Dette er et delvist arkiv af debatter fra internetfællesskabet SKUM, der lukkede i 2011. Vil du gerne have fjernet noget pinligt, så send mig en e-mail på Mickels e-mail. Man kan ikke skrive nyt.
Tilbage til forsiden
0 1

Slettet

Forfatter: Slettet bruger
Dato: 01-01-1970 01:00:00
Slettet
Dato: 01-06-2005 07:46:00
Nummer: #37
12#

Sikke dog en barsk og fjendsk måde du snakker til en der åbentlyst har hold i hvad hun siger. I hendes tilfælde er det hvad en af hendes bekendte har oplevet - og i det tilfælde er det da for ekstremt. Så er det da 100% irellevant hvad du selv har prøvet, for hendes eksempel er hvad debatten er bygget op omkring.

I bund og grund, er det os lidt ældre unge der er problemet. Vi er trods alt deres forbilleder, men det er helt klart også sløseri fra forældrenes side.

En anden ting er så også, at det miljø man lever i spiller en vigtig rolle. Jeg vil vove at påstå at den slags scenarier sker mere i storkøbenhavn end i små provinsbyer.. - Og hvorfor mon?.. Pga bilosen?.. Nej..
Dato: 01-06-2005 12:38:00
Nummer: #38
De tror bare de er voksne, og gør ligesom dem der er ældre?
Forfatter: Pao
Dato: 01-06-2005 14:54:00
Nummer: #39
Øj. tror egentlig det er dybt unormalt ikke at have været plørestiv når man fylder 14. hmm.
Forfatter: Degus
Dato: 01-06-2005 15:18:00
Nummer: #40
#1:
Hehe, det gi'r jeg dig sQ ret i! ;P

Er enig med Lyspistol i det meste.

Og så vil jeg gerne tilføje:
Det er deres liv, det er dem der skal leve det. Lige meget hvor slemt det er, så er det stadig deres liv, og det bestemmer de vel selv over; men derfor må man jo godt fortælle dem hvad der er rigtigt og forkert, så kan de selv vælge hvad de vil - være "rigtige" eller "forkerte".

Ellers bliver man vel nødt til at forbyde alkohol - som man dog nok aldrig ville gøre, selvom man kan se, hvad der sker, når folk får for meget at drikke...
Forfatter: Degus
Dato: 01-06-2005 15:19:00
Nummer: #41
Skal lige tilføje, at jeg dog ikke synes, det er sejt at drikke sig fuld... Holder mig stadig fra alkohol, bryder mig ikke om smagen af noget af det... ;P
Dato: 01-06-2005 17:22:00
Nummer: #44
jaa det er...for sån er det ikk i andre lande...ikk i ret mange i vært fald...og de dumme teenager gør det for at få opmærksomhed og fordi de simpelthen er så dumme at de ikk ka andet end at efterabe hinanden...gjorde jeg oz engang...men er sgu lidt klogere nu...såå..

sys bare ikk at den slags folk i danmark har noed deciplin, eller hjerne...men det må de selv om...
Dato: 01-06-2005 17:27:00
Nummer: #45
har tit hørt "jeg har ikk noed liv hvis jeg ikk fester og drikker som de andre, de må jo ikk tro jeg er barnlig! " fra folk på 13-15 år..sys det er SÅ skide dumt sagt!! men bare lad dem gør det..sys bare de skal drikke sig så stive de vil og snave så mange de vil for senere vil de da bare fortryde det..såå..

men grunden til de gør det er : de har ikk noed bedre at lave...
Dato: 01-06-2005 17:36:00
Nummer: #46
hm... selv er jeg 12 år gammel, og min klasses værdag er ikke fyldt med sprut og andet spas.

Jeg vil gå så langt at sige at de enda afskyr dette, og påstår at de aldrig vil drikke sig stive. Fniz siger jeg bare? Men ja, det er for tidligt.
Dato: 01-06-2005 22:34:00
Nummer: #47
#46 Vent et år eller to...Så skal er der sket noget ! Sådan sagde mange fra min klasse også da de var 12...Men det ændrede sig;)
Forfatter: DollyDyts
Dato: 01-06-2005 22:47:00
Nummer: #48
Jeg finder det dybt, dybt alarmerende, at det er blevet så moderne at lege 'teenager', når man knap nok er blevet det.
Jeg er femten år, går i niende klasse og skal begynde i gymnasiet efter sommerferien. jeg er først lige begyndt på alt hvad der hedder alkohol, fester, barberen ben og drenge (altså, sådan at der rent faktisk er sket noget med disse. Jeg har længe været interesseret i dem).
Jo, så kan man måske godt påpege, at jeg aldrig har været særlig social eller 'inde i varmen' hos de rigtige, men jeg har heller ikke bare været holdt udenfor. Og jeg har da populære venner, der aldrig har været fulde - i en alder af 16 år.
Forfatter: DollyDyts
Dato: 02-06-2005 20:36:00
Nummer: #56
#49: Folk må selv om, om de vil drikke sig hammerlamme. Jeg har bare ikke selv lyst til det. Og jeg synes, at det er alt for tidligt i en syvende klasse. Generelt synes jeg, at det er forfærdeligt, at det er blevet så moderne at være teenager. Børnene skal blive voksne meget før tiden, og det er ikke sundt, tror jeg. Man har brug for sin barndom og for det at være barnlig. (Og hvordan defineres det i øvrigt?)
Forfatter: Phantomias
Dato: 02-06-2005 21:35:00
Nummer: #60
Det er saaaamfundets skyld...there's something rotten in the state of Denmark...vi lever i en syg syg verden...FØJ! Da jeg gik i 7. klasse samlede jeg stadig på glansbilleder?!!?! Det er for meget; fatter ikke, at de ik bare kan nyde barndommen, den er jo så kort :)
Jeg tror heldigvis ikke, at det står SÅ slemt til alle steder. Det er fandme sygt at tænke på...kun 13 år...hm..
Dato: 05-06-2005 18:13:00
Nummer: #64
by the way. jeg gør ikk noget af det der står i #0
Dato: 06-06-2005 12:59:00
Nummer: #65
Din kusine har det da ikke for godt... det er MEGET sørgeligt - men jeg kender til det selv...

begyndte at drikke da jeg var 10 - og lidt efter kom hash'en løbene - MEN jeg har altså også været udsat for et MEGET slemt miljø - med en mor som dranker, søskende som narkomaner og var selv godt inde i bandelivet...

Så hvis alle andre unge (som ikke udsættes for dette) gør som din kusine, kan jeg kun gøre store øjne, ryste på hovedet, og sige : held og lykke til jer der starter alt for tidligt med noget så dumt!!!
Dato: 06-06-2005 14:17:00
Nummer: #66
er ikke rigtigt noget jeg kan genkende... Men det lyder som om noget af den danske ungdom er på vej ud på et sidespor...
Men jeg ved godt at der findes bander der tror de er så seje.
Dato: 06-06-2005 14:37:00
Nummer: #67
de kære små har da et ret tydeligt problem mener jeg... de tør jo ikke være de børn de nu engang er. og hvis der er noget der er barnligt så er det sgu når små unger leger voksne, en skønne dag vil de vågne op (meget ældre og) meget klogere og så vil de for alvor fortryde at de aldrig bare var sig selv og hyggede sig uden alkohol. (for til alle de "unge" som læser det her) i bliver klogere, og hvis jeres venner kun syns i er seje hvis i drikker, helt ærligt, så er de venner sgu ikke en skid værd!!
tag jer sammen og opfør jeg dejligt barligt, om to år vil i syns det var så sejt at i aldrig drømmer om det!

kan jeg få lidt opbakning??
Dato: 06-06-2005 14:54:00
Nummer: #68
Det er vel når wannabes samles i større grupper
Dato: 06-06-2005 16:55:00
Nummer: #69
Du har ret, og jeg har lidt svært ved at se hvorfor jeg ikke kan gå rundt uden make up, uden at blive gloet på fordi folk syntes at det er unormalt ? Jeg går i 6. ?? Hvor dælen er i på vej hen tøser.. :S

//Kixan
Dato: 06-06-2005 16:55:00
Nummer: #70
- Altså, ikke kun mig, det gælder alle (eller nogle i hvert fald).
Dato: 06-06-2005 18:04:00
Nummer: #71
Så vidt jeg kan huske, havde jeg kun lige lagt barbi osv væk, da jeg kom i 7..

Jeg har et par kusiner (de er søskende), som allerede i en alder af 11-12 begyndte at drikke. Den ene fandt forældrene i gang med at blive kneppet tyk nogle dage før hun blev konfirmeret. HALLOOOO!!!!!!!

En dag sad den anden af disse to søstre, og fortalte mig stolpe op og stolpe ned om hvor død drukne de var hver weekend (hun var 12 på dette tidspunkt), og jeg fik at vide ude i byen, at hun en eller anden nat, havde ligget og hummert med en oven på en bil..

Jeg har ofte været på nakken af hende. Simpelthen nægtet at sige til hende Aj hvor er det fedt det du render rundt og laver. For det mener jeg virkelig ikke det er. Det er latterligt og BARNLIGT! Det kan undre mig, at de i den alder SÅ gerne vil være voksne, men opfører sig SÅ dårligt.

Dog også sikker på at en stor del af skylden ligger hos forældrene. Det er jo ligesom dem, der giver dem lov til at tage i byen osv. Aldrig nogensinde om mine børn vil få lov til det. Det er for sygt.
Dato: 06-06-2005 18:21:00
Nummer: #72
hmm..jeg vil ikke sige, at jeg sys det er sejt at lave alle de her ting..det er det ikke! men kender i ikke det, hvor man har lyst til at give slip på sig selv, snave med ham der bar er vildt lækker,eller danse helt uhæmmet? det kan man med alkohol. Óg selvfølgelig er det meget skræmmende, at det bliver yngre og yngre piger og drenge, der drikker sig meget meget stive, men det udvikler dem også en hvis grad, de får levet deres ungdom ud..så det er fedt, hvis i ikke gør det, det er stærkt, og man ska ha en vis selvrespekt og selvstændighed for ikke at give efter og begynde at drikke i en så tidlig alder..
men så længe det ikke skader dem (eller andre!!) markant på længere sigt, synes jeg at det skal der også være plads til det..
Dato: 11-06-2005 21:51:00
Nummer: #73
71....enig...
Forfatter: Pao
Dato: 11-06-2005 21:58:00
Nummer: #74
Det er nok i højeste grad danmarks fortabte ungdom.

Var i dag i et indkøbscenter. Så to piger, som allerhøjest har været 9 år gamle komme gående, vrikkende med røven med hver deres lårkorte strutnederdel og g-streng trukket op over kanten.

Ad?
Forfatter: Finklestein
Dato: 12-08-2005 17:01:00
Nummer: #78
Du har fuldstændig ret... Det er også de samme piger/drenge, der hver morgen bruger for en halv månedsløn make-up/voks, som var hver dag en fest...

Jeg ved ikke helt, hvad der sker for dem, men jeg kan trøste dig med, at jeg i hvert fald kender til en halv syvendeklasse, der endnu opfører sig, so mdet er skik i den alder... Gudskelov.
0 1