Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på Mickels e-mail. Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 3 4 5

Anderledes? Jah, det er mig!

Forfatter: streets
Dato: 02-06-2004 22:59:00
(endnu en debat lavet af vores alle sammen street, det godmodige æsel!)

Vores søgen og higen efter vores egen identitet har endelig givet bagslag, du skal vi alle samme være anderledes, og ikke blot unikke...

Folk har fundet ud af at for eftertiden så er det ikke "hende/ham den populære" der bliver husket og beundret, og heller ikke hans/hendes "høns" der fofulgte ham/hende praktisk talt konstant, men ham/hende der stod udenfor, hørte anderledes musik,(bedre kendt som "larm"), gik i anderledes tøj, sagde sine meninger og ikke var bange for at skille sig ud, der bliver husket og beundret for sin selvtillid og gå-på-mod, fordi at personen ikke lod sig narre af billige trick.

Hvor vi bare 5 år tilbage var tilfredse med at være de gokkende høns der efterfulgte deres "master" og adlød enhver ordre om at "tilintetgøre" de "fremmede", helt hjerne- og hjerteløst.
Men nu der skal vi være så anderledes og unikke som overhovedet muligt, det er ikke nok bare at være unik fordi at mennesket er unikt, nu der skal vi huskes for eftertiden for at "være os selv", og hvis det stod til os blive en levende legende hvorend vi betræder!

Vores higen og søgen er nu "tilendebragt", for de sidste par år har mange mennesker forsøgt at "være sig selv", og nu har folk fundet kuren!
De skal se så maniodedepressive ud som overhovedet muligt, og gå rundt og fortælle folk at de hører "slipknot og sådn'", fordi at de "er jo anderledes", og "bliver respekteret", og så er de jo "sig selv".

Nøøøj hvor dejligt, nu har vi et helt samfund fyldt med "sig selv"'er, der til forvæksling ligner hinanden(ååh nej, det må vi jo ikke sige), og det er jo så skønt at være sig selv, på samme måde som alle andre!

Hvorfor er det præcis at vi ikke kan stille os tilfredse med at være os selv, unik som et menneske jo er, men istedet vil være anderledes, og høre anderledes musik, og være "hardcore" pga vores tøj? Behøver folk virkelig noget bestemt TØJ for at være hardcore?

Træd frem, fortæl, forklar og ikke mindst DEBATÈR!!!

//- street/ronja/ida
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 25-08-2004 18:58:00
Nummer: #91

#0 - Fuck den sad !!
Dato: 26-08-2004 20:37:00
Nummer: #92
godt man er en af dem der allerede var alternativ da de andre var høns.... men jeg gir dig ret.... nu er hønsene bare blevet høns til os der var alternative fra starten... :S
Dato: 26-08-2004 23:00:00
Nummer: #93
*pludre pludre* kykkeliky
Dato: 28-08-2004 20:59:00
Nummer: #94
Tjaeh...vil da bare lige sige, at jeg ikke forstår, at der er nogle folk, der altid vil være elsket og gøre alt for at være "ligesom de andre"...hvorfor kan folk ik bare være sig selv uanset hvordan de er?!
Jeg er tit blevet bedømt, fordi jeg foretrækker at være mig selv i alle henseender, men en ting står jeg helt klart fast ved her i livet: jeg vil aldrig nogensinde ændre på mig selv, for at få folk til at kunne lide mig eller fordi der er folk, der ikke kan lide den måde, jeg er på..sååå...tilbage er der kun at sige: TAKE IT OR LEAVE IT!!
Nummer: #95
Du har jo ret.. :) Jeg håber bare på at denne popmode snart forsvinder.. *vente vente*
Dato: 25-09-2004 00:59:00
Nummer: #108
jeg er bare mig selv og det bliver jeg ved med at være.
Dato: 30-09-2004 19:04:00
Nummer: #109
Det er jo, på en eller anden måde, klart, for mennesket lever jo som de flokdyr vi er, og hvis man skiller sig ud, er det måske en 'instinktiv' frygt for at blive låst ude af flokken.
Samtidigt er der altid nogle rebeller. Og det er dem der er anderledes.
Men de personer der så skiller så ud, er jo fascinerende, så dem vælger man så at følge.
Jeg tror det komme rlidt i perioder hvor at det er 'morderne' at skille sig ud fra det traditionelle, men før eller siden er der nok mennesker, der i lang nok tid, har skilt sig ud, og det er noget ny (i det her tilfælde det 'anderledes'), der er blevet det traditionelle.

Håber det gav mening?
Dato: 09-10-2004 10:20:00
Nummer: #110
j gadikke læse hvad der stod...ka du ike skriv lidt mindre:o/
Dato: 09-10-2004 15:53:00
Nummer: #111

Hvorfor spille tid på at være i et debatrum hvis du ikke gider at læse trådene?
Dato: 13-10-2004 13:55:00
Nummer: #114

Læs oplægget igen, du har fuldstændigt misforstået det.
Nummer: #122

Okay, hvor smuttede hip-hop, skater og hippie-stilen hen?(bl.a.)

væk? VÆK!? psssssst væk?

//- street/ronja/ida
Dato: 05-11-2004 21:13:00
Nummer: #128

de leger da bare fastalavn ...eller noget..?
Dato: 10-11-2004 16:37:00
Nummer: #129
Man er vel sin egen..
Dato: 10-11-2004 19:15:00
Nummer: #130
Min tøjstil er helt speciel, det kan man godt, når man nu alligevel er outsider i klassen. har i hørt om en trøje med en hætte på cirka 1 meter før? :)

Desuden, man kan godt være anderledes uden at se manio-depressiv ud! Bare se mig, jeg betragter mig selv som et meget positivt menneske!

/Marcus
Dato: 11-11-2004 23:16:00
Nummer: #131
hm, jeg tror, at vi er nået til et nyt punkt her på skum: selverkendelse. lidt a la : nej, nej, jeg går bare i det tøj jeg godt kan lide, jeg ved godt, at jeg ikke er unik, og jer, der ikke har indset det, er SO last year.
Dato: 12-11-2004 15:39:00
Nummer: #132
altså jeg tror ikke folk kan være 100% sig selv lige meget hvor meget man end prøver.. men altså når nogle går i noget tøj og siger de føler sig anderledes, kan det jo være fordi de føler sig anderledes ? anderledes behøves jo ikke kun have noget med tøjet at gøre ? ..
Dato: 12-11-2004 16:34:00
Nummer: #133
Jeg synes da jeg er mig selv... jeg prøver ikke at være som andre, men jeg prøver heller ikke på ikke at være som andre.. jeg gør hvad der passer mig bedst, uden at bryde regler..
Dato: 15-11-2004 22:54:00
Nummer: #134
GUUUUUUUD, hvor har i ret!!
...tror egentlig man skal la være med at tænke over, hvad for en "stil" man har, det ender alt for let med at blive påtaget og kixet. tror bare man skal gøre, som man har lyst til, uden at være bange for at være FOR underlig/FOR almindelig. det kan jo ikke undgås at vi ligner hinanden lidt og det er fuldstændig umuligt at være 100%ens. så... la være med at tænk over det!
good*luck people!
Dato: 17-11-2004 13:48:00
Nummer: #135
menner ikke jeg er unik pga mit tøj , menner jeg er unik fordi jeg er mig og alle er unikke på et eller andet punkt og jeg høre heller ikke musik for at være unik jeg høre det fordi jeg kan lide det :/
Dato: 23-11-2004 19:04:00
Nummer: #136
Efter min mening har Street fuldstændig ret, andet kan jeg ikke sige.
Dato: 27-11-2004 21:45:00
Nummer: #137
street(det godmdige æsen) youve got a good point, there!
Dato: 11-12-2004 13:54:00
Nummer: #138
hehe.. det er faktisk ret så lamt :) jeg må tilstå, at jeg aldrig har fattet, hvornår man er sig selv. for helt ærligt. en goth kan da ligesåvel "skjule" noget som en poptøs kan? altså. du er jo ikke mere dig selv fordi du er hardcore, end hvis du ikke er. dét synes jeg bare er så plat. og som om det var de hardcore der altid sagde deres mening? :s snarrere oplever jeg mange af dem som generte, og en smule tilbageholdende. det er da altid "poptøserne", der siger deres mening og siger lige hvad der passer dem? men fair nok. jeg er vel ingen af delene. men forklar mig lige hvornår man bare "er sig selv". for der er nok flere, end mange af jer tror, der er sig selv.
Dato: 11-12-2004 18:59:00
Nummer: #139
#0.... Street.. Den tekst havde du fået 13 for.. Måske burde jeg kopiere den til min livsstil dansk stil?!

Just kidding, men altså virkelig godt formuleret.. Den får en til at se sandheden i øjnene på en nem og enkel måde :)
Dato: 14-12-2004 20:57:00
Nummer: #140
street har ret.. lad os alle blive poptøser og 100 % ENS?! eller hvad er EGENTLIGT problemet street ??
Dato: 14-12-2004 21:06:00
Nummer: #141
#140 er du fuldstændig snot dum? Hun siger at man engang alle var små kloner. SÅ blev det ''på mode'' at være anderledes. Så tænkte alle: Sådannenogle punkere og goths er anderledes. Så vil jeg være sådan. Dermed blev alle ens igen... DET er problemet!!! At alle er 100 % goths er ligesåslemt som hvis alle er 100% poptøser...
0 1 2 3 4 5