og derfor har vi hver vores mening om tingene. OG DET SKAL VI HAVE LOV TIL! Du lyder som en kommunist *Kuldegysninger*.... Han betegner nok fængslet som 'ikke særlig slemt', fordi at han tror på sin ret til at beholde sin hårdt optjente penge. Jeg tror heller ikke fuldt ud på retssystemet. Det er bare godt, at jeg ikke lever i et samfund, som du fremstiller det - Jeg ville jo blive indlagt til tvangsbehandling på ubestemt tid! He he....

Terrorist! skider på loven *tsk tsk* Du skulle have smæk i din liberale numse!

SM er ikke min kop te - ellers tak! ;-)

I øvrigt kan jeg ikke se, hvad der er galt i, at man mister sin kontanthjælp i fængslet. Du bliver jo fodret af der.......

Du har overhovedet ingen kommentarer til mine facts om fængselspræster?

//Nymf

Dato: 17-07-2005 15:36:00
Nummer: #37
#36: Uanset hvad man mener om samfundet og dets lovmæssige indretning, må man altså følge de regler, der gælder - ellers frafalder alting.
Dato: 17-07-2005 15:38:00
Nummer: #38
37#

Ja, det er jeg godt klar over, men det var mere en kommentar til der som rebel skriver, om at der ikke bør være den slags holdninger i et samfund. Jeg understreger bare min frie ret til at sige min mening.

//Nymf
0 1 2