Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på Mickels e-mail. Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1 2 3 4 5

Anderledes? Jah, det er mig!

Forfatter: streets
Dato: 02-06-2004 22:59:00
(endnu en debat lavet af vores alle sammen street, det godmodige æsel!)

Vores søgen og higen efter vores egen identitet har endelig givet bagslag, du skal vi alle samme være anderledes, og ikke blot unikke...

Folk har fundet ud af at for eftertiden så er det ikke "hende/ham den populære" der bliver husket og beundret, og heller ikke hans/hendes "høns" der fofulgte ham/hende praktisk talt konstant, men ham/hende der stod udenfor, hørte anderledes musik,(bedre kendt som "larm"), gik i anderledes tøj, sagde sine meninger og ikke var bange for at skille sig ud, der bliver husket og beundret for sin selvtillid og gå-på-mod, fordi at personen ikke lod sig narre af billige trick.

Hvor vi bare 5 år tilbage var tilfredse med at være de gokkende høns der efterfulgte deres "master" og adlød enhver ordre om at "tilintetgøre" de "fremmede", helt hjerne- og hjerteløst.
Men nu der skal vi være så anderledes og unikke som overhovedet muligt, det er ikke nok bare at være unik fordi at mennesket er unikt, nu der skal vi huskes for eftertiden for at "være os selv", og hvis det stod til os blive en levende legende hvorend vi betræder!

Vores higen og søgen er nu "tilendebragt", for de sidste par år har mange mennesker forsøgt at "være sig selv", og nu har folk fundet kuren!
De skal se så maniodedepressive ud som overhovedet muligt, og gå rundt og fortælle folk at de hører "slipknot og sådn'", fordi at de "er jo anderledes", og "bliver respekteret", og så er de jo "sig selv".

Nøøøj hvor dejligt, nu har vi et helt samfund fyldt med "sig selv"'er, der til forvæksling ligner hinanden(ååh nej, det må vi jo ikke sige), og det er jo så skønt at være sig selv, på samme måde som alle andre!

Hvorfor er det præcis at vi ikke kan stille os tilfredse med at være os selv, unik som et menneske jo er, men istedet vil være anderledes, og høre anderledes musik, og være "hardcore" pga vores tøj? Behøver folk virkelig noget bestemt TØJ for at være hardcore?

Træd frem, fortæl, forklar og ikke mindst DEBATÈR!!!

//- street/ronja/ida
Forfatter: brokke_bolle
Dato: 01-03-2005 17:21:00
Nummer: #198
Det er jo et pænt eksempel på nutidens poptøZzer.

''Jeg er HEEEELT speciel og ligner ingen anden, når min Friis & co. taske er orange, og min H&M jakke er lyserød.''

Det er i hvertfald sådan, at dette har udviklet sig, her hvor jeg bor. Desværre.

Andre steder har man jo set, at alle bare et blevet metallere som gik i det tøj, der nu lige lå på stolen, og egentlig ikke gik så meget op i at være anderledes, men sådan var det nu bare.
Dato: 10-03-2005 15:01:00
Nummer: #201

Øhm...?

Brug kommaer, så gør du din tekst mere forståelig!

Desuden...what's your point?

//- street/ronja/ida
Forfatter: iPsykes
Dato: 03-04-2005 05:58:00
Nummer: #205
Slettet svar
Nummer: #206
Slettet svar
Forfatter: Slettet bruger
Dato: 29-04-2005 22:04:00
Nummer: #208
fuck nu af med det der med, at man er sig selv og anderledes, det er til grin
Dato: 01-05-2005 14:07:00
Nummer: #209
#207- Vel talt!

Skid på andres tøjsmag, det er DIN der tæller!!
Dato: 01-05-2005 18:29:00
Nummer: #210
det er egentlig rigtigt nok, nu er det "moderne" at være "anderledes" eller nårh jah - vi må jo netop IKKE være moderne!
Men på en måde er det da bedre at være moderne på den "jeg bestemmer selv over min tøjsmag, og er meget mere anderledes end jer!" måden, end man bare følger de "populære" og ik har nogen mening om tingene. Synes bare det er fedt hvis vi alle sammen turde at være os selv

(årh hvad, dybt sagt! ;) )
Dato: 04-05-2005 18:00:00
Nummer: #211
Det er efter min mening, voldsomt irriterende at folk, bare fordi de ser lidt anderledes ud, tror at de er verdens navle.
Jeg elsker selv at være anderledes, grænseoverskridende, og en anelse provokerende, men jeg synes da for fanden, at det er irriterende at min skole snart er overbelastet med disse wannabe's der konstant skal gøre opmærksom på, at det altså er dem der styrer det her.
Dato: 05-05-2005 13:20:00
Nummer: #212
hmm, jeg går i, præcis hvad jeg lyster ..

gider ikke ligne de andre og er ligeglad med, om de synes, mit tøj er grimt ..

tænker ikke over, om jeg går 'anderledes' klædt, for går sku da bare i det, jeg bryder mig om ..

fatter ikk heelt, hvorfor der skal gøres så meget ud af, om man går 'anderledes' klædt eller ej?!

Kan det ikke bare være folks eget problem..
Dato: 05-05-2005 19:30:00
Nummer: #213
alle fra min klasse går i det samme tøj...
alt sammen købt i only og veromoda...
hvis man gerne vil være populær skal an bar gå der ind og købe noget tøj der er magen til "alle de andres!"
Vi er 16 piger i min klasse... bar forstil dig min klasse 16 kloner der går rundt og vil være populære...
Det fik jeg nok af og derfor er jeg begyndt at gå i noget helt andet...
Alle går i cowboybukser... ikk andet...
Jeg er nu begyndt at gå i nederdel fordi jeg ikke vil være en af de der "høns" som du kalder det!
Det er jo ikke sjovt at være en klon vel?
Jeg synes helt personligt at man er sejere og modiger hvis man tør være sig selv og tør prøve noget helt nyt!
det var så min mening om det!
Dato: 06-05-2005 16:11:00
Nummer: #214
alle fra min klasse går i det samme tøj, på nær en der på nogle områder tør gå i sin ejen stil. nogle snakker om det bag hendes ryg, og der er delte meninger. hun bliver naturligvis respekteret, men måske på forskellige måder. også er det jeg nogle gange tænker: "er det kun får at få opmærksomhed, eller er det bare hendes stil", for nogle gange virker det som om det er for opmærksomhedens skyld hun gør det, men det tror jeg ik..

det er godt at stå frem med sin ejen stil, bare det ikke kun er for at få opmærksomhed, for så er det for kunstit at se og hører på!
Dato: 08-05-2005 13:09:00
Nummer: #215
Man skal købe eller for den sags skyld sy, det man selv kan lide..ikke tænke over om hvad andre vil synes om det..det er et godt råd jeg engang fik og som jeg følger den dag idag...jeg siger jer..man føler sig meget bedre tilpas fordi man ved at man ikke skal tænke på hvad andre synes hele tiden...!
Dato: 12-05-2005 17:32:00
Nummer: #216
laaang emne med laaaange svar
Dato: 19-05-2005 19:25:00
Nummer: #217
Jeg er bare som jeg er
Dato: 31-05-2005 21:37:00
Nummer: #218
Jeg er ganske anderledes fra folk på mit gymnesium, men når jeg er sammen med mine venner er vi helt normale ^^,
Dato: 06-06-2005 22:23:00
Nummer: #219
øh, jeg tror ikke du har fattet rigtigt det med 'den anderledes stil' eller også er din omgangskreds bare overbelastet af tåber der ligner hinanden. på min skole fx. kan jeg fortælle dig at jeg er absolut den eneste udover min bedste veninde og ven der ser lidt anderledes ud. og det er måske også fordi at fredensborg opdrætter poptrækkere, men jeg gør det da for at provokere alle de mennesker som går i for små sko her i fredensborg, (jeg siger dig, det står grueligt til!!!) så jeg vil da í hvert fald ikke give dig ret. og desuden hører jeg "det hårde" som du jo kalder det, fordi jeg kan lide det, og IKKE fordi det passer til min stil.
adjø.
Dato: 07-06-2005 15:18:00
Nummer: #220
Woooow !

gider ikke engang læse din debat !
Dato: 08-06-2005 22:40:00
Nummer: #221
Jaeh, hvis du mener det, så skulle du måske tage og gå en tur
og se på menneskeheden.. Den har sgu ikke ændret sig
meget, og der er ikke mange "hardcore" som du siger.. Eller
den her debat er måske bare for at få folk til at skifte, så du
kan få din flok kaglende høns tilbage?
Desuden bliver de mennesker der f.eks. er punkere eller
gothikere ikke beundret på nogen måde, de bliver nemmere
nedstirret med rædsel og holdt udenfor pga deres tøj, og det
er det klamme..
Det at se hvordan mennesker dømmer på ydre og ikke kan se
ind i folk! Bare fordi jeg har pigge over det hele, kan jeg ikke
være et godt menneske og jeg går ud i skoven hver nat og
laver satanistiske slagtninger..
Mennesker har ikke ændret sig en skid og anderledes
mennesker bliver ikke beundret..
Dato: 08-06-2005 22:42:00
Nummer: #222
På min skole er det ikke andre end mig og min gode veninde og
en ven, der ser anderledes ud.. Alle andre er små fine poptøser,
der ikke engang kan finde ud af at høre musik eller have en
personlighed.. De følger bare med strømmen. De er får.
Nummer: #223

Er det strejfet dig at verden er større end din skole?

//- street/ronja/ida
Dato: 22-06-2005 22:36:00
Nummer: #228
Jeg må nok indrømme at jeg jo ikke liiiige frem går klædt som de fleste andre i min klasse. Mit tøjstil er vel lidt "flippet" eller "luksushippie"-agtig, men... det er nu ikke noget jeg går i bare for at springe med på "vær dig selv-epidemien". jeg går i det tøj, fordi jeg synes om stilen og tjah... så må folk sgu sige hvad de vil. Jeg har da fået et par (elevator-)blikke eller et par lidt lugtende kommentarer omkring mit tøj, men jeg prøver ikke at tage mig af det. Det er jo ikke andres problem, hvad jeg beslutter mig for at gå i af tøj, men mit.

Der hvor jeg kommer fra, er der altså mange, som går i det samme tøj. Der er ligesom en slags standard. Sådan ser "PIGERNE(!)" bare ud - and no more s#&t. dét vil jeg godt ændre på, hvilket jo nok også er en væsentlig grund til min tøjstil... Jeg vil vel i virkeligheden gerne gøre lidt oprør mod hvordan "man" ser ud, hvordan "man" klæder sig og hvilket tøj "man" går i.
Jeg ville ønske der var lidt flere forskellige typer mennesker her.
Dato: 26-06-2005 16:07:00
Nummer: #229
Er med på den med at gå i anderledes tøj...
Ved ikke, men syntes at det er lidt sjovt når folk kigger efter én, for så ved man at man skiller sig ud (håber ikke at det lød for egoistisk)...
Er ligeglad om folk ikke kan lide min stil, og nogen gange er det faktisk lidt fedt at bo i en provinsby, da der ikke er mange af dem der går i "anderledes" tøj... Selvom man får tonsvis af elevator-blikke eller små tøser der fniser efter en, elsker jeg at være anderledes!Min stil er vel boheme-agtig eller luksushippy, og når jeg syr mit eget tøj bliver det også "specielt"!...
Det skal lige siges at jeg ikke tror jeg er meget bedre end alle andre...
Dato: 26-06-2005 21:09:00
Nummer: #230
er det ikke ved at være på tide at gøre denne debat "un-stitchy"?
Nu er dette emne blevet diskuteret frem og tilbage i evigheder. Bare denne debat har været der i over et år!
Dato: 27-06-2005 12:01:00
Nummer: #231
tja... altså j har altid været den i min klasse der har været lidt for mig selv og har været anderledes.. og d r dejligt...

j vil ik sige j har så mange IRL venner.. j r ik den type der går i mode tøj, hader d faktisk... j gider ik være en wannabe.
grunden til j går i d tøj j går i, r fordi j føler mig fri, føler mig som mig selv.
og grunden til at j hører d musik j hører, r fordi j kan li d ik for at være anderledes, musikken får min vrede ud hvis d r "larm" som d bliver kaldt...

Dato: 29-06-2005 13:37:00
Nummer: #232
Jeg vil bare undgå at ligne alle andre.
0 1 2 3 4 5