Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på Mickels e-mail. Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0

Sv: Problemer med angreb :-(

Forfatter: Benjamin
Dato: 20-01-2011 17:30:00
Hej er igang med et middelalder spil med krig og det og er igang med angreb og har lavet sådan som angrebet skal se ud på en sprite, og har også sagt at når jeg trykker på space så skal den lave angrebet men hvordan stopper man den ???
Plz hjælp
Forfatter: Benjamin
Dato: 21-01-2011 17:30:00
Nummer: #2
har lavet det om til en time hvor ved step 0 skal den blive til manden med angrebet og step 8 har jeg sat den til at lave sig om til manden igen. Men mangler at enemyen bliver skadet. Undskyld ved ikke hvordan man uplader
Forfatter: Benjamin
Dato: 22-01-2011 17:30:00
Nummer: #3
Altså sådan at du kan rette det
Forfatter: zi
Dato: 23-01-2011 17:30:00
Nummer: #4
ja og hjælpe dig med at få det til at du'. Sådan du kan se hvordan jeg gør og lære noget...
Forfatter: zi
Dato: 23-01-2011 17:30:00
Nummer: #5
hvis du ikke kan uploade, gå ind på http://peecee.dk/ tryk på vælg fil og vælg din fil. Put din emailadresse og upload, så giv mig linket til din uploadet fil sådan jeg kan se på den,....
Forfatter: Benjamin
Dato: 25-01-2011 17:30:00
Nummer: #6
Ok tak
Forfatter: Benjamin
Dato: 25-01-2011 17:30:00
Nummer: #7
her er den http://peecee.dk/upload/view/286009
men kan du også hjælpe mig med at når player_rum1 trykker space så skal han bruge timeline_attach_stop sådan at enemyene kan skyde mod dem begge så der ikke kommer en fejl???
Forfatter: Benjamin
Dato: 25-01-2011 17:30:00
Nummer: #8
nogle af rummene er der prøvet at lave en minimap tag dig ikke af det
Forfatter: Benjamin
Dato: 25-01-2011 17:30:00
Nummer: #9
sender en ny en og rætter det lige
Forfatter: Benjamin
Dato: 25-01-2011 17:30:00
Nummer: #10
her er den rigtige http://peecee.dk/upload/view/286034
Forfatter: zi
Dato: 25-01-2011 17:30:00
Nummer: #11
du har lavet det med game maker 8.0 jeg bruger 7.0 jeg kan ikke. Hvad er dit konkrete spørgsmål, du putter jo så mange ting på jeg ikke kan forstå det.
og kom med et langt detaljeret spørgsmål
Forfatter: Benjamin
Dato: 25-01-2011 17:30:00
Nummer: #12
Undskyld men du bad jo selv om det
Forfatter: Herover
Dato: 27-01-2011 17:30:00
Nummer: #13
Du kan også prøve at kopiere følgende bid kode ind i din alarm:

sprite_speed = 0
Forfatter: Benjamin
Dato: 28-01-2011 17:30:00
Nummer: #14
Tusind tak :-)
Forfatter: Herover
Dato: 29-01-2011 17:30:00
Nummer: #15
Der er en masse skæg med at lege med denne variabel. Der er vist også en som hedder image_speed som betyder det samme. Problemet er måske at du ikke får det rigtige billede... Der er en variabel som hedder image_index (eller noget lignende) som bestemmer billedet i spriten.
Forfatter: Vikke
Dato: 30-01-2011 17:30:00
Nummer: #16
tak det virkede

men ved du hvordan vis man går til venstre så slår den til venstre og det samme med højre
Forfatter: Vikke
Dato: 30-01-2011 17:30:00
Nummer: #17
benjamin brugte lige min conto fordi hans ikke virkede :-)
Forfatter: Herover
Dato: 01-02-2011 17:30:00
Nummer: #18
Få det til at teste vilken vej du bevæger dig, og lav en sprite til hver retning. Der er en action som tester hvilken sprite der er i brug (du kan også bruge kode hvor det hedder noget lignende "sprite_index") hvorefter du skifter sprite så det ligner den bevæger sig rigtigt.
Fortæl hvis det ikke virker.
Forfatter: Benjamin
Dato: 20-01-2011 17:30:00
Nummer: #19
Hej er igang med et middelalder spil med krig og det og er igang med angreb og har lavet sådan som angrebet skal se ud på en sprite, og har også sagt at når jeg trykker på space så skal den lave angrebet men hvordan stopper man den ???
Plz hjælp
0