Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på Mickels e-mail. Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 3 4 5

Anderledes? Jah, det er mig!

Forfatter: streets
Dato: 02-06-2004 22:59:00
(endnu en debat lavet af vores alle sammen street, det godmodige æsel!)

Vores søgen og higen efter vores egen identitet har endelig givet bagslag, du skal vi alle samme være anderledes, og ikke blot unikke...

Folk har fundet ud af at for eftertiden så er det ikke "hende/ham den populære" der bliver husket og beundret, og heller ikke hans/hendes "høns" der fofulgte ham/hende praktisk talt konstant, men ham/hende der stod udenfor, hørte anderledes musik,(bedre kendt som "larm"), gik i anderledes tøj, sagde sine meninger og ikke var bange for at skille sig ud, der bliver husket og beundret for sin selvtillid og gå-på-mod, fordi at personen ikke lod sig narre af billige trick.

Hvor vi bare 5 år tilbage var tilfredse med at være de gokkende høns der efterfulgte deres "master" og adlød enhver ordre om at "tilintetgøre" de "fremmede", helt hjerne- og hjerteløst.
Men nu der skal vi være så anderledes og unikke som overhovedet muligt, det er ikke nok bare at være unik fordi at mennesket er unikt, nu der skal vi huskes for eftertiden for at "være os selv", og hvis det stod til os blive en levende legende hvorend vi betræder!

Vores higen og søgen er nu "tilendebragt", for de sidste par år har mange mennesker forsøgt at "være sig selv", og nu har folk fundet kuren!
De skal se så maniodedepressive ud som overhovedet muligt, og gå rundt og fortælle folk at de hører "slipknot og sådn'", fordi at de "er jo anderledes", og "bliver respekteret", og så er de jo "sig selv".

Nøøøj hvor dejligt, nu har vi et helt samfund fyldt med "sig selv"'er, der til forvæksling ligner hinanden(ååh nej, det må vi jo ikke sige), og det er jo så skønt at være sig selv, på samme måde som alle andre!

Hvorfor er det præcis at vi ikke kan stille os tilfredse med at være os selv, unik som et menneske jo er, men istedet vil være anderledes, og høre anderledes musik, og være "hardcore" pga vores tøj? Behøver folk virkelig noget bestemt TØJ for at være hardcore?

Træd frem, fortæl, forklar og ikke mindst DEBATÈR!!!

//- street/ronja/ida
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 15-12-2004 08:05:00
Nummer: #142
ja, og så kan man jo diskutere hvorvidt om alle goterne (hvis man tager udgangs punkt i den teori om poptøser og goths) ikke ville være mere popede en pop-tøserne!?

pop står jo for populært, hvilket vil sige at den term hele tiden flytter sig...

***Cic666***
Dato: 15-12-2004 13:03:00
Nummer: #143
Jamen du har da fuldstændig ret. Goths kunne ligesågodt være poppede. For man vil jo altid være den som man inderst inde er. Kunstige facader eller ej. Alle (måske ikke alle men rigtig rigtig mange)lever overfladisk, fordi at de mener at deres eget jeg aldrig ville komme langt!
Forfatter: AHEM
Dato: 15-12-2004 15:07:00
Nummer: #144
alle er unikke individer, ingen er ens ligemeget om man vil det eller ej..
men der er da klart en mode i at være anderledes. Jeg har valgt den stil jeg har, fordi jeg føler at den kommer naturligt med min personlighed.
Jeg er meget usædvanlig person, men jeg hører det samme musik som så mange andre og går i det tøj jeg kan lide.
for at være sig selv, behøver man ikke at høre slipknot.
Vær den du føler mest naturligt og så kan det for satan være lige megetm om man er punker, poptøs eller noget helt tredje.. for så skiller du dig jo ud ved AT VÆRE DIG SELV, UDEN AT TÆNKE PÅ AT VÆRE ANDERLEDES..
Nummer: #145
simpelthen!!!
Forfatter: Reginaxs
Dato: 31-12-2004 00:05:00
Nummer: #148
hvis man gerne vil skille sig ud hvorfor laver man så ikke bare sit eget tøj og sin egen stil? altså man kan skille sig ud på mange måder, har selv skilt mig ud med et par svønmmefødder engang... det er et spørgsmål om ikke at tænke at man skal være accepteret af andre, men bare være accepteret af sig selv... hvis man har det godt med sig selv er man også anderledes, fordi der er så mange der har lavt selvværd..!
Dato: 02-01-2005 16:59:00
Nummer: #153

Folk tror jo at dette er et personligt angreb;)

De føler sig stødte gør de...stakkels mennesker...:/

//- street/ronja/ida
Dato: 03-01-2005 21:18:00
Nummer: #155

Pjat, det er da pisse objektivt:P

Mille være oh så stolt, lige til en avisforside:P

Eller?

forsvar er det bedste angreb:P eller noget:?

//- street/ronja/ida
Dato: 04-01-2005 22:17:00
Nummer: #158

Jamen hvis jeg havde skrevet i 20 år så måtte jeg godt:P

Sådan er mille, hun ville sikkert også sige det samme om Dan Turéll som hun sagde om Helle Helle...

skumle...
Dato: 05-01-2005 21:00:00
Nummer: #160

Hendes imitationer af sure mennesker, -tyrefægtere, -tyre og dårlig jokes er nu også en ordentlig griner værdig:D

Kæft jeg glæder mig til at slippe af med hende...

//- street/ronja/ida
Nummer: #167
Hmm.. Syntes du går lidt for meget op i hvad der er på mode osv. Og måske overdriver lidt.. Der er mange poptøser såvel saom hardcore. Syntes det lyder lidt som om du også vil være dig selv og nu er pissed over at alle andre nu også gør det. ??
Dato: 28-01-2005 16:15:00
Nummer: #168
jeg gider ikke himle op over teenagere der prøver at være unikke og specielle, for det er da værre at prøve at "blende" fuldstændigt ind.
Det er da meget sjovt at se usikre unge der klæder sig sjovere og sjovere, end en HEL hær af afblegede blondiner.
folk må sgu tro hvad de vil om sig selv også selv om det bare er indbilning SÅ LÆNGE det ikke går ud over andre.

Jeg er sgu mere sur over folk der diskiminerer disse forvirrede individer (LÆS EVT. TRÅD!!!) end de omtalte "hardcore wannabees".
Hvis i virkelig mener i er så overlegne burde i også vide at det hele bare er en fase!!!
Dato: 28-01-2005 19:02:00
Nummer: #169

Næ, jeg prøver skam ikke at være anderledes, det sker tit, det sker tit jeg render rundt i "normalt" tøj. Jeg er bare træls over disse grupper, der synes de er noget så "sig selv", fordi de har en masse farver på, slips osv.
Forfatter: KerzenGerade
Dato: 28-01-2005 22:19:00
Nummer: #170
hmm.. det lydder lidt som om du har noget imod os som altid har været os selv? hmm.. vil sige, alt jeg gik i mit små flippede tøj, før det blev "mode" hmm... syndes også jeg bare hele tiden har været mig selv? hmm...du får til og lyde som om at det er os alle der bare følger flokken som en anden flok får!?... bare indse det alle der ikke skifter stil lige så snart der kommer noget nyt, er jo bare sig selv! det er bare min menning
Forfatter: MilleGross
Dato: 30-01-2005 11:53:00
Nummer: #172
167. Okey da..

Men kan vel godt se du har ret.. Du kan også bare sige:

Du er ikke speciel før du indser du er helt normal.

Altså... Men det er vel meget sjovt at kigge på... Jeg mener.. Det er vel sjoverer end hvis alle var helt ens... Men det er blevet en modedille ligesom bevar christiania trøjer
Dato: 02-02-2005 20:52:00
Nummer: #179

Når man nu går i de dér ultra-stramme jeans der kun klæder 1 ud af en milliard så har man jo ikke så meget andet valg end at putte dem ned i skoene...;)

//- street/ronja/ida
Dato: 04-02-2005 21:38:00
Nummer: #182

Glæder mig til den dag dét bliver mode!:D

Jeps og(generaliser, generaliser), dyrker praktisk talt ingen af dem motion, men drikker samtidig hjernen ud 3 dage om ugen... hmm...det er ihvertfald ikke sådan man får en god røv;)

//- street/ronja/ida
Nummer: #186
hvem stemmer for at vi gør denne pige til gud?

jeg gør, jeg gør, jeg gør!!!
Dato: 08-02-2005 07:18:00
Nummer: #188
Tiha! :) Er helt enig med Barbien!
Dato: 08-02-2005 20:12:00
Nummer: #189
årw, jeg stemmer for at hun bliver en herre sarj gede-gud...
(ikke også, ida?)
Dato: 14-02-2005 15:12:00
Nummer: #190
såså jeg går ikke ind for idoldyrkelse... Opreklameret!
Dato: 14-02-2005 19:33:00
Nummer: #191
Hvis jeg ikke er mig, hvem er så? Ej...
Dato: 18-02-2005 22:28:00
Nummer: #192
hva med og skrive en roman?
hvor lamt
Forfatter: FuchsLionSams
Dato: 23-02-2005 11:34:00
Nummer: #193
Hvad er det i ikke fatter? Det er bare en ny stil, der er sgu da ikke så meget at pive over der. Hvordan tror du hiphop blev modtaget da det først kom frem i Danmark? Fordommene raslede af de rare danskere imens dem som rent faktisk kunne lide det bare fortsatte, IKKE fordi de ville være anderledes men fordi de synes tøjet var smart og musikken var fed.

Godt nok er der nogle som fuldstændig har misforstået begrebet synes vi. "Du hører Nirvana men du er goth, ææææææh?". Det er sgu da ikke et spørgsmål om man er ægte punk/goth/flipper eller andet. Det er et spørgsmål om man har det godt med det tøj man går i. I kan ikke definere en stil og i kan ikke sætte grænser eller regler op for en.

Tro det eller ej, men der er stadig folk der går i buffalo og tennis sokker. Resten har modefolket tilgengæld jaget ud. Fuldstændig fordomsfuldt, snæversynet og snedigt finder de hele tiden på noget nyt som åbenbart er "kikset". Mode er et spørgsmål om at begære dem der har tøjet og rakke dem ned der ikke har.

Det er det som de nye indie/anderledes unge vil prøve at gøre op med. De er ligeglade med hvad i synes, og det er sgu da fedt! Ikke at skulle bekymre sig om man nu får et elevatorblik eller der blir hvisket i krogene fordi man har strømpebukser på som dreng.

Jeg er selv en del af den gruppe. Og jeg kan slet ikke forstå den tankegang popfolket render rundt og har. De er jo enormt forhadte og efter min mening barnlige. "Ej se. Se hans tøjstil, altså".... Og jeg kan ikke andet end sukke af det.

Du (street) er ligeså fordomsfuld som alle de andre. Det lyder som om du ved hvad de tænker men det aner du bare ikke. Det er et spørgsmål om at de kan LIDE at gå i det tøj, de kan LIDE at høre det musik. Det er ikke fordi de vil være anderledes. Selv dem som jeg måske selv ville betegne som lidt halvhjertede gør det for deres egen skyld.
Forfatter: idaløkkes
Dato: 24-02-2005 20:01:00
Nummer: #194
#193 For søren det er flot tænkt det der. Tak du.
Dato: 27-02-2005 21:53:00
Nummer: #197

Behøver jeg at sige at du har misforstået hele oplægget?

Pointen er at jeg er træt af at folk der tror at de er anderledes, uden egentligt at være det, og jeg vil gerne have folk til at fatte at anderledes er det nye normale!

Så læs igen og fat ironien og sarkasmen og føl dig ikke så fårking stødt over hvad jeg siger.

//- street/ronja/ida
0 1 2 3 4 5