Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på Mickels e-mail. Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0

Sv: Hjælp tak, meget kort script duer ikke :P

Forfatter: adam3004
Dato: 18-08-2010 18:30:00
Hej folkens, jeg kunne rigtig godt tænke mig noget hjælp til et meget kort script.
Følgende er scriptet:

{
room_goto (Game Over)
show_message ("Game Over!")
}



Desværre så viser den kun beskeden, når man trykker OK så går den til level 1 i stedet for mit room "Game Over". Hjælp tak :)
Forfatter: adam3004
Dato: 18-08-2010 18:30:00
Nummer: #2
come on... -.- jeg skrev forkert igen...
følgende er scriptet, :P:

{
room_goto ("Game Over")
show_message ("Game Over!")
}
Forfatter: Herover
Dato: 19-08-2010 18:30:00
Nummer: #3
Hvad står det før det script? Kan der være en stump kode som får den til at hoppe til lvl1 banen?
Forresten burde show_message være før room_goto fordi den går til det nye room før den giver beskeden...
Forfatter: Herover
Dato: 19-08-2010 18:30:00
Nummer: #4
Bingo!

Den første kode du skrev er løsningen!

Du må ikke have mellemrum i rummenes navne, men de bør heller ikke være strings(text med "" udenom), da det "number" som skal være i parenteserne er id'et på dit room, vilket er gemt i f eks navnet room0.

Dvs. omdøb navnet på roomet til game_over og skriv:
room_goto(game_over)
INGEN "" I NUMMERET!

Altså, når du har et room som hedder game_over, er variablen game_over = nummeret på room game_over!

Virker det?
Forfatter: adam3004
Dato: 19-08-2010 18:30:00
Nummer: #5
Følgende Fejl kommer:
ERROR in
action number 3
of Step Event
for object obj_life show:

Error in code at line 2:
room_goto (Game_Over)
^
at position 13: Unknown variable Game_Over
Forfatter: Herover
Dato: 19-08-2010 18:30:00
Nummer: #6
Omdøbde du banen? (rename)
Hvis det står rigtigt skifter farven til en slags lyserød når et navn på en bane står der.
Forfatter: zi
Dato: 20-08-2010 18:30:00
Nummer: #7
Når du siger:
room_goto("game over")
så i det første argument outputter du en string som hedder "game over" men problemet er at room_goto() har brug for et rum, og ikke et string så derfor er koden:

room_goto(gameover) // UDEN "", og husk rummet du skal gå til skal være 'gameover'

HUSK: at show_message() skal før room_goto for ellers vil den ikke vise beskeden
Forfatter: adam3004
Dato: 20-08-2010 18:30:00
Nummer: #8
Har ikke omdåbt banen, men jeg tjekker lige dit script ud zi
Forfatter: adam3004
Dato: 20-08-2010 18:30:00
Nummer: #9
Dukker denne fejl op:

ERROR in
action number 3
of Step Event
for object obj_life show:

In script script6:
Error in code at line 3:
room_goto (Game_Over) //
^
at position 13: Unknown variable Game_Over
Forfatter: adam3004
Dato: 20-08-2010 18:30:00
Nummer: #10
Yay! Jeg omdøbte banen til GameOver og og GameOver i scriptet og Voila! Det virkede. Takker! :)
Forfatter: adam3004
Dato: 20-08-2010 18:30:00
Nummer: #11
Ok, jeg tænkte at "opgradere" det lidt. Men jeg har fået en fejl til da jeg ville adde highscoren til når man døde også
Følgende og scriptet og tak igen:

{
show_message ("GAME OVER!")
highscore_show(score);
highscore_set_colors(c_white,c_red,c_green)
highscore_set_background(background1)
highscore_set_font(Freestyle_Script,16,0)
room_goto (GameOver) //
}

Følgende er erroret:

ERROR in
action number 3
of Step Event
for object obj_life show:

In script script6:
Error in code at line 6:
highscore_set_font(Freestyle_Script,16,0)
^
at position 21: Unknown variable Freestyle_Script


Forfatter: zi
Dato: 23-08-2010 18:30:00
Nummer: #12
den siger den ikke kan finde Freestyle_Script
har du faktisk added' en font der hedder Freestyle_Script
Forfatter: adam3004
Dato: 18-08-2010 18:30:00
Nummer: #13
Hej folkens, jeg kunne rigtig godt tænke mig noget hjælp til et meget kort script.
Følgende er scriptet:

{
room_goto (Game Over)
show_message ("Game Over!")
}



Desværre så viser den kun beskeden, når man trykker OK så går den til level 1 i stedet for mit room "Game Over". Hjælp tak :)
0